Kaimietis, bet ne kaimiečiams

Automobilis, prie kurio kūrimo prisideda vokiečių inžinieriai, negali būti blogas. Išvardyti daug blogų dalykų apie naująjį "Mini Countryman" taip pat nepavyks, tačiau senųjų "Mini" užkietėję gerbėjai vis dėlto jo nesirinktų.

Nepigus mažylis

Kažkada "Mini" kūrėjams buvo patikėta užduotis sukurti tokį automobilį, kuris galėtų pervežti keturis žmones su šiek tiek bagažo ir sunaudoti nedaug degalų. Taigi visi senesni "Mini" buvo montuojami su 1l arba 0.9 l varikliais. Kiek vėliau "Mini Cooper" buvo aprūpintas 1.3 l benzininiu varikliu. Vis dėlto, kai  britų automobilių pramonei atėjo sunkesni laikai, "Mini" gamykla atiteko vokiečiams ir mažasis "Mini" virto labiau "Midi", o nuo 2010 m. atsirado ir "Mini Countryman" – automobilis tiems, kurie nenori vairuoti nuobodaus didesnio pravažumo automobilio. Tiesa, pirmosios kartos "Countryman" nebuvo pats tobuliausias kūrinys, kaip sakė vienas juo važinėjęs bendramintis, dizainui dėmesio buvo skirta nemažai, o apie kokybę šiek tiek pamiršta pagalvoti.

Naujausias "Countryman" (liet. "Kaimietis") jau visiškai kitoks – tobulesnis, papuoštas kokybiškesnėmis medžiagomis ir kainuojantis nuo 39 tūkst. eurų, o sukomplektavus jį tokį, kokį teko išbandyti, – net 56 tūkst. eurų. Už tokią sumą pirkėjui atitenka automobilis su 2 l dyzeliniu varikliu, komplektuojamu su 8 laipsnių automatine pavarų dėže, keturių varomųjų ratų sistema, prabangiai siuvinėtu odiniu salonu ir kitais mielais niekučiais.

Kitokia filosofija

Nori nenori, bet išgirdus pavadinimą "Mini" visuomet prieš akis išdygsta Rovano Atkinsono vairuotas senasis "Mini". Man, kažkada savo garaže glaudusiam tokį patį 1985 m. automobiliuką, tai buvo miesto automobilio etalonas.

Automobilis, kurį prireikus, gali pastumti viena ranka, kuris geba pravažiuoti pro mažiausius tarpus tarp kitų transporto priemonių, kuriame vairuotojas, neatsikeldamas iš priekinės sėdynės gali nuo užpakalinės palangės pasiimti skėtį ir kuris sukuria puikią nuotaiką tiek tam, kuris jį vairuoja, tiek tiems, pro kuriuos jis pravažiuoja.

Tai, mano nuomone, ir yra tikroji "Mini" dvasia, kurios niekaip neperkelsi į dabar gaminamus automobilius. Matyt, todėl "Mini" buvo pripažintas vienu reikšmingiausių XX a. automobilių, iškart po "Ford Model T", toli palikęs "Citroen DS" ir "VW Beetle". Žinoma, tikėtis, kad inžinerinė mintis stovės vietoje ir automobilis bus gaminamas nieko nekeičiant, neverta, tačiau vis dėlto norėtųsi, kad toji dvasia išliktų. Deja, apie "Countryman" to pasakyti negalėčiau. Tad ir vertinti jį derėtų nebe kaip senojo "Mini" palikuonį, o kaip tūlą vokietį su britų džentelmeno skrybėle. Nenoromis prisimenu Stingo dainą "Englishman in New York". Taigi čia situacija panaši – "Germanman in Birmingham". Na, jei tikėtume istorikų tvirtinimais, kad viskas pasaulyje klostosi spiralės principu, tai gal ir senojo "Mini" dvasia sugrįžusi, o kol kas yra taip, kaip yra.

Taigi važiuojame

Dabar rankose turime automobilį, kurio vertė daugiau kaip 56 tūkst. eurų. Mūsų bandytasis dangaus žydrumo spalvos, su, kaip ir pirklauso "Mini", dviem baltomis juostomis ant variklio dangčio. Atseikėję tokią pinigų sumą tikrai vairuosite stilingiausiai atrodantį SUV. Nors nemažai dizaino apdovanojimų ir susišlavė "Kia Sportage", tačiau tai buvo praėjusiais metais. Gal "Mini" pavyks šiemet?

Naujasis "Countryman" palieka tvirto automobilio įspūdį. Drąsiau spaudžiant akceleratoriaus pedalą, automobilio kompiuteris rodo kiek daugiau nei 8 l /100 km dyzelino sąnaudas. Važiuojant  visiškai, šis vokiškai britiškas džentelmenas reikalauja maždaug 6 l dyzelino. Iš paties variklio norėtųsi daugiau dinamikos, nes puikiai subalansuotas pakabos ir automatinės pavarų dėžės darbas. Taip pat automobilyje, už kurį tenka atseikėti 50 tūkst. bendros ES valiutos, norisi gauti ir pavarų perjungimo svirteles prie vairo, tačiau jų nėra. Tai nedidelis trūkumas, tačiau tiems, kurie nori pajusti sportiškesnį automobilio valdymą, to trūks. Kaip trūksta ir elektra valdomų sėdynių. Vis dėlto automobilis kainuoja 55 tūkst. eurų.

Kalbant apie variklio triukšmą, jo salone beveik nesigirdi, tačiau per garso kolonėles leidžiamas neva sportinio automobilio garsas. Kai žinai, kad vairuoji dyzelinu varomą automobilį, tai nuteikia keistai, nebent nė vienam aplinkiniui to nesakai.

Kadangi didesnio pravažumo automobilius besirenkantiesiems aktualu, kiek daiktų galima į jį įdėti, "Mini" siūlo 450 l bagažinę, o atlenkus užpakalines sėdynes ši erdvė išauga beveik iki 1 500 l. Taigi dviračio sulankstyti nereikės, jei norėsite jį įtalpinti į šį "Mini".

Automobilio funkcijų valdymas toks pats, kaip ir didesnio  "BMW". Jame – šalia pavarų svirties jautrūs mygtukai, o pavarų perjungimo svirtį juosiančiu ratuku galima pasirinkti važiavimo stilių. Netikėtas sprendimas. Daugiau viskas vokiškai racionalu. Tad jei norite vokiškos kokybės ir išskirtinio stiliaus, ieškokite savo sąskaitoje bent 40 tūkst. eurų.


Šiame straipsnyje: Mini CountrymanMiniautomobilis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių