Įspėja „drifto“ mėgėjus: nevaržomi slidinėti mieste gali tik pėstieji

Iškritęs pirmasis sniegas, termometro stulpeliai, rodantys temperatūrą žemiau nulio laipsnių atžymos, – visa tai yra ženklas, kad reikia pradėti vairuoti kitaip, tačiau tobulinti savo vairavimo įgūdžių automobilių stovėjimo aikšelėse nederėtų – gresia baudos ir teisės vairuoti atėmimas.

Ne vieta treniruotėms

Automobilių Lietuvoje nemažai, o vietų, kur išbandyti savo ir savo galimybių ribas nėra daug, todėl dauguma vairuotojų, pasirodžius pirmajam sniegui ir kelio dangai pasidarius slidesnei, susiranda erdvesnę automobilių stovėjimo aikštelę ir nusprendžia paeksperimentuoti – išprovokuoti automobilį slysti, pajusti, kaip jis elgiasi, ir bandyti suvaldyti.

Atrodo labai kilnus tikslas – juk sugebėti suvaldyti automobilį esant ekstremalesnėms situacijoms labai gerai. Žinoma, dar geriau į tokias situacijos nepakliūti. Tačiau kiekvienam, nusprendusiam stovėjimo aikštelėje išbandyti vairo galimybes, eismo tvarką keliuose prižiūrintys pareigūnai turi ką pasakyti.

Kauno kelių policijos tarnybos Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra tikina, kad bet koks vairuotojų treniravimasis bendrojo naudojimo keliuose, stovėjimo aikštelėse traktuojamas kaip KET pažeidimas.

"Kiekvieną kartą policijos pareigūnai situaciją gali įvertinti kitaip. Vieną kartą tai gali būti pavojų kitiems eismo dalyviams keliantis elgesys – pavojingas vairavimas, kitu atveju gali būti chuliganiškas vairavimas", – pasakojo K.Kemzūra. Kuo skiriasi šie abu veiksmai kelyje? Baudų dydžiu. Už pirmąjį pažeidimą gresia bauda nuo 170 iki 230 eurų ir vairuotojo pažymėjimo netekimas tam tikram laikui, o jei jūsų vairavimą pareigūnai palaikys chuliganišku, baudos dydis išauga iki 550 eurų, o teisę vairuoti galite prarasti net iki dvejų metų.

Neįvertinami pavojai

Vis dėlto ar kiekvienas vairuotojo ekstremalesnis vairo suktelėjimas, pagreitėjimas ar staigesnis stabdymas erdvėje, kur nėra automobilių arba jų mažai, kelia pavojų eismui. "Pirmiausia žmogus kelia pavojų sau. Niekuomet nežinome, ar į aikštelę staiga neįvažiuos kitas automobilis, ar neteks eksperimentuojančiam vairuotojui staiga stabdyti. Taip pat esame ne kartą vykę į iškvietimą, kai vairavimo įgūdžius patobulinti nusprendęs vairuotojas nesuvaldo automobilio ir atsitrenkia į atitvarus, tvoras ar net sugeba apversti automobilį. Todėl to leisti ir negalime", – sako policijos atstovas.

Netoleruojami ir įvairiausi neva netyčiniai slystelėjimai gatvėse. "Vairuotojai, ypač tie, kurie važinėja galine ašimi varomais automobiliais, mėgsta žieduose ar išvažiuodami iš posūkių demonstruoti ekstremalų važiavimą, tačiau visiems taip besielgiantiesiems norėčiau priminti, kad taip keliamas pavojus eismo saugumui ir jei pareigūnai užfiksuos tokį elgesį arba apie jį bus pranešta, būtinai reaguos", – kalbėjo K.Kemzūra. Jis paragino ir vairuotojus būti pilietiškus ir apie neatsakingai kelyje besielgiantį vairuotoją pranešti policijos pareigūnams. "Žinoma, būna atvejų, kai žmogui tiesiog nepavyksta suvaldyti automobilio dėl prasto sukibimo su kelio danga ar dar kokių nors netikėtumų – tuomet vairuotojo neskubame bausti", – kalba pareigūnas.

Kiekvieną kartą policijos pareigūnai situaciją gali įvertinti kitaip. Vieną kartą tai gali būti pavojų kitiems eismo dalyviams keliantis elgesys – pavojingas vairavimas, kitu atveju gali būti chuliganiškas vairavimas.

K.Kemzūra įsitikinęs, kad geriausia vieta atgaivinti savo žiemos vairavimo įgūdžius ar išmokti naujų geriausia uždarose aikštelėse, kur viskas tinkamai kontroliuojama, dirba šios srities profesionalai, o padarius klaidą ji nepadarys daug žalos.

Varžybos visiems

Vis dėlto dauguma vairuotojų ieško aštresnių pojūčių ir vien tik pasivažinėti apie gaireles uždaroje teritorijoje jiems nepakanka. Matydami, kad vairuotojai išalkę tokių pasivažinėjimų, o šaltuoju metų laiku Kačerginės "Nemuno žiedo" trasoje beveik nevyksta automobilių sporto varžybų, automobilių sporto entuziastai Jonas Šiaudikis ir Andrius Gelžinis jau antrus metus organizuoja "NemunRing Winter Games". Į jas susirenka visi, kurie nori patobulinti savo vairavimo įgūdžius saugioje teritorijoje. "Net ir išslydus iš trasos, blogiausia, kas gali nutikti automobiliui, tai apibraižyti kokią nors plastmasinę detalę, ir tiek. Visuomet renginio metu budi medikai ir Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos specialistai. Saugumas tokiuose renginiuose itin svarbus", – sako vienas renginio organizatorių Andrius Gelžinis.

Pasak jo, išbandyti savo jėgų esant sudėtingesnėms sąlygoms, kai didesnis greitis, aštresni posūkiai, kartais ir slidi kelio danga, gali atvykti kiekvienas su automobiliu, kuriuo važinėja kasdien. Nenorintieji dalyvauti automobilių sprinte žiedinėje trasoje gali savo įgūdžius tobulinti slalomo trasoje greta. "Šio renginio šūkis – varžybos kiekvienam. Tad nebūtina turėti kažkokio specialaus sportui ruošto automobilio, nors atvažiuoja ir tokie. Praėjusiais metais trasoje buvo galima išvysti ir šeimyninių minivenų, o geriausiai pasirodė Edvinas Sabalys, puikiai Nemuno žiedo vingius įveikęs senutėle "Audi 90", dar vadinamas bulka", – pasakoja A.Gelžinis. Tad tai geriausias įrodymas, kad geros vairavimo žinios, o ne galingas automobilis gali padėti ir suvaldyti automobilį ir pasiekti pergalių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

vakar

vakar portretas
tuščioje gatvėje smagiai paslidinėjau, užtat žinau, kaip mašina elgiai, mulkai ....

Tomas

Tomas portretas
Visiskai idingu keliu einame ir pasekmes to bus blogos. Visu prima riktu huliganiska vairavima suskirstyti kur jis reikalingas o kur ne, kartais jis netgi padeda. Bet trumpai ir aiskiai kalbant keliuose tokius reiketu bausti kurie tai atlieka del malonumo tik ir keldami gresme kitiems eismo dalyviamas. Bet ekstremalu vairavima ypac slidziu keliu reiktu skatinti uzdarose aikstelese ar susirinkimo vietose, nes igudziu tobulinimas ekstremaliomis situacijomis isgelbetu daugiau vairuotoju nuo nelaimiu nei draudimai. Paprasciausiai vairuotojas mokantis panaudoti rankini ar sonini slydima, ar mokedamas suvaldyti automobili slidziame kelyje slystant yra daug geriau nei zioplys nemokantis vairuoti...
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Į Vilnių vėluojama pristatyti naujus autobusus ir troleibusus
    Į Vilnių vėluojama pristatyti naujus autobusus ir troleibusus

    Iki šių metų pabaigos Vilnių turėtų pasiekti 17 naujų autobusų ir 40 troleibusų, tačiau rekordinis sostinės viešojo transporto atnaujinimas vėluoja, o gamintojams gresia baudos, skelbia naujienų portalas 15min.lt ...

    2
  • Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?
    Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?

    Šiais laikais, kai pramonė nužengė taip toli, kai automobiliai patobulėjo tiek, kad blogų jau nebeliko, tik geri ir dar geresni, natūralu, kad žmonės įprato transporto priemones rinktis akimis ir emocija. Tad jau ne pirmus metus rinkimuose &bdq...

  • Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES
    Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

    Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per dešimt šių metų mėnesių buvo sparčiausias Europos Sąjungoje (ES), skelbia Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA). ...

    2
  • Kaip elgtis susidūrus su neapdraustu automobiliu?
    Kaip elgtis susidūrus su neapdraustu automobiliu?

    Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be privalomojo draudimo tikėdamiesi sutaupyti. Įprastai tokie eismo dalyviai, patekę į avarijas, bando išvengti gresiančios atsakomybės neteisėtais...

  • Kaip automobilį renkasi šeimos?
    Kaip automobilį renkasi šeimos?

    „Lietuvos metų automobilį 2019“ renkančios komisijos nariai sutinka, kad vieno recepto renkant lietuviškai šeimai tinkamiausią automobilį nėra. Trims asmenims reikės vienokios transporto priemonės, visiškai kitokios nor...

    1
  • Vairuotojams artėja išbandymų metas
    Vairuotojams artėja išbandymų metas

    Atkeliavę rudeniški orai, keičia ir važiavimo sąlygas. Anksčiau ne tik temsta – rytais, dažnai ir vakare, naktimis, susidaro rūkas, dažnai lyja. Prasidėjus kad ir nestiprioms šalnoms ant kelių, viadukų gali būti slidu, tad vairu...

  • Ką svarbu žinoti pametus automobilio numerį?
    Ką svarbu žinoti pametus automobilio numerį?

    Vairuotojų kasdienybėje pasitaiko situacijų, kai eismo įvykių metu ar praūžus stipriam lietui prarandami, o kartais sugadinami automobilio numerio ženklai. "Regitra" primena, kad dalyvauti viešajame eisme su transporto priemone, kuri n...

    1
  • Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
    Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

    Automobilių gamintojai kasmet pasiūlo rinktis iš vis platesnio naujų automobilių spektro, kuriame – ne tik naujo segmento modeliai, bet ir naujos variklių technologijos. Be dyzelinio ir benzininio variklio, klientai vis dažniau gali pasirink...

    1
  • Jūsų automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis? Suskubkite pasikeisti
    Jūsų automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis? Suskubkite pasikeisti

    Šeštadienį pradeda galioti draudimas eksploatuoti transporto priemones su vasarinėmis padangomis. ...

    5
  • Automobilio paruošimas žiemai: kada taupyti <span style=color:red;>(ne)</span>verta
    Automobilio paruošimas žiemai: kada taupyti (ne)verta

    Vairuotojai juokauja, kad pirmasis atėjusios žiemos pranašas – užšalęs langų plovimo skystis. Tada reikia ir patį skystį keisti, ir padangas permontuoti. Visgi pasirūpinti tik tuo, kokybiškai ruošiant automobilį žiem...

Daugiau straipsnių