- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žiemos šaltis ne tik išgražina mūsų automobilį – kiemuose ir gatvėse padaugėja apleistų bei nenaudojamų automobilių.
Neeksploatuojami automobiliai sukelia problemų jų savininkams ir aplinkiniams, teršia aplinką, todėl būtina senus automobilius perdirbti. Skaičiuojama, kad Lietuvoje nesinaudojama kas dešimtu registruotu lengvuoju automobiliu.
Užklupus šalčiams vis daugiau gyventojų palieka seną automobilį bendro naudojimosi vietose visai žiemai, ypač paaiškėjus, kad automobilis nebetinkamas eksploatuoti. Vis tik nereikėtų pamiršti, kad nenaudojamos ir apleistos transporto priemonės sukelia problemų jų savininkams ir aplinkiniams, nes užima vietą gyvenamųjų rajonų perpildytuose kiemuose, trukdo eismui miestų ir miestelių gatvėse, teršia aplinką.
„Neeksploatuojamo automobilio savininkas privalo pasirūpinti be priežiūros ir neleistinoje vietoje paliktu automobiliu – jį parduoti ar perduoti perdirbėjams. Nereikia pamiršti, kad be priežiūros palikto nenaudojamo automobilio savininkas gali sulaukti baudų už tokios transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose ir aplinkos teršimą. Nesutvarkytos auto detalės ir neretai iš tokių automobilių tekantis tepalas pridaro žalos gamtai“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimir Jankoit.
Nereikia pamiršti, kad be priežiūros palikto nenaudojamo automobilio savininkas gali sulaukti baudų už tokios transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose ir aplinkos teršimą.
V. Jankoit taip pat perspėja, kad dėl neprižiūrimos transporto priemonės gali kilti ir daugiau problemų. Pavyzdžiui, pavogus nenaudojamo automobilio valstybinį numerį ir padarius nusižengimą, transporto priemonės savininkui teks prisiimti atsakomybę už kitų asmenų padarytus nusikaltimus.
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje įregistruota beveik 1,2 mln. lengvųjų automobilių, iš jų 117 tūkst. automobilių arba kas dešimtai transporto priemonei jo savininkas yra sustabdęs naudojimąsi. Tai reiškia, kad dešimtys tūkstančių lengvųjų automobilių yra palikti be priežiūros ir neutilizuoti“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) bei Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO) vadovas Alfredas Skinulis.
Pasak jo, gyventojas eksploatuoti netinkamą automobilį gali priduoti kiekvienoje Lietuvos apskrityje. Tą padaryti paprasta pasinaudojant GIA kartu su ENTPTA sukurta senų automobilių tvarkymo sistema. GIA organizuoja eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymą ir finansuoja automobilių ardymo metu susidarančių neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų tinkamą sutvarkymą. Tokiu būdu užtikrinama, kad automobilių atliekos nepatenka į aplinką. Nenaudojamos transporto priemonės transportavimo paslaugos, gyventojui, besikreipusiam į šios sistemos dalyves, nekainuoja.
Lietuvoje kasmet išardoma apie 50-60 tūkst. tonų senų automobilių, iš kurių apie 30 proc. (15-18 tūkst. tonų) susidaro nevertingos plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos ir kitokių automobilių dalių atliekos. Šias atliekas, siekiant saugoti gamtą ir žmonių sveikatą, būtina perdirbti. Senus automobilius supirkinėja ir nelegalūs ardytojai, kurie vertingas dalis priduoda į antrinę rinką, metalą parduoda, o gumos, stiklo, plastiko atliekas šalina į pamiškes, buitinių atliekų konteinerius ir panašiai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naudotų lengvųjų automobilių rinka per metus augo 4,1 proc.
Lietuvoje vasarį pirmą kartą įregistruota 12 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 4,1 proc. daugiau nei 2023 metų vasarį, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Moterų metų automobiliu išrinktas „Kia EV9“3
Geriausiu 2024 m. moterų automobiliu pasaulyje išrinktas elektrinis „Kia EV9“. ...
-
Atranda vis naujų būdų, kaip padidinti dviračių greitį: bandoma jį apriboti6
Amsterdame tarp jaunimo populiarėja elektriniai dviračiai storomis padangomis. ...
-
Automobilio nuoma: jokių lipdukų ir varžybų1
Lietuvoje prigijus automobilių dalijimuisi (angl. car-sharing) ir nuomai, ekspertai atskleidžia, kokiose situacijose vairuotojui neverta užmiršti, kad išnuomota transporto priemonė – ne jo nuosavybė. ...
-
Kaimynų rinkos pulsas: vasaris buvo derlingas
Per 2024 m. vasarį Lietuvoje ir Lenkijoje naujų automobilių parko pokyčiai buvo teigiami. ...
-
Prabangiame latvių bokšto garaže – pokyčiai3
Latvijos krepšininkas Kristaps Porzingis, aistringas „Mercedes-Benz“ gerbėjas, nusprendė parduoti vieną savo prabangaus garažo automobilių. ...
-
Ratlankių mados – sumani investicija ar išmesti pinigai?11
Visi žinome posakį, kad žmogų sutinkame pagal drabužį, o palydime pagal protą. Vairuotojai šią išmintį perfrazuoja taip: pagal variklį palydime, o sutinkame pagal ratus. Vienas pastebimiausių automobilio akcentų – ratlankiai, ta...
-
Velykų laikotarpiu traukinių eismas tarp Vilniaus ir Klaipėdos bus atnaujintas
Traukinių eismas tarp Vilniaus ir Klaipėdos Velykų laikotarpiu – nuo kovo 28 dienos iki balandžio 2 dienos – bus visiškai atnaujintas, be to, kursuos didesni jų sąstatai. Visais kitais maršrutais traukiniai kursuos įprastai, sk...
-
Seimo komitetas: atsakomybės perkėlimas automobilio savininkui prieštarauja Konstitucijai5
Siūlymas perkelti automobilio savininkui atsakomybę už jo automobilį vairavusį ir Kelių eismo taisyklių pažeidimus padariusį kitą vairuotoją, prieštarauja Konstitucijoje įtvirtintiems teisinės valstybės ir lygiateisiškumo principams...
-
Vairavimo egzaminą laikė jau 30 kartų: kas dažniausiai pakiša koją būsimiems vairuotojams?25
Jau tris dešimtis kartų vairavimo egzaminą laikiusi klaipėdietė vis dar neturi vairuotojo pažymėjimo, tačiau vilčių prarasti neketina. Ne kiekvienam uostamiesčio gyventojui pavyksta išlaikyti vairavimo egzaminą iš pirmo karto. D...