- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
2016-ieji Lietuvos transporto sektoriuje įsimins kaip augimo metai, per kuriuos vairuotojai noriai sudarinėjo automobilių įsigijimo sandorius. Prekyba naujomis transporto priemonėmis šiemet išaugo daugiau nei penktadaliu ir pasiekė ikikrizinius laikus.
Nepaisant to, santykinis naujų Lietuvos keliais riedančių automobilių skaičius tesudaro vos kelis procentus, o kiekvienam naujo automobilio įsigijimui mūsų šalyje tenka bent 5-6 naudotų automobilių registracijos. Automobilių detalėmis prekiaujančios bendrovės ,,Eoltas" atstovų teigimu, vairuotojų prieraišumas naudotiems automobiliams byloja lietuvių atsargumą planuojant finansus.
Pasenęs mąstymas ar būdas taupyti?
Liūto dalį šalyje įregistruotų automobilių sudaro nuo 5 iki 15 m. amžiaus transporto priemonės. Iš jų net du trečdaliai jau „sėkmingai“ perkopė pirmąjį dešimtmetį. Lizingo bendrovių teigimu, ribotos finansinės galimybės nėra vienintelė seno automobilių parko amžiaus priežastis. Šiuo metu automobiliui įsigyti vidutinis Lietuvos vairuotojas skiria 3,4-3,8 eurų, o tai yra kur kas mažiau, nei jis galėtų sau leisti, jei transporto priemonę pirktų lizingu. Nepaisant to, užuot investavę į naują automobilį, pirkėjai – ypač fiziniai asmenys – mieliau renkasi savojo automobilio remontą.
Pastarąją tendenciją pagrindžia nuosekliai augančios automobilių dalių tiekėjų pajamos iš prekybos automobilių detalėmis. Šių metų bendrovės ,,Eoltas" apyvarta, lyginant su 2015 metais, padidėjo beveik ketvirčiu ir pasiekė 30 mln. eurų. Bendrovės direktoriaus Marijaus Montvilo teigimu, į naudotų automobilių remontą vairuotojai investuoja norėdami sutaupyti: „Nereikėtų kaltinti tų vairuotojų, kurie neskuba lizinguotis naujų transporto priemonių. Skolintis naujam automobiliui, net jei šis pasižymi mažesnėmis kuro sąnaudomis, ne visada matematiškai neapsimoka.“
Investuoja į regionus
Vairuotojų teikiama pirmenybė naudotiems automobiliams dar labiau išryškėja Lietuvos regionuose. Tai patvirtina ir įsibėgėjusi automobilių detalių tinklų plėtra į mažesnius Lietuvos miestus ir miestelius. Vien per 2016 m. ,,Eoltas" atidarė naujas parduotuves Raseiniuose, Kėdainiuose, Telšiuose o nuo gruodžio 5 d. – ir Jonavoje.
Aktyvumą regionuose bendrovės atstovai aiškina didėjančia automobilių dalių paklausa: „Vietos vairuotojams automobilio vaidmuo dažnai net reikšmingesnis nei Kaune ar Vilniuje, kur apstu ir kitų susisiekimo alternatyvų. Savo mašinos priežiūrą daugelis vertina kaip būtiną investiciją į savo mobilumą.”
Ieško aukso vidurio
M. Montvilo teigimu, Lietuvos automobilių parkas atsinaujina, tačiau šis procesas vysta palaipsniui. Pastaruoju metu jaučiamas didėjantis kelerių metų amžiaus transporto priemonių populiarumas. Apynaujus vokiečių, japonų ir amerikiečių gamintojų automobilius vairuotojai mato kaip aukso vidurį tarp brangių, nors ir mažomis kuro sąnaudomis pasižyminčių naujų automobilių bei pigių, tačiau nepatikimų ir brangiai eksploatuojamų senų transporto priemonių.
Artimiausioje ateityje Lietuva ir toliau išliks seniausią automobilių parką, lyginant su kitomis Baltijos šalimis, turinti valstybė. Esant tokiai situacijai, ekspertai ragina Lietuvos vairuotojus išlikti budriems ir pasirūpinti, kad jų naudoti automobiliai būtų tinkamai prižiūrėti ir techniškai tvarkingi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?57
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...