- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kas nutinka, kai, paleidę variklį, dar kartą pasukate raktelį? Tai klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko.
Įsėdate į automobilį, paleidžiate variklį, prisisegate saugos diržą, palinkite draugams sėkmės ir vėl pasukate raktelį. Pasigirsta klaikus garsas – starteris yra akivaizdžiai nepatenkintas, kad jo prašote padaryti jau atliktą darbą. Bet kas tą garsą skleidžia? Ar, padarę tokią klaidą, rizikuojate visiškai sugadinti automobilį ar kuriuos nors jo mazgus?
Iš tiesų naujesni automobiliai, ypač tie, kurie turi beraktes paleidimo sistemas, dažnai net neleidžia padaryti tokios klaidos. Kiti burzgia gana garsiai, kad primintų vairuotojui, jog nieko sukioti tikrai nebereikia – laikas važiuoti. Tačiau šią klaidą vairuotojai vis dar padaro, ypač nepatyrę arba tie, kurie neseniai persėdo į tylesnį automobilį.
Vienas toks veiksmas didelės žalos padaryti neturėtų – net jei taip padarysite, galėsite saugiai tęsti kelionę. Tačiau taip tikrai įmanoma smarkiai pakenkti automobiliui ir gauti didelę sąskaitą už remontą. Geriau jau niekada taip nedarykite ir perspėkite nepatyrusius vairuotojus. Tą nemalonų garsą, kuris tarsi dalgis kerta per vairuotojo pasitikėjimą savimi, skleidžia starterio ir smagračio krumpliaračiai. Starteris – tai nedidelis elektros variklis, kuris pasuka vidaus degimo variklį, kad šis imtų dirbti. Starterio gale yra krumpliaratis, kuris reikiamu metu solenoidu yra pastumiamas į priekį taip, kad susijungtų su dantračio dantimis, kurie yra ant smagračio.
Taigi, kai pasukate automobilio raktelį, į priekį pastumiamas starterio krumpliaratis. Tuomet ima suktis pats starterio variklis, kuris per minėtą krumpliaratį suka prie vidaus degimo variklio prijungtą smagratį. Kai automobilio variklis dirba, smagratis sukasi gana dideliu greičiu – gerokai greičiau, nei jį suko starteris. Problemos prasideda tuomet, kai vėl pasukate raktelį. Starterio krumpliaratis vėl stumiamas į priekį, kol prisiliečia prie greitai įsuktų smagračio dantų – dėl to ir pasigirsta tas nemalonus garsas, lyg kažką laužytumėte. Abu šie krumpliaračiai yra metaliniai ir gana tvirti, o pats garsas yra toks, kad jo neįmanoma nepastebėti – trumpas kontaktas šių mazgų dažniausiai nepažeidžia. Tačiau kartais pasiseka mažiau ir kas nors lūžta – arba starteris, arba smagračio dantys.
Starterio keitimas arba remontas gali būti gana brangus. Tačiau smagračio gedimo šalinimas dažniausiai būna nepalyginti brangesnis. Priklausomai nuo automobilio, gali tekti išimti variklį arba bent jau greičio dėžę. Pats smagratis taip pat nėra pigi detalė. Todėl geriau tokių klaidų tiesiog vengti. Jei pamiršote, ar variklis paleistas, išsiugdykite įprotį visada pažvelgti į tachometro rodyklę.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...