Kodėl automobilių padangos kartais pripučiamos azotu?

  • Teksto dydis:

Jei pastebite, kad viena iš jūsų automobilio padangų yra minkšta, daug apie tai net negalvojate – papildote ją oru. Tačiau kokiu oru? Kodėl kartais gamintojai rekomenduoja savo automobilių padangas pildyti azotu?

Iš tikrųjų oras jūsų padangose gali būti visoks, tačiau tikėtina, kad jums tai mažai svarbu. Pavyzdžiui, kompresoriai traukia drėgmę – juose kondensuojasi vandens lašai, todėl į padangas pučiamas gana drėgnas oras. Tai nėra didelė problema įprastų automobilių vairuotojams, o štai lenktyniniai automobiliai drėgmės savo padangose nenori. Važinėjant trasa padangos greitai šyla, o drėgnas oras plečiasi labiau nei sausas. Tai reiškia, kad keičiasi slėgis padangose, o tai nėra gerai.

Aukščiausio lygio lenktynių komandos nori kontroliuoti visus kintamuosius. Kai oras padangose yra prisotintas nežinomu drėgmės kiekiu, sunku nuspėti kaip keisis padangų slėgis lenktynių eigoje. Vėlgi, tai – labai maža detalė, tačiau kartais svarbi ir ji.

Beje, kai kurie keliautojai teigia, kad jie jaučia skirtumą, kai padangos yra pripūstos, pavyzdžiui, Italijoje ir Lietuvoje. Italija yra ne tik šiltesnė, bet ir sausesnė šalis, todėl oro slėgis padangose kelionės eigoje keičiasi kitaip. Kita vertus, sunku patikėti tuo, kad įprasti vairuotojai su kasdieniais automobiliais galėtų pajusti skirtumą.

Grįžtant prie sportinių ir lenktyninių automobilių temos, kai kurie gamintojai pataria į savo automobilių padangas pūsti ne orą, o azotą. Azotas ne taip traukia drėgmę, todėl jo išsiplėtimą su temperatūrų pokyčiais lengviau prognozuoti. Dar svarbiau tai, kad azotu pripildytos padangų slėgis apskritai keičiasi mažiau – azotas lėčiau sunkiasi iš padangos ir mažiau plečiasi su įprastais temperatūros pokyčiais.

Kadangi padangų su azotu slėgis yra pastovesnis, teoriškai automobilis turėtų sunaudoti mažiau degalų. Tačiau vėlgi – skirtumas nebus didelis. Įdomu tai, kad kai buvo paskelbta, kad „Nissan GTR“ padangos bus pildomos azotu, atsirado žmonių, kurie klausė, ar tai nėra pavojinga. Maždaug 78 proc. oro sudaro azotas – iš oro pašalinus deguonį ir vandenį gaunamos praktiškai tobulos dujos padangoms užpildyti. „Nissan GTR“ azotą pasirinko dėl savo patirties lenktynėse ir kompiuterizuotos važiuoklės sistemos – taip tarsi iš dalies pašalinamas vienas kintamasis ir automobilis lieka stabilesniu dienos trasoje metu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Saugus vairavimas prasideda nuo elementarių dalykų
    Saugus vairavimas prasideda nuo elementarių dalykų

    Vairavimo įgūdžių tobulinimas – nesibaigiantis ir būtinas procesas, tačiau vietų, kur tai daryti, mūsų šalyje dar trūksta. Situaciją gelbėja entuziastų iniciatyvos. ...

  • Kauno keliuose – saugiau, bet užmigti ant laurų negalima
    Kauno keliuose – saugiau, bet užmigti ant laurų negalima

    Praėję metai Kaune buvo avaringesni – išaugo žuvusiųjų ir sužeistųjų skaičius, nepaisant to, kad į eismo saugumą buvo investuota daugiau. ...

    4
  • Naudotų automobilių ir jų atliekų srautas nemažėja
    Naudotų automobilių ir jų atliekų srautas nemažėja

    Pernai Lietuvoje pirmąkart buvo įregistruota 3,3 karto daugiau naudotų transporto priemonių nei naujų. Senstant šalies transporto priemonių parkui, sparčiai auga ir susidarančių eksploatuotų netinkamų transporto priemonių bei jų atliekų sr...

  • Šaltesnė žiema privertė vairuotojus pasitempti
    Šaltesnė žiema privertė vairuotojus pasitempti

    Nors pastaruoju metu orai šiek tiek atšilo, sinoptikai prognozuoja, jog šalčiai po poros dienų vėl sugrįš. Pora šiltesnių dienų gali būti gera proga vairuotojams pasiruošti besikeičiančioms oro sąlygoms. Juol...

    1
  • Motociklu – į šalčiausią vietą žemėje
    Motociklu – į šalčiausią vietą žemėje

    Karolis Mieliauskas vasario pradžioje motociklu važiuos į šalčiausią apgyvendintą vietą žemėje – Jakutijoje esantį Oimiakoną. 60 laipsnių žemiau nulio krentantis speigas bus tikras iššūkis ne tik pačiam motociklininkui...

  • Važiuoti negalima padėti. Kur padėti kablelį?
    Važiuoti negalima padėti. Kur padėti kablelį?

    Dakaro senbuviai vienbalsiai teigia, kad nors maratoną perkėlus iš Afrikos į Pietų Ameriką trasos išliko tokios pat pragariškai sunkios, vis dėlto kasdien sportininkus lydinti rizika akivaizdžiai kitokia. Didžioji dalis trasų drie...

    1
  • BMW pavojingi ir Didžiojoje Britanijoje
    BMW pavojingi ir Didžiojoje Britanijoje

    Jungtinėje Karalystėje veikiančios "GoCompare" draudimo bendrovės užsakytas tyrimas parodė, kad vokiškų prabangių automobilių vairuotojai yra patys pavojingiausi Jungtinės Karalystės keliuose sutinkami eismo dalyviai. ...

  • Lietuvoje daugėja elektromobilių
    Lietuvoje daugėja elektromobilių

    Elektra varomų automobilių praėjusiais metais užregistruota 36 proc. daugiau nei 2017 metais, šiuo metu jų yra netoli tūkstančio, praneša valstybės įmonė „Regitra“. ...

  • Seimas nuo kitų metų įteisino alkoblokus
    Seimas nuo kitų metų įteisino alkoblokus

    Parlamentarai penktadienį įteisino antialkoholinių variklio užraktų naudojimą transporto priemonėse. ...

    3
  • „Ford“ pertvarka Europoje: atleis darbuotojus, neatmeta gamyklų uždarymo
    „Ford“ pertvarka Europoje: atleis darbuotojus, neatmeta gamyklų uždarymo

    „Ford“ pranešė atleisianti tūkstančius darbuotojų, paliksianti nepelningas rinkas ir užbaigsianti nuostolingų transporto priemonių gamybą, taip bandydama pertvarkyti įmonės veiklą Europoje ir padidinti veiklos pelno maržą iki 6 ...

    1
Daugiau straipsnių