„Kia Ceed“ – patikrintas korėjietis

  • Teksto dydis:

Kai tik į Lietuvą pradėjo keliauti pirmosios ratuotos alternatyvos žiguliams ir moskvičiams, gero automobilio simboliu bemat tapo vokiškos transporto priemonės. Priešingame vertybių spektro poliuje be didesniu skrupulų buvo apgyvendinti korėjietiški automobiliai. Koks nors "Hyundai Pony" ar "Daewoo Nexia" baisumu galėjo varžytis nebent su tolimiausiuose turgaviečių užkaboriuose stumdomais sportbačiais "Adiban" ar "Adiddan". Tačiau prieš gerą dešimtmetį viskas pasikeitė beveik stebuklingai: 2007-aisiais pasirodęs "Kia Cee'd" iš esmės prilygo seniesiems europiečiams ir leido patikėti, kad korėjiečiai gali gaminti ne tik geras elektronikos prekes, bet ir mašinas.

Vokietijoje suprojektuotas ir Slovakijoje pagamintas hečbekas net aštuoniose valstybėse buvo įvertintas Metų automobilio apdovanojimu (tokį titulą "Cee'd" pelnė ir Lietuvoje). Tuomet miesto mažylis komisijos narius pakerėjo iki tol Senajame žemyne neregėtu dalyku – septynerių metų garantija ir milžinišku kokybiniu šuoliu. Nuo kompaktinės klasės etalonu laikomų modelių jis skyrėsi tik tuo, kad buvo apčiuopiamai pigesnis. Neatsitiktinai po šio pristatymo "Kia" pardavimai Europos rinkose šoktelėjo daugiau nei dvigubai. 2012-aisiais publikos teismui pristatytas antrosios kartos "Cee'd" buvo dar kokybiškesnis ir modernesnis, o į kompanijos vyriausiojo dizainerio postą pakvietus šios srities guru Peterį Schreyerį, hečbekas virto tikru gražuoliu.

Praėjusiais metais pristačius jau trečiosios kartos "Kia Ceed" užsimota dar plačiau. Iš modelio pavadinimo dingo apostrofas – "Cee'd" tapo "Ceed", kuris dabar šifruojamas kaip "Community of Europe with European Design" žodžių santrauka ("Europos bendrija ir europietiškas dizainas"), o potencialiems klientams automobilis pristatomas kaip pasiekęs "premium" lygio kokybę.

Reikia pripažinti, kad persėdus į "Ceed" po statistinės lietuviškos mašinos (t. y. 15 metų senumo dyzelinio "VW Passat" ar ko panašaus), čia jautiesi kaip vaikas, patekęs į šokolado fabriką. Erdvus ir kokybiškų apdailos medžiagų salonas pasižymi gera ergonomika ir garso izoliacija. Interjero architektūra čia tokia pat, kaip ir visuose pastaraisiais metais debiutavusiuose "Kia" modeliuose. Visi valdymo prietaisai išdėlioti ten, kur juos ir tikiesi rasti, o prietaisų skydelyje pateikiama informacija aiškiai suvokiama, todėl nevagia vairuotojo dėmesio. Centrinė konsolė, kaip ir virš jos iškilęs centrinis jutiklinis ekranas, yra orientuoti į vairuotoją. Naujasis "Ceed" yra šiek tiek žemesnis, platesnis ir ilgesnis nei jo pirmtakas (ratų bazė išliko nepakitusi – 2 650 mm), atrodo solidžiai, bet nepretenzingai. Tiesios linijos keičia suapvalintus pirmtako kampus ir turi platesnę tigro nosies radiatoriaus aušinimo grotelių angą priekyje bei žemesnes oro aušinimo angas ir griežtas linijas.

Labiausiai akį traukiantis išorės skirtumas – keturių ledo kubelių formos LED dienos šviesos žibintų blokai jau standartiniame komplektavime, kurie anksčiau buvo siūlomi tik "GT" ir "GT-Line" modeliams. Profilyje dominuoja aštrios tiesios linijos ir masyvus variklio dangtis. Langų linija yra tiesi ir lygi, o galinis statramstis – platus. Gale naujos formos LED galiniai žibintai yra geriau matomi ir lengviau atpažįstami. Nuo pat pristatymo penkerių durų hečbeką (dar siūlomas modelis universalo kėbulu) bus galima įsigyti nudažyta viena iš 12 siūlomų kėbulo spalvų.

Trečiosios kartos "Ceed" važiavimo ir valdymo savybės, palyginti su ankstesniu modeliu, pastebimai pagerėjo: nepriklausoma pakaba ir aštresnis vairo mechanizmas leidžia manevruoti tiksliau bei keliauti komfortiškiau net ir seniai remonto nemačiusiais asfalto ruožais. Šia prasme korėjietis yra nepriekaištingas.

Deja, jėgos agregatais "Kia" pasigirti negali. Jų pasiūla skurdi – trys benzininės versijos nuo 100 iki 140 AG ir vienas 136 AG dyzelis leidžia kalbėti apie atitiktį sugriežtintiems ekologijos reikalavimams, bet ne galimybę dinamiškai judėti. Skirtumas tarp įprasto ir dinaminio režimo čia tik simbolinis. Kita vertus, tikėtis stebuklų iš 1,4 litro darbinio tūrio benzininio variklio būtų naivu, nes bandymams skirtas modelis su 7 laipsnių dvigubą sankabą turinčia automatine pavarų dėže sveria 1 850 kg. Beje, transmisija veikia puikiai – sklandžiai, greitai ir tiksliai. Komplimentų taip pat nusipelno išmaniosios elektroninės sistemos, padedančios vairuotojui išvengti avarinių situacijų. Naujasis "Ceed" tapo pirmuoju Europoje parduodamu "Kia" automobiliu, turinčiu "Lane Following Assist" sistemą, kuri yra antro lygio autonominio vairavimo sistema. Ši sistema seka priešais važiuojantį automobilį ir intensyvaus eismo sąlygomis automatiškai gali surasti vietą gretimose eismo juostose, taip pat sekti paskui priekyje važiuojantį automobilį, prisitaikydama prie jo judėjimo greičio bei neiškrypti iš pasirinktos eismo juostos vingiuotame kelyje. Ši sistema veikia važiuojant iki 130 km/h greičiu ir signalus siunčia labai švelniai vibruodama vairaračiu bei koreguodama judėjimo trajektoriją. "Blind Spot Collision Warning" ir "Rear Cross-Traffic Collision Warning" sistemos padeda vairuotojui pastebėti kliūtį automobilio šonuose ir gale, o esant reikalui, automatiškai stabdyti.

Pigiausi "Ceed" modeliai kainuoja mažiau nei 15 tūkst. eurų, o brangiausia versija (1,6 dyzelis su automatine pavarų dėže) – 22 590 eurų. Firminis "Kia" viliotinis – 7 metų arba 150 000 km ridos garantija – išliko nepakitęs.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Saulius

Saulius portretas
Taip, ridos garantija nepakito, tik garantinis remontas paverčiamas neįmanomu, gal tik Lietuvoje taip. Tai didžiulė antireklama.
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių