- Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Per didžiuosius šalčius į darbą automobiliu važiuoti verta tuomet, jei ketinate nuriedėti bent 15 km, pataria žurnalistas Valdas Vilūnas. Tuo metu SĮ „Susisiekimo paslaugos“ skaičiuoja išaugusį keliautojų viešuoju transportu skaičių ir sumažėjusį mokamų stovėjimo vietų užimtumą Vilniaus mieste.
Spaudžiant šalčiams neretas vairuotojas ryte kankinasi, bandydamas užvesti automobilį. Kas naudingiau – į darbą važiuoti automobiliu ar kelionei rinktis viešąjį transportą? Pastebima, kad gerokai atšalus orams prie darboviečių esančios automobilių stovėjimo aikštelės bei mokamos stovėjimo aikštelės mieste tampa laisvesnės ir vis daugiau žmonių renkasi viešąjį transportą.
Kaip portalui LRT.lt teigia Daiva Bucevičienė, Vilniaus SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Automobilių stovėjimo priežiūros departamento vadovė, sausio mėnesį tęsiasi moksleivių atostogos, studentams prasideda egzaminų sesija, todėl paprastai smarkiai sumažėja keleivių skaičius viešajame transporte. Vis dėlto šįkart situacija kitokia – esą galima įtarti, kad dėl per šalčius neužsivedusių automobilių dalis vilniečių galėjo laikinai persėsti į autobusus ir troleibusus.
„Remiantis vienkartinių bilietų pardavimo duomenimis, vien per gruodį vienkartinių bilietų buvo parduota 4,5 proc., arba beveik 25 tūkst. vnt., daugiau nei lapkritį. Kol kas neturime sausio mėnesio duomenų, tačiau tikėtina, kad pirmosiomis šių metų dienomis iš viešojo transporto vairuotojų įsigyjamų bilietų skaičius galėjo augti dar labiau“, – mano D. Bucevičienė.
Viešojo transporto keleivių skaičiaus dinamikai, pasak D. Bucevičienės, paprastai didesnės įtakos turi ne šalčiai, o įvairios atostogos ar egzaminų sesijos, nes labai didelę dalį viešuoju transportu besinaudojančių keleivių sudaro studentai ir moksleiviai.
„Keleivių tipo pokyčiai pastebimi būtent per tam tikrų bilietų rūšių pardavimo pokyčius – greičiausiai tik labai retas vairuotojas savo piniginėje turi „Vilniečio kortelę“. Todėl, tikėtina, kad negalėdami užvesti savo automobilių vieni vairuotojai savo kelionėms rinkosi taksi, o kiti – viešąjį transportą, kuriuo keliavo įsigiję vienkartinius bilietus iš vairuotojo arba pasirinkę e. bilietus per mobiliąją programėlę „m.Ticket“, – LRT.lt komentuoja SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Automobilių stovėjimo priežiūros departamento vadovė.
D. Bucevičienė sako, jog tam tikrų pokyčių pastebima ir vertinant mokamų stovėjimo aikštelių užimtumą Vilniaus mieste. „Sausio 4–8 dienomis buvo maždaug penktadaliu mažiau parkavimo užsakymų (per mobiliąją programėlę „m.Parking“ ir parkomatus), palyginti su rudens laikotarpiu, kai nebuvo šaltų dienų (lapkričio 23–27 dienomis)“, – teigia LRT.lt pašnekovė.
Parkavimo užsakymų skaičiui įtakos turi tam tikras sezoniškumas – pavyzdžiui, gruodį visada pastebimas išaugęs parkavimo vietų užimtumas. Tačiau, pasak D. Bucevičienės, jis susijęs su priešventiniu laikotarpiu, kai gyventojai perka kalėdines dovanas ar lankosi pas draugus, artimuosius, įsikūrusius arčiau miesto centro.
Nemokamai važiuoja viešuoju transportu
Panašios bėdos dėl neužsivedančių automobilių kamuoja ir latvius, tačiau rygiečiai rado puikų būdą, kaip, gausiai sningant, paskatinti vairuotojus savo automobilius palikti namie.
Antrus metus iš eilės vykstančia akcija siekiama mažinti transporto priemonių skaičių Rygos gatvėse esant prastam orui ir sudaryti palankesnes sąlygas komunalininkams valyti gatves. Rygos gyventojai gali palikti automobilius namie ir nemokamai naudotis viešuoju transportu.
Kaip teigia LRT RADIJO korespondentas Rygoje Arūnas Vaikutis, įlipus kontrolieriams užtenka parodyti vairuotojo pažymėjimą ir pasakyti, kad automobilis paliktas prie namų. „Paprastai kontrolieriai padėkoja, kad vairuotojai stengiasi, jog Rygos gatvės būtų tuštesnės ir komunalininkai galėtų lengviau dirbti“, – pasakoja A. Vaikutis.
Vis dėlto nėra statistikos, kiek Rygos gyventojų palieka automobilius ir į darbą keliauja viešuoju transportu. Pasak A. Vaikučio, rygiečiai, net ir esant prastam orui, nenoriai atsisako automobilių ir verčiau sutinka stovėti kamščiuose.
„Vienas laikraštis atliko vairuotojų apklausą, kuri parodė, kad 40 proc. apklaustųjų net ir prasčiausiu oru duonos važiuoja nusipirkti automobiliu į už 300 metrų esančią parduotuvę“, – teigia LRT RADIJO korespondentas Rygoje.
Rygos miesto gyventojai nemokamai naudotis miesto transportu gali kelis kartus per metus – pirmąją šv. Kalėdų dieną, per Naujuosius metus, taip pat per Latvijos nepriklausomybės dieną.
Rekomenduoja nuvažiuoti bent 15 km
LRT TELEVIZIJOS laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas V. Vilūnas teigia, kad per šalčius užvedus automobilį juo reikėtų nuvažiuoti ne mažiau kaip 15 km.
„Todėl vairuotojams reikėtų paskaičiuoti, ar verta važiuoti savo automobiliu, ar rinktis viešąjį transportą arba keliauti su kaimynu, jei šis važiuoja į tą pačią pusę. Ypač į tai turėtų atsižvelgti dyzelinių automobilių savininkai. Naujesni ir modernesni automobiliai su dyzeliniais varikliais sušyla greičiau, o senesni – kur kas lėčiau. Jei važiuojama benzininiu automobiliu, išmetimo sistemoje gali susikaupti daug kondensato, todėl tik per 15 km automobilis sušyla ir išdžiūsta drėgmė“, – atkreipia dėmesį V. Vilūnas.
Paklaustas, ar nereikėtų baimintis, kad per didžiuosius šalčius vieną dieną nesinaudojus automobiliu jo galima neužvesti ir vėliau, žurnalistas teigia, jog viskas priklauso nuo automobilio būklės. „Jei automobilis yra techniškai tvarkingas, turėtų užsivesti. Reikėtų netaupyti geriems tepalams ir akumuliatoriui, laiku keisti filtrus. Tuomet automobilis turėtų užsivesti“, – tikina V. Viliūnas.
V. Vilūnas taip pat apgailestauja, kad nemažai vairuotojų, pasnigus ar esant prastoms eismo sąlygoms, nesugeba prisitaikyti prie slidesnės kelio dangos, todėl kyla nemažai avarijų, atsiranda spūstys.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti56
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart3
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...