- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žiemos šaltis ne tik išgražina mūsų automobilį – kiemuose ir gatvėse padaugėja apleistų bei nenaudojamų automobilių.
Neeksploatuojami automobiliai sukelia problemų jų savininkams ir aplinkiniams, teršia aplinką, todėl būtina senus automobilius perdirbti. Skaičiuojama, kad Lietuvoje nesinaudojama kas dešimtu registruotu lengvuoju automobiliu.
Užklupus šalčiams vis daugiau gyventojų palieka seną automobilį bendro naudojimosi vietose visai žiemai, ypač paaiškėjus, kad automobilis nebetinkamas eksploatuoti. Vis tik nereikėtų pamiršti, kad nenaudojamos ir apleistos transporto priemonės sukelia problemų jų savininkams ir aplinkiniams, nes užima vietą gyvenamųjų rajonų perpildytuose kiemuose, trukdo eismui miestų ir miestelių gatvėse, teršia aplinką.
„Neeksploatuojamo automobilio savininkas privalo pasirūpinti be priežiūros ir neleistinoje vietoje paliktu automobiliu – jį parduoti ar perduoti perdirbėjams. Nereikia pamiršti, kad be priežiūros palikto nenaudojamo automobilio savininkas gali sulaukti baudų už tokios transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose ir aplinkos teršimą. Nesutvarkytos auto detalės ir neretai iš tokių automobilių tekantis tepalas pridaro žalos gamtai“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimir Jankoit.
Nereikia pamiršti, kad be priežiūros palikto nenaudojamo automobilio savininkas gali sulaukti baudų už tokios transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose ir aplinkos teršimą.
V. Jankoit taip pat perspėja, kad dėl neprižiūrimos transporto priemonės gali kilti ir daugiau problemų. Pavyzdžiui, pavogus nenaudojamo automobilio valstybinį numerį ir padarius nusižengimą, transporto priemonės savininkui teks prisiimti atsakomybę už kitų asmenų padarytus nusikaltimus.
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje įregistruota beveik 1,2 mln. lengvųjų automobilių, iš jų 117 tūkst. automobilių arba kas dešimtai transporto priemonei jo savininkas yra sustabdęs naudojimąsi. Tai reiškia, kad dešimtys tūkstančių lengvųjų automobilių yra palikti be priežiūros ir neutilizuoti“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) bei Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO) vadovas Alfredas Skinulis.
Pasak jo, gyventojas eksploatuoti netinkamą automobilį gali priduoti kiekvienoje Lietuvos apskrityje. Tą padaryti paprasta pasinaudojant GIA kartu su ENTPTA sukurta senų automobilių tvarkymo sistema. GIA organizuoja eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymą ir finansuoja automobilių ardymo metu susidarančių neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų tinkamą sutvarkymą. Tokiu būdu užtikrinama, kad automobilių atliekos nepatenka į aplinką. Nenaudojamos transporto priemonės transportavimo paslaugos, gyventojui, besikreipusiam į šios sistemos dalyves, nekainuoja.
Lietuvoje kasmet išardoma apie 50-60 tūkst. tonų senų automobilių, iš kurių apie 30 proc. (15-18 tūkst. tonų) susidaro nevertingos plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos ir kitokių automobilių dalių atliekos. Šias atliekas, siekiant saugoti gamtą ir žmonių sveikatą, būtina perdirbti. Senus automobilius supirkinėja ir nelegalūs ardytojai, kurie vertingas dalis priduoda į antrinę rinką, metalą parduoda, o gumos, stiklo, plastiko atliekas šalina į pamiškes, buitinių atliekų konteinerius ir panašiai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį10
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...
-
Specialistai pataria, kaip sumažinti automobilio taršą20
Pernai daugiau nei 53 proc. automobilių žalią techninės apžiūros (TA) lapą gavo iš pirmo karto, beveik 47 proc. automobilių į TA centrą turėjo atvažiuoti pakartotinai po remonto. Vadinasi, tik maždaug kas antras automobilis iš pirmo ...
-
Seimas linkęs palengvinti neįgaliųjų automobilių parkavimą
Seimas nusiteikęs pakeisti neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimo tvarką – jų savininkai nemokėtų mokesčio už stovėjimą. ...