„Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse – rekordinis elektromobilių skaičius

  • Teksto dydis:

„Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse iš 33 dalyvaujančių automobilių – keturi varomi vien tik elektra. Žvelgiant į šią proporciją galėtų pasirodyti, kad skaičius – mažokas, tačiau iš tiesų dėl geriausio metų automobilio vardo konkuruoja kone pusė visų Lietuvoje parduodamų elektromobilių modelių. Ir, tiki automobilių pardavėjai, tai – tik pradžia.

Šiemet konkurse tarp dyzelinu ir benzinu varomų modelių varžosi elektriniai „Hyundai Kona Electric“, „Jaguar I-Pace“, „Nissan LEAF“ ir „Nissan e-NV200“. Jei „Kona Electric“ ir LEAF – kasdieniškesni elektra varomi modeliai, „e-NV200“ atstovauja verslo segmentui tinkamų automobilių grupei, o „I-Pace“ – „premium“ segmentui.

Elektra rūpi visiems gamintojams

Tokia įvairovė neturėtų stebinti, tiki Justė Šataitė, bendrovės „Inchcape Motors“ rinkodaros vadovė. Anot jos, akivaizdu, kad elektromobilių segmentas jau išaugo iš entuziazmo ir eksperimentų marškinėlių.

„Visi didieji gamintojai savo gamoje turi elektromobilius arba bent jau įkraunamus hibridus. Atsiranda ir elektromobilių klasių hierarchija, padėsianti elektra varomus modelius sudėlioti į auditorijai aiškiausiai suprantamas kainos lentynas“, – įsitikinusi žinovė.

Pasak jos, viena vertus, elektromobiliai tampa vis lengviau įperkami, antra vertus – atsiranda ir „premium“ segmente, kuriame jau gali konkuruoti arba su labai prabangiais, arba su išskirtines dinamines savybes turinčiais modeliais.

„O gal ir su abiem tipais iš karto, nes elektromobiliai turi akivaizdų pranašumą – elektros varikliai leidžia praktiškai bet kokio kėbulo ir architektūros automobiliui suteikti sportinio automobilio dinamiką“, – pastebi J. Šataitė, akcentuojanti, kad vienas tokių pavyzdžių yra ir konkurse dalyvaujantis elektra varomas visureigis „Jaguar I-Pace“.

Liko dvi esminės problemos

Anot J. Šataitės, prie elektromobilių gausos prisideda ne tik automobilių gamintojai, bet ir tai, kad daugelyje šalių gausėja infrastruktūros, reikalingos elektra varomiems automobiliams. Be pastarosios važinėtis nedeginant nė gramo degalų būtų labai sudėtinga.

Tačiau, įsitikinusi rinkodaros vadovė, tikroji revoliucija laukia tada, kai bus išspręstos dvi esminės problemos – nuvažiuojamo atstumo ir akumuliatorių įkrovimo greičio. Konkurse dalyvaujančių automobilių baterijos, naudojant greitos įkrovos stoteles, iki 80 proc. talpos įkraunamos per 30-40 min., o nuvažiuojamas atstumas, priklausomai nuo sąlygų, siekia maždaug 200-400 km.

„Turint galvoje, kad automobilių gamintojai elektromobilių technologijoms plėtoti skiria didžiulius pinigus, proveržis, manau, ne už kalnų“, – pastebi J. Šataitė.

Populiarumą lemia ir valstybė

Mindaugas Plukys, „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas, sutinka, kad automobilių pramonę šiuo metu krečia elektromobilių mada, kurią „Nissan“, šių metų geriausio automobilio rinkimuose pristatanti du elektromobilius, pradėjo dar 2011 m., pristačiusi pirmąjį masiškai gaminamą elektromobilį LEAF. „Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse dalyvaujantis LEAF – jau antroji šio modelio karta.

„Griežtėjantys emisijų standartai verčia gamintojus imtis elektromobilių gamybos, tad dabar daugelis automobilių gamintojų bando pristatyti savo elektra varomų automobilių versijas“, – pastebi M. Plukys.

Jis pabrėžia ir tai, kad elektromobilių populiarumą įvairiose šalyse lemia ne tik gamintojų aktyvumas, bet ir valstybinės programos. Pastarųjų, deja, Lietuvoje stinga.

„Kol kas Lietuvoje turime nemokamą įkrovimą, galimybę važiuoti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis ir nemokamą automobilių stovėjimą ten, kur tai leidžia vietinės savivaldos. Visgi džiugu tai, kad elektromobiliai yra visaverčiai automobiliai, kurių privalumus ir naudą atranda vis daugiau vairuotojų“, – sako „Nissan“ atstovas.

Investuoja ir padangų gamintojai

Elektromobilių technologijoms didelį dėmesį skiria ne tik automobilių, bet ir padangų gamintojai. Elektromobilių svorio paskirstymas yra kitoks nei vidaus degimo variklius turinčių modelių, jų dinamika, skleidžiamas triukšmo lygis yra kitoks.

„Continental“ vienas pirmųjų pristatė „eContact“ – elektromobiliams skirtas padangas, kurių pasipriešinimas riedėjimui kur kas mažesnis nei standartinių, tad elektra varoma transporto priemonė gali važiuoti efektyviau.

„eContact“ išsiskiria ir didele rida bei nedideliu skleidžiamu garsu. Elektromobiliuose, kurie neturi garsaus vidaus degimo variklio, kiekvienas papildomas triukšmo šaltinis sukelia daug diskomforto, o padangos tarp jų – vienas didžiausių.

Sunkvežimių rinka taip pat sparčiai juda elektrifikacijos link. Ne vienas gamintojas jau pristatė koncepcinius elektra varomus sunkvežimius, o „Tesla Semi“ jau galima užsisakyti – tiesa, tiksli pristatymo data nežinoma. Padangų gamintojai neatsilieka ir nuo šios tendencijos – „Continental“ kartu su MAN 2018-ųjų Frankfurto komercinio transporto parodoje pristatė koncepcinę elektriniams sunkvežimiams skirtą „Conti e.MotionPro“ padangą.

Konkursas „Lietuvos metų automobilis“ organizuojamas jau 22 kartą. Kuris taps geriausiu iš 33 konkurse dalyvaujančių automobilių, paaiškės lapkričio 29 d. vakarą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • „Regitra“: naudotų automobilių ir jų atliekų srautas nemažėja
    „Regitra“: naudotų automobilių ir jų atliekų srautas nemažėja

    Pernai Lietuvoje pirmąkart buvo įregistruota 3,3 karto daugiau naudotų transporto priemonių nei naujų. Senstant šalies transporto priemonių parkui, sparčiai auga ir susidarančių eksploatuotų netinkamų transporto priemonių bei jų atliekų sr...

  • Šaltesnė žiema privertė vairuotojus pasitempti
    Šaltesnė žiema privertė vairuotojus pasitempti

    Nors pastaruoju metu orai šiek tiek atšilo, sinoptikai prognozuoja, jog šalčiai po poros dienų vėl sugrįš. Pora šiltesnių dienų gali būti gera proga vairuotojams pasiruošti besikeičiančioms oro sąlygoms. Juol...

    1
  • Motociklu – į šalčiausią vietą žemėje
    Motociklu – į šalčiausią vietą žemėje

    Karolis Mieliauskas vasario pradžioje motociklu važiuos į šalčiausią apgyvendintą vietą žemėje – Jakutijoje esantį Oimiakoną. 60 laipsnių žemiau nulio krentantis speigas bus tikras iššūkis ne tik pačiam motociklininkui...

  • Važiuoti negalima padėti. Kur padėti kablelį?
    Važiuoti negalima padėti. Kur padėti kablelį?

    Dakaro senbuviai vienbalsiai teigia, kad nors maratoną perkėlus iš Afrikos į Pietų Ameriką trasos išliko tokios pat pragariškai sunkios, vis dėlto kasdien sportininkus lydinti rizika akivaizdžiai kitokia. Didžioji dalis trasų drie...

    1
  • BMW pavojingi ir Didžiojoje Britanijoje
    BMW pavojingi ir Didžiojoje Britanijoje

    Jungtinėje Karalystėje veikiančios "GoCompare" draudimo bendrovės užsakytas tyrimas parodė, kad vokiškų prabangių automobilių vairuotojai yra patys pavojingiausi Jungtinės Karalystės keliuose sutinkami eismo dalyviai. ...

  • Lietuvoje daugėja elektromobilių
    Lietuvoje daugėja elektromobilių

    Elektra varomų automobilių praėjusiais metais užregistruota 36 proc. daugiau nei 2017 metais, šiuo metu jų yra netoli tūkstančio, praneša valstybės įmonė „Regitra“. ...

  • Seimas nuo kitų metų įteisino alkoblokus
    Seimas nuo kitų metų įteisino alkoblokus

    Parlamentarai penktadienį įteisino antialkoholinių variklio užraktų naudojimą transporto priemonėse. ...

    3
  • „Ford“ pertvarka Europoje: atleis darbuotojus, neatmeta gamyklų uždarymo
    „Ford“ pertvarka Europoje: atleis darbuotojus, neatmeta gamyklų uždarymo

    „Ford“ pranešė atleisianti tūkstančius darbuotojų, paliksianti nepelningas rinkas ir užbaigsianti nuostolingų transporto priemonių gamybą, taip bandydama pertvarkyti įmonės veiklą Europoje ir padidinti veiklos pelno maržą iki 6 ...

    1
  • Automobilių sporto veteranai vėl varžysis slalomo aikštelėse Kaune
    Automobilių sporto veteranai vėl varžysis slalomo aikštelėse Kaune

    Puoselėdami jau daugiau nei keturis dešimtmečius gyvuojančią gražią tradiciją – kasmet bent po du kartus susiburti draugėn ir pasitikrinti savo gebėjimus kalėdinio bei velykinio slalomo aikštelėse, automobilių sporto vetera...

    2
  • Tyrimas: 72 proc. lietuvių prisipažino vairuodami užsiimantys pašaline veikla
    Tyrimas: 72 proc. lietuvių prisipažino vairuodami užsiimantys pašaline veikla

    Pagal Kelių eismo taisykles (KET), vairuodamas automobilį asmuo negali užsiimti jokia kita veikla. Tačiau net 72 proc. žmonių teigia ne tik vairuojantys, bet ir užsiimantys pašaliniais veiksmais. Dažniausiai lietuviai prie vairo užkandžiauja (...

Daugiau straipsnių