- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šių metų pavasarį Ženevos automobilių parodoje debiutavęs naujos kartos „Renault Scenic“ pagaliau pasiekė ir Baltijos šalis. Lietuva – pirmoji išvydusi šį naująjį „Renault“ modelį.
Iki šiol mūsų šalyje šio modelio automobiliai buvo iš tiesų labai mėgstami ir šiltai sutinkami, tad tiesiai iš „Renault“ gamyklos atkeliavęs automobilis sėkmingai perduotas į kompetentingas „Lietuvos metų automobilio“ komisijos narių rankas.
Dar 1996-aisiais „Renault“ atrado kompaktinių vienatūrių segmentą ir pristatė pirmosios kartos „Scenic“. Šiandien, praėjus 20 metų, „Renault“ iš pagrindų atnaujino šio segmento koncepciją. Į Lietuvą prieš keletą dienų atkeliavęs naujasis „Renault Scenic“ tapo 40 milimetrų ilgesnis ir 20 milimetrų platesnis. Šie pakeitimai ne tik leido padidinti interjero erdvę ir bagažinės tūrį, bet ir pagerinti automobilio valdymo savybes bei stabilumą važiuojant didesniu greičiu.
Pirmą kartą naujojo „Scenic“ segmente panaudoti 20 colių ratlankiai, kurie, kaip standartinė įranga, siūlomi visoms modelių versijoms. „Renault“ inžinieriai ir dizaineriai paplušėjo iš peties ir nubraukė ne vieną prakaito lašelį, kad 20 colių ratų suteikiama išvaizda būtų suderinta su aukščiausiais standartais saugumo, patogumo, degalų sąnaudų ir eksploatacinių sąnaudų srityse.
Saugiausias klasėje
Nepriklausomai organizacijai „Euro NCAP“ atlikus bandomuosius testus „Renault Scenic“ pelnė aukščiausią penkių žvaigždučių įvertinimą, o tai tik patvirtina, kad 20 metų trunkantis gamintojų įsipareigojimas kurti saugius automobilius nėra vien iš piršto laužta reklaminė žinutė.
„Renault Scenic“ iš kitų segmento modelių išsiskiria moderniausiomis technologijomis, pavyzdžiui, pirmą kartą segmente siūloma ir į standartinę įrangą įtraukta aktyvi avarinio stabdymo sistema su pėsčiųjų aptikimo funkcija.
„Euro NCAP“ naujuoju „Scenic“ keliaujančių suaugusiųjų apsaugą įvertino 90 proc., vaikų apsaugą – 82 proc., o pėsčiųjų – 67 proc.
Vienas pirmųjų automobilį išbandęs „Delfi“ žurnalistas ir „Motorai“ laidos apžvalgininkas Jurgis Paplaitis neslėpė, kad labai svarbu, kad šeimyniniame automobilyje būtų naujausios pasyvaus ir aktyvaus saugumo sistemos. O čia jų tikrai netrūksta – be jau minėtos pirmosios segmente bazinėje komplektacijoje siūlomos avarinio stabdymo sistemos su pėsčiųjų aptikimo funkcija, maksimalaus saugumo įvertinimo automobilis pelnė ir dėl itin tvirto karkaso, energiją sugeriančio elastingo plieno ir tokių priemonių kaip keturios priekinės saugos oro pagalvės, taip pat užuolaidinės oro pagalvės priekyje ir gale. Be to, vairuotojui padeda naujausios šiuolaikinės pagalbinės sistemos: adaptyvi greičio palaikymo, ženklų atpažinimo, važiavimo savo juosta, automatinio statymo, nuovargio atpažinimo sistemos – tokiu automobiliu galima leistis į tolimiausias keliones žinant, kad saugumą kelyje užtikrina pažangiausios šiuolaikinės technologijos.
Dar patogesnis
Palyginus su trečiosios kartos modeliu, buvo gerokai pagerintos naujojo „Scenic“ stabdymo savybės. Stabdymo kelias sausame kelyje, važiuojant 100 ir 130 km/h greičiu, atitinkamai sutrumpėjo 3 ir 5 procentais. Šlapiame kelyje, važiuojant 80 km/h greičiu, stabdymo kelias sutrumpėjo 5 procentais.
Siekiant optimalaus balanso tarp patogumo ir dinamiškumo, „Renault“ naujajam „Scenic“ parinko padangas, kurių profilio aukštis siekia 107 mm ir yra didesnis nei daugumos šiuo metu naudojamų 17 arba 18 colių diametrų padangų.
Papildomą patogumą suteikia tai, kad šios aukšto profilio padangos derinamos su platesnėmis ir geresnį šoninį prilaikymą užtikrinančiomis naujojo „Scenic“ sėdynėmis. Dar vienas abejonių nekeliantis privalumas – dviejų skirtingų tankių sėdynes užpildančių putų panaudojimas.
Visai versijų gamai naudojant vieną padangų matmenį, atsirado galimybė tobulai suderinti važiuoklės patogumą ir valdymo savybes. „Renault“ inžinieriai glaudžiai bendradarbiavo su padangų gamintojais, tobulindami naujojo „Scenic“ padangų ir pakabos efektyvumą – panaudoti MTV („multi-tuned-valve“ – vožtuvais keičiamo efektyvumo) amortizatoriai.
„Žvelgiant į naująjį „Renault Scenic“ itin smagu, kad „Renault“ inžinieriai išlaiko visas geriausias tradicijas ir kurdami automobilį, pirmiausia skirtą šeimai, galvoja apie sėdinčių jame patogumą bei komfortą keliaujant. Salone gausu įvairių dėklių, movų ir nišų, tinkamų susidėti net smulkiausiems daiktams, sėdynės turi dideles atramas, puikiai prilaikančias posūkiuose, o vietos užtenka tiek priekyje, tiek gale. Ne paskutinėje vietoje, žinoma, ir saugumo sistemos, pelniusios „Scenic“ penkias žvaigždutes saugumo ekspertų „Euro NCAP“ bandymuose“, – savo įspūdžiais išbandžius naująjį „Renault Scenic“ pasidalino „Verslo Žinių“ žurnalistė Dina Sergijenko.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...