Kodėl nustoti mokytis vairuoti nevalia?

  • Teksto dydis:

Visiems žinoma jau anekdotu tampanti frazė, kad Lietuvoje yra trys milijonai krepšinio trenerių, matyt, panašiai galima pasakyti ir apie vairuotojus – dauguma klaidingai mano, kad yra patys geriausi ir nė nesuabejoja savo sugebėjimais sėsdami prie vairo, bet suabejoti verta. Juk dažniausiai avarijos įvyksta dėl per didelio pasitikėjimo savimi ir automobilio galimybėmis.

Mokytis reikia visada

Abejonių atsiranda tuomet, kai tenka tapti eismo įvykio dalyviu ar tik per plauką jo išvengti.

Vairavimo mokyklos "ARV-Auto" direktorius Valdas Šlepikas sako, kad dauguma mūsų klaidingai įsitikinę, jog, vieną kartą apsilankius vairavimo mokykloje ir įgijus vairavimo pagrindus, po to užteks vien tik praktikos dalyvaujant eisme.

"Juk kiekvienas darbuotojas, kad ir kas jis būtų – teisininkas, buhalteris, kirpėjas ir t.t., tam, kad būtų geras savo srities žinovas, lanko įvairiausius tobulinimosi kursus, gilina savo žinias, tačiau kiekvienas mūsų, kuris sėda prie vairo ir kasdien išvažiuoja į gatves, mano, kad to pakanka. Pakanka paprasčiausiai važinėti gatvėmis ir vairavimo įgūdžiai tobulėja. Deja, tikrai ne", – sako V.Šlepikas.

Tokie įgūdžiai tobulėja tik tam tikrą laiką. Juk kiekvienas mūsų į darbą, ugdymo įstaigą dažniausiai važiuojame tuo pačiu maršrutu, ilgainiui atsimename kelio ženklus, galimus rizkingesnius taškus, o po to mūsų smegenys, apdorojusios visą tą informaciją ir matydamos, kad kiekvieną kartą kartojame tą patį maršrutą, toliau nieko nebesimoko, todėl, pasak V.Šlepiko, vairavimo įgūdžius reikia lavinti sistemingai ir nuosekliai. "Neretai, atėjus šaltajam metų laikui, girdime saugaus eismo specialistus kalbant, kad, išvažiavę pirmąkart į slidų kelią, neskubėkite – įvertinę, kad saugu, paspauskite stabdžių paminą ir pažiūrėkite, kaip automobilis elgiasi ant slidaus kelio, o pirmąkart, kai kelias gali būti slidus, laikykitės ir didesnio atstumo bei važiuokite lėčiau. Visa tai reikalinga, bet ar to pakanka?" – pasakoja "ARV-Auto" vadovas.

Plona riba

Norint išsiugdyti tinkamus refleksus, kurie gali pagelbėti vairuotojui patekus į sudėtingą situaciją, būtina nuolat juos lavinti.

"Pats slidžiausias kelio paviršius, žinoma, būna žiemą, tačiau jis taip pat gali būti slidus ir kitais metų laikais, pavyzdžiui, tuomet, kai kelio danga šlapia, o auotmobilio padangos – ne pirmos jaunystės. Tad tinkamai valdyti automobilį irgi reikia mokėti", – pabrėžia vairavimo mokytojas.

Pasak V.Šlepiko, dar viena užduotis vairavimo mokytojams, mokantiems, kaip suvaldyti automobilį ant slidžių autodromų dangų, išaiškinti mokiniui, kad tai nėra mokymas, kaip  ekstremaliai vairuoti, o kaip į tokią situaciją nepatekti. "Žinoma, mes suteikiame žinių ir potyrių, kaip suvaldyti automobilį, kai jis slysta, tačiau svarbiausia mūsų užduotis, išmokyti vairuotoją suprasti, dėl kokių aplinkybių ar jų derinio automobilis gali pradėti slysti ar tapti sunkiai valdomas", – tokio mokymo svarbą pabrėžia V.Šlepikas.

Vairuojant paprasčiausia smulkmena gali tapti lemtinga.

Į "ARV-Auto" autodromą užsukę vairuotojai patys su savo automobiliu gali įsitikinti, kaip jiems sektųsi jį suvaldyti esant nepalankioms sąlygoms. "Mokiniams, o aš čia kalbu apie visus atvažiuojančiuosius į mūsų autodromą, mes parodome, kad, tam tikrą slidaus kelio atkarpą įveikiant vienu greičiu, automobilį dar įmanoma kontroliuoti, tačiau, greitį padidinus vos keliais kilometrais per valandą, situacija gali kardinaliai pasikeisti ir transporto priemonė, kad ir ką darytum, vis tiek išslys iš kelio. Taip siekiame sustiprinti supratimą apie tai, kiek daug reikšmės automobilio valdymui turi greitis", – pasakojo pašnekovas. Jo teigimu, po tokių eksperimentų ne vienas vairuotojas susimąsto, kad riba tarp to, kada vis dar gali suvaldyti automobilį ir jau nebegali, labai plona.

Įdomu visiems

Įdomu ir tai, sako V.Šlepikas, kad įtakos tinkamam automobilio valdymui turi ir iš pirmo žvilgsnio labai paprasti dalykai, pavyzdžiui, tinkama vairuotojo sėdėsena. "Atsimenu atvejį, kai važiavau su mokiniu ir, pradėjus slysti automobiliui, jam suvaldyti jo nepavyko, tačiau atkreipiau dėmesį, kad mokinio sėdėsena netaisyklinga, kad jis sėdi per toli nuo vairo, dėl to  netinkama rankų padėtis ant vairo ir todėl nepavyksta teisingai valdyti automobilio. Vos tik buvo surasta tinkama ir patogi sėdėsena, mokiniui jau pavyko bent iš dalies suvaldyti automobilį", – patirtimi dalijosi pokalbininkas. Toks pavyzdys tik dar kartą įrodo, kad, net ir mokant gerai valdyti automobilį, paprasčiausiai smulkmena gali tapti lemtinga.

Žmonėms, atvykstantiems į autodromą, treniruotės jame tampa ir puikia proga išbandyti, ar jų automobilis yra techniškai tvarkingas ir su juo saugu dalyvauti eisme. "Ne kartą teko išgirsti iš žmonių, važinėjusių autodrome savo automobiliu, kad jie jau važiuoja pasikeisti padangų, nes šios netinkamos. Toks požiūris labai sveikintinas", – įsitikinęs V.Šlepikas.

Paklaustas, kas daugiausiai lankosi "ARV auto" autodrome: pavieniai asmenys ar įmonių vairuotojai, V.Šlepikas džiaugėsi sulaukiantis ir vienų, ir kitų. "Aš labai nustebau, kad į mus kreipėsi ir ne viena lietuviško kapitalo įmonė, prašydama surengti mokymus kolektyvui, nes anksčiau buvau įsitikinęs, kad tokius dalykus labiausiai akcentuoja tik tarptautinės kompanijos, tačiau malonu pripažinti, kad klydau", – sako V.Šlepikas.


Šiame straipsnyje: ARV-Autovairavimasautomobilis

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Saugus vairavimas prasideda nuo elementarių dalykų
    Saugus vairavimas prasideda nuo elementarių dalykų

    Vairavimo įgūdžių tobulinimas – nesibaigiantis ir būtinas procesas, tačiau vietų, kur tai daryti, mūsų šalyje dar trūksta. Situaciją gelbėja entuziastų iniciatyvos. ...

  • Kauno keliuose – saugiau, bet užmigti ant laurų negalima
    Kauno keliuose – saugiau, bet užmigti ant laurų negalima

    Praėję metai Kaune buvo avaringesni – išaugo žuvusiųjų ir sužeistųjų skaičius, nepaisant to, kad į eismo saugumą buvo investuota daugiau. ...

    4
  • Naudotų automobilių ir jų atliekų srautas nemažėja
    Naudotų automobilių ir jų atliekų srautas nemažėja

    Pernai Lietuvoje pirmąkart buvo įregistruota 3,3 karto daugiau naudotų transporto priemonių nei naujų. Senstant šalies transporto priemonių parkui, sparčiai auga ir susidarančių eksploatuotų netinkamų transporto priemonių bei jų atliekų sr...

  • Šaltesnė žiema privertė vairuotojus pasitempti
    Šaltesnė žiema privertė vairuotojus pasitempti

    Nors pastaruoju metu orai šiek tiek atšilo, sinoptikai prognozuoja, jog šalčiai po poros dienų vėl sugrįš. Pora šiltesnių dienų gali būti gera proga vairuotojams pasiruošti besikeičiančioms oro sąlygoms. Juol...

    1
  • Motociklu – į šalčiausią vietą žemėje
    Motociklu – į šalčiausią vietą žemėje

    Karolis Mieliauskas vasario pradžioje motociklu važiuos į šalčiausią apgyvendintą vietą žemėje – Jakutijoje esantį Oimiakoną. 60 laipsnių žemiau nulio krentantis speigas bus tikras iššūkis ne tik pačiam motociklininkui...

  • Važiuoti negalima padėti. Kur padėti kablelį?
    Važiuoti negalima padėti. Kur padėti kablelį?

    Dakaro senbuviai vienbalsiai teigia, kad nors maratoną perkėlus iš Afrikos į Pietų Ameriką trasos išliko tokios pat pragariškai sunkios, vis dėlto kasdien sportininkus lydinti rizika akivaizdžiai kitokia. Didžioji dalis trasų drie...

    1
  • BMW pavojingi ir Didžiojoje Britanijoje
    BMW pavojingi ir Didžiojoje Britanijoje

    Jungtinėje Karalystėje veikiančios "GoCompare" draudimo bendrovės užsakytas tyrimas parodė, kad vokiškų prabangių automobilių vairuotojai yra patys pavojingiausi Jungtinės Karalystės keliuose sutinkami eismo dalyviai. ...

  • Lietuvoje daugėja elektromobilių
    Lietuvoje daugėja elektromobilių

    Elektra varomų automobilių praėjusiais metais užregistruota 36 proc. daugiau nei 2017 metais, šiuo metu jų yra netoli tūkstančio, praneša valstybės įmonė „Regitra“. ...

  • Seimas nuo kitų metų įteisino alkoblokus
    Seimas nuo kitų metų įteisino alkoblokus

    Parlamentarai penktadienį įteisino antialkoholinių variklio užraktų naudojimą transporto priemonėse. ...

    3
  • „Ford“ pertvarka Europoje: atleis darbuotojus, neatmeta gamyklų uždarymo
    „Ford“ pertvarka Europoje: atleis darbuotojus, neatmeta gamyklų uždarymo

    „Ford“ pranešė atleisianti tūkstančius darbuotojų, paliksianti nepelningas rinkas ir užbaigsianti nuostolingų transporto priemonių gamybą, taip bandydama pertvarkyti įmonės veiklą Europoje ir padidinti veiklos pelno maržą iki 6 ...

    1
Daugiau straipsnių