- LRT radijo laida „Ryto garsai“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilis su įjungtais žibintais geriau pastebimas tiek galinio vaizdo veidrodėlyje, tiek apniukusią dieną, sako Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktoriaus Gražvydas Jakubauskas. „Geresnis matomumas prisideda prie didesnės eismo saugos“, – tvirtina jis.
LRT radijo klausytojas įsitikinęs, kad dieną važinėti įjungtomis artimosiomis automobilių šviesomis nėra prasmės, ir klausia, kada vyriausybė panaikins šį reikalavimą.
„Kada vyriausybė panaikins reikalavimą važinėti įjungtomis artimomis šviesomis? Kasmet iš vairuotojų tai išplėšia 90 mln. litų. Tai yra pagalba prekybininkams ir verslininkams, kurie pardavinėja automobilių dalis“, – mano LRT radijo klausytojas.
Prieš aštuonis metus Lietuva pagal žuvusių kelyje skaičių pirmavo Europos Sąjungoje (ES). Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktoriaus G. Jakubausko teigimu, reikalavimo važinėti su įjungtomis artimosiomis šviesomis buvo imtasi kaip vienos iš saugumo priemonių.
„Statistiškai būtų labai sunku įvertinti, kiek artimųjų žibintų naudojimas dieną padėjo“, – sako specialistas. Tačiau, anot jo, nuo tada, kai įvestas visas kompleksas priemonių kartu su reikalavimu įjungti artimąsias šviesas dienos metu, žuvusiųjų skaičius kelyje sumažėjo 20 proc.
„Buvo ir neigiamos visuomenės reakcijos, kad tai tikrai neduos efekto, nepadės. Matome, kad dabar pakito ir visuomenės nuomonė. Sutinkama, kad važiuoti su artimaisiais žibintais yra kur kas saugiau“, – teigia G. Jakubauskas.
Pasak Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento vadovo, dienos metu pastebėję automobilį be žibintų jaučiame, kad jis matomas prasčiau, ypač apniukusią dieną ar galinio vaizdo veidrodėlyje. „Geresnis matomumas prisideda prie didesnės eismo saugos“, – tvirtina G. Jakubauskas.
Beje, tokių diskusijų kyla ir kitose šalyse. Austrijoje, pasak ten gyvenančios LRT radijo kolegės Daivos Trečiokaitės, šios idėjos buvo atsisakyta.
2005 m. Austrijoje buvo nutarta, kad artimąsias automobilio šviesas privaloma įsijungti dieną, nesvarbu, kokios tuo metu oro sąlygos, pasakoja D. Trečiokaitė. Tačiau kilo labai daug diskusijų dėl to, ar toks reikalavimas tikrai turi prasmę, ar iš tiesų įjungtomis šviesiomis dieną būtina važiuoti ir mieste, ir už miesto.
LRT radijo kolegės Austrijoje teigimu, buvo atlikta keletas tyrimų, apklausų, mokslinių studijų, siekiant išsiaiškinti, kokią prasmę turi važiavimas įjungtomis šviesomis dieną. Nustatyta, kad tai nesumažina avaringumo, net priešingai – kartais jį padidina. „2008 metais reikalavimas buvo atšauktas. Liko tik rekomendacija įsijungti artimąsias automobilio šviesas esant tam tikromis oro sąlygomis“, – teigia D. Trečiokaitė.
Anot jos, jau šešeri metai, kai austrams nėra privaloma važiuoti įsijungus šviesas dieną, bet įdomu tai, kad iš įpročio du trečdaliai automobilių vairuotojų dieną vis dar važiuoja įjungtomis artimosiomis šviesomis.
„Žinoma, dauguma važiuoja su artimosiomis šviesomis, nes, užsivedus mašiną, šviesos įsijungia automatiškai“, – mano pašnekovė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...