- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iškritęs pirmasis sniegas, termometro stulpeliai, rodantys temperatūrą žemiau nulio laipsnių atžymos, – visa tai yra ženklas, kad reikia pradėti vairuoti kitaip, tačiau tobulinti savo vairavimo įgūdžių automobilių stovėjimo aikšelėse nederėtų – gresia baudos ir teisės vairuoti atėmimas.
Ne vieta treniruotėms
Automobilių Lietuvoje nemažai, o vietų, kur išbandyti savo ir savo galimybių ribas nėra daug, todėl dauguma vairuotojų, pasirodžius pirmajam sniegui ir kelio dangai pasidarius slidesnei, susiranda erdvesnę automobilių stovėjimo aikštelę ir nusprendžia paeksperimentuoti – išprovokuoti automobilį slysti, pajusti, kaip jis elgiasi, ir bandyti suvaldyti.
Atrodo labai kilnus tikslas – juk sugebėti suvaldyti automobilį esant ekstremalesnėms situacijoms labai gerai. Žinoma, dar geriau į tokias situacijos nepakliūti. Tačiau kiekvienam, nusprendusiam stovėjimo aikštelėje išbandyti vairo galimybes, eismo tvarką keliuose prižiūrintys pareigūnai turi ką pasakyti.
Kauno kelių policijos tarnybos Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra tikina, kad bet koks vairuotojų treniravimasis bendrojo naudojimo keliuose, stovėjimo aikštelėse traktuojamas kaip KET pažeidimas.
"Kiekvieną kartą policijos pareigūnai situaciją gali įvertinti kitaip. Vieną kartą tai gali būti pavojų kitiems eismo dalyviams keliantis elgesys – pavojingas vairavimas, kitu atveju gali būti chuliganiškas vairavimas", – pasakojo K.Kemzūra. Kuo skiriasi šie abu veiksmai kelyje? Baudų dydžiu. Už pirmąjį pažeidimą gresia bauda nuo 170 iki 230 eurų ir vairuotojo pažymėjimo netekimas tam tikram laikui, o jei jūsų vairavimą pareigūnai palaikys chuliganišku, baudos dydis išauga iki 550 eurų, o teisę vairuoti galite prarasti net iki dvejų metų.
Neįvertinami pavojai
Vis dėlto ar kiekvienas vairuotojo ekstremalesnis vairo suktelėjimas, pagreitėjimas ar staigesnis stabdymas erdvėje, kur nėra automobilių arba jų mažai, kelia pavojų eismui. "Pirmiausia žmogus kelia pavojų sau. Niekuomet nežinome, ar į aikštelę staiga neįvažiuos kitas automobilis, ar neteks eksperimentuojančiam vairuotojui staiga stabdyti. Taip pat esame ne kartą vykę į iškvietimą, kai vairavimo įgūdžius patobulinti nusprendęs vairuotojas nesuvaldo automobilio ir atsitrenkia į atitvarus, tvoras ar net sugeba apversti automobilį. Todėl to leisti ir negalime", – sako policijos atstovas.
Netoleruojami ir įvairiausi neva netyčiniai slystelėjimai gatvėse. "Vairuotojai, ypač tie, kurie važinėja galine ašimi varomais automobiliais, mėgsta žieduose ar išvažiuodami iš posūkių demonstruoti ekstremalų važiavimą, tačiau visiems taip besielgiantiesiems norėčiau priminti, kad taip keliamas pavojus eismo saugumui ir jei pareigūnai užfiksuos tokį elgesį arba apie jį bus pranešta, būtinai reaguos", – kalbėjo K.Kemzūra. Jis paragino ir vairuotojus būti pilietiškus ir apie neatsakingai kelyje besielgiantį vairuotoją pranešti policijos pareigūnams. "Žinoma, būna atvejų, kai žmogui tiesiog nepavyksta suvaldyti automobilio dėl prasto sukibimo su kelio danga ar dar kokių nors netikėtumų – tuomet vairuotojo neskubame bausti", – kalba pareigūnas.
Kiekvieną kartą policijos pareigūnai situaciją gali įvertinti kitaip. Vieną kartą tai gali būti pavojų kitiems eismo dalyviams keliantis elgesys – pavojingas vairavimas, kitu atveju gali būti chuliganiškas vairavimas.
K.Kemzūra įsitikinęs, kad geriausia vieta atgaivinti savo žiemos vairavimo įgūdžius ar išmokti naujų geriausia uždarose aikštelėse, kur viskas tinkamai kontroliuojama, dirba šios srities profesionalai, o padarius klaidą ji nepadarys daug žalos.
Varžybos visiems
Vis dėlto dauguma vairuotojų ieško aštresnių pojūčių ir vien tik pasivažinėti apie gaireles uždaroje teritorijoje jiems nepakanka. Matydami, kad vairuotojai išalkę tokių pasivažinėjimų, o šaltuoju metų laiku Kačerginės "Nemuno žiedo" trasoje beveik nevyksta automobilių sporto varžybų, automobilių sporto entuziastai Jonas Šiaudikis ir Andrius Gelžinis jau antrus metus organizuoja "NemunRing Winter Games". Į jas susirenka visi, kurie nori patobulinti savo vairavimo įgūdžius saugioje teritorijoje. "Net ir išslydus iš trasos, blogiausia, kas gali nutikti automobiliui, tai apibraižyti kokią nors plastmasinę detalę, ir tiek. Visuomet renginio metu budi medikai ir Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos specialistai. Saugumas tokiuose renginiuose itin svarbus", – sako vienas renginio organizatorių Andrius Gelžinis.
Pasak jo, išbandyti savo jėgų esant sudėtingesnėms sąlygoms, kai didesnis greitis, aštresni posūkiai, kartais ir slidi kelio danga, gali atvykti kiekvienas su automobiliu, kuriuo važinėja kasdien. Nenorintieji dalyvauti automobilių sprinte žiedinėje trasoje gali savo įgūdžius tobulinti slalomo trasoje greta. "Šio renginio šūkis – varžybos kiekvienam. Tad nebūtina turėti kažkokio specialaus sportui ruošto automobilio, nors atvažiuoja ir tokie. Praėjusiais metais trasoje buvo galima išvysti ir šeimyninių minivenų, o geriausiai pasirodė Edvinas Sabalys, puikiai Nemuno žiedo vingius įveikęs senutėle "Audi 90", dar vadinamas bulka", – pasakoja A.Gelžinis. Tad tai geriausias įrodymas, kad geros vairavimo žinios, o ne galingas automobilis gali padėti ir suvaldyti automobilį ir pasiekti pergalių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą8
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...