- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Artėjanti balandžio 1-oji žymi ne tik Velykas, bet ir pokyčius vairuotojams. Remiantis Kelių eismo taisyklėmis (KET), jau nuo sekmadienio eismo dalyviai automagistralėse bei greitkeliuose turės galimybę važiuoti greičiau, taip pat savo transporto priemonių apavą galės pakeisti į vasarinį. Tačiau pastarųjų kelerių metų tendencijos rodo, kad žiemos išdaigos Lietuvą kartais užklumpa netgi balandžio pabaigoje ar gegužės pradžioje ir būna palydėtos tragiškais eismo įvykiais šalies keliuose.
Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, vairuotojai, siekdami išvengti tokių netikėtumų, turėtų būti sąmoningi bei padangas pasikeisti vadovaudamiesi ne tik KET, bet ir sinoptikų pateikiamomis orų prognozėmis.
Pavasario šaukliai – grioviuose
R. Bieliauskas prisimena praėjusių metų gamtos išdaigą, kai gegužės pradžioje Lietuvą užklupo savo nagus vėl parodžiusi žiema. Pasak draudimo eksperto, tada tikrai beveik niekas nesitikėjo tokio akibrokšto, kad paskutinį kalendorinio pavasario mėnesį iš dangaus ims kristi snaigės. Tačiau tai tik dar kartą įrodo, kad vairuotojai iššūkių keliuose gali tikėtis bet kada.
Praėjusių metų anomalija turėtų tapti pamoka visiems, kodėl neverta vadovautis vien tik KET, o reikia išlaikyti sveiką protą.
„Praėjusių metų anomalija turėtų tapti pamoka visiems, kodėl neverta vadovautis vien tik KET, o reikia išlaikyti sveiką protą. Panaši situacija buvo nutikusi ir balandžio pradžioje, kai didžioji dalis vairuotojų suskubo keisti padangas į vasarines neatsižvelgdami į sinoptikų prognozes. Tuomet po kelių šiltesnių dienų vėl pasirodęs plikledis ir sniegas daugeliui pakišo koją, o savo draudimo bendrovėje stebėjome itin išaugusį eismo įvykių skaičių“, – prisimena R. Bielliauskas.
Specialistas pripažįsta, kad vairuotojų, kurie vos tik įsigaliojus KET pakeitimams skuba keisti padangų, Lietuvoje nestinga. R. Bieliausko teigimu, tokie eismo dalyviai netgi tampa didesnės rizikos grupe keliuose, kadangi kiekvienais metais po balandžio 1 d. jie užima nemažą dalį eismo įvykių suvestinės. „Kiekvienais metais saugaus eismo ekspertai akcentuoja, kad padangas derėtų keisti tada, kai tai leidžia eismo sąlygos ilgalaikėje perspektyvoje. Deja, kiekvienais metais atsiranda tokių, kurie patarimų nepaiso ir tampa pavasario šaukliais keliuose. Šių vairuotojų kelionės neretai baigiasi grioviuose ar kažkur šalikelėse, kadangi būna neįvertintos vairavimo sąlygos bei pervertinti gebėjimai“, – kalba draudimo ekspertas.
Dėl šios priežasties vairuotojai raginami neskubėti bei nuolat stebėti orų prognozes. R. Bieliauskas pabrėžia, kad balandžio mėnesį orai dažnai būna permainingi – nors dieną gali laikytis aukšta temperatūra, naktimis ji vis dar gali pasiekti padalą žemiau nulio. „Būtent tokios sąlygos vairuotojams yra pačios pavojingiausios, kadangi yra didelė tikimybė susidaryti plikledžiui. Patikėkite, vasarinė padanga tokiomis sąlygomis praktiškai neturi jokių darbinių savybių. Todėl tik tais atvejais, kai matysite, kad bent kelias savaites į priekį prognozuojama 2–3 laipsnių teigiama oro temperatūra naktimis, o dieną sieks apie 8–10 laipsnių, galima svarstyti apie padangų keitimą“, – pabrėžia jis.
Gali negauti išmokos
Draudikai pastebi tendenciją, kad dalis vairuotojų netgi nelaukia balandžio mėnesio ir savo automobiliams padangas pakeičia dar anksčiau. Toks eismo dalyvių elgesys pažeidžia KET, o patekus į eismo įvykį – ne visais atvejais bus padengiama patirta žala.
Daugiau problemų kyla nebent tiems, kurių transporto priemonės yra su dygliuotomis padangomis. Kadangi po balandžio 10 d. jiems eksploatuoti tokius automobilius draudžiama, kyla dilema, ar rūpintis savo saugumu, rizikuoti gauti baudą bei netekti techninės apžiūros, ar visgi besibaigiant KET nurodytam terminui pakeisti transporto priemonės apavą į vasarinį. Tačiau šiuo klausimu R. Bieliauskas net neabejodamas pateikia vieną atsakymą – saugumas yra pats svarbiausias dalykas.
„Taip, KET yra aiškiai nurodyta, kad po balandžio 10 dienos vairuotojams draudžiama važinėti su dygliuotomis žieminėmis padangomis. Tačiau Lietuvoje jau yra buvę atvejų, kai atsižvelgdama į esančią situaciją, Susisiekimo ministerija šį terminą pratęsia dar bent mėnesiui. Manyčiau, kad valdžia ir šiemet vairuotojams neleis rizikuoti savo saugumu bei esant reikalui priims teisingus sprendimus“, – viliasi draudimo ekspertas. Susisiekimo ministerija dygliuotų padangų naudojimo pratęsimo klausimą turėtų svarstyti balandžio mėnesio pradžioje, po šventinio savaitgalio.
„Jeigu svarstytume visus argumentus „už“ ir „prieš“, kodėl neverta skubėti pirmosiomis balandžio mėnesio dienomis keisti žieminių padangų į vasarines, tai prieštaraujančių argumentų praktiškai nebelieka. Jei nurodytas terminas ir pasibaigs, o žiema užsibus, neabejoju, baudų jums dėl dygliuotų padangų niekas nedalins ir techninės apžiūros nepanaikins. Visi kiti argumentai yra susiję tik su eismo dalyvių saugumu. Jei vadovausitės blaiviu protu ir orų prognozėmis, neskubėsite pasikeisti padangų, jūsų kelionės nuo to bus tik saugesnės“, – pataria R. Bieliauskas.
Priminimas vairuotojams
Ne gyvenvietėse leidžiama važiuoti: lengvaisiais automobiliais, krovininiais automobiliais, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 t, motociklais ir triračiais automagistralėse nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. – ne didesniu kaip 130 km/val. greičiu, greitkeliuose nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. – ne didesniu kaip 120 km/val. greičiu.
Nuo balandžio 1 d. galima eksploatuoti transporto priemones su vasarinėmis padangomis. Nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d. draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis. Žiemos sąlygoms užsitęsus, dygliuotų padangų naudojimas gali būti pratęstas susisiekimo ministro įsakymu.
Mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius eksploatuoti su vasarinėmis padangomis draudžiama gruodžio–vasario mėnesiais ir nuo kovo 1 d. iki lapkričio 30 d., jeigu važiuojamoji kelio dalis yra apsnigta ar apledėjusi. Jei kovo ir lapkričio mėnesiais važiuojamoji kelio nėra apsnigta ar apledėjusi, nurodytos transporto priemonės gali būti eksploatuojamos su vasarinėmis padangomis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?57
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...