- Alvyda Bajarūnaitė, Saulius Liauksminas, LRT radijo laida „Ryto garsai“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kad dešiniavairį automobilį būtų galima eksploatuoti Lietuvoje, reikės papildomai investuoti ne mažiau kaip 2,5 tūkst. eurų, bet nepatogumas jį vairuoti vis tiek išliks. Taip apie nuo sausio 1 d. įsigaliosiantį leidimą vairuoti dešiniavairius automobilius LRT RADIJUI sako technikos mokslų daktaras Vigilijus Sadauskas. „Kitas klausimas – [...] ar lietuviai galės parduoti juos, pavyzdžiui, į Latviją, Prancūziją, Vokietiją ar tą pačią Didžiąją Britaniją. Be to, manau, į tai atsižvelgs ir draudikai – jei dėl tokių automobilių padaugės eismo įvykių, draudikai gali branginti ir civilinės atsakomybės, ir kasko draudimą“, – pabrėžia V. Sadauskas.
– Kaip jums patinka naujovė, kad nuo sausio 1 d. dešiniavairiai automobiliai Lietuvoje bus legalūs?
– Manau, kad daugeliui žmonių nelabai tai patinka, o Europos Teismo sprendimas galbūt buvo parengtas vienos šalies, t. y. Didžiosios Britanijos, įtaka, kad šalis galėtų atsikratyti senienų, kurių niekas nepirko – liko tik kelios šalys, į kurias anglai galėjo importuoti technologiškai pasenusias transporto priemones.
Anglija, turėdama gerą teisinę sistemą, stengėsi, kad į paprastesnes ir nelabai apsiginti sugebančias šalis tuos automobilius būtų galima įvežti. Dabar, jei Anglija pasitraukia iš Europos Sąjungos, įdomu, ką sakys tie, kurie priėmė tokį sprendimą motyvuodami, kad ES turi būti laisvas prekių judėjimas.
– Kiek gali būti populiarūs tokie automobiliai?
– Norint, kad dešiniavairis automobilis taptų saugus šalyse, kuriose naudojami kairiavairiai automobiliai, buvo įvesti papildomi reikalavimai, t. y. jei nori, gali važinėti nors ir tanku, bet turi įgyvendinti tam tikrus reikalavimus, kas tikrai brangiai kainuoja. Todėl arba žmogus yra turtingas, bet kvailas ir tokio automobilio norės tam, kad galėtų pasirodyti, arba tokį automobilį įsigys kolekcininkas (bet tai jau kitas atvejis).
Todėl arba žmogus yra turtingas, bet kvailas ir tokio automobilio norės tam, kad galėtų pasirodyti, arba tokį automobilį įsigys kolekcininkas (bet tai jau kitas atvejis).
Iš tikrųjų visa įranga (vaizdo kameros, papildomi veidrodžiai, žibintų pakeitimas ir kt.) standartiniam automobiliui kainuos mažiausiai 2,5 tūkst. eurų. Be to, reikia nepamiršti, kad nepatogumas vairuoti tokį automobilį vis tiek išlieka.
Kitas klausimas – kaip bus su tais automobiliais kitose šalyse, ar lietuviai galės parduoti tokį automobilį, pavyzdžiui, į Latviją, Prancūziją, Vokietiją ar tą pačią Didžiąją Britaniją. Be to, manau, į tai atsižvelgs ir draudikai – jei dėl tokių automobilių padaugės eismo įvykių, draudikai gali branginti ir civilinės atsakomybės, ir kasko draudimą.
– Žmonės, gyvenantys Didžiojoje Britanijoje, vairuoja dešiniavairius automobilius, bet grįžę čia ir persėdę į mūsų automobilius, sako, kad labai greitai vėl pripranta.
– Žmogus, kuris taip kalba, mano manymu, yra nemokša arba melagis, norintis pasirodyti, nes iš tikrųjų nepatogumas išlieka didelis. Įsivaizduokite, kad vieną kartą jums reikėtų valgyti kaire ranka, kitą kartą – dešine. Taip, jei tai darysite kiekvieną dieną, įprasite, sako, šuo ir kariamas pripranta.
Manau, kad Lietuva, kiek galėjo, tiek bandė apginti mūsų vairuotojus ir visus eismo dalyvius nuo tokių kvailų sprendimų. O dabar lietuviai turi daugiau ir finansinių pajėgumų, tad nepirks iš Anglijos, Australijos, Japonijos atvežtų dešiniavairių automobilių.
– Bet automobilių pardavimo portaluose dešiniavairių automobilių yra.
– Iš tiesų taip, jie perdaromi arba išardomi ir parduodami detalėmis. Dabar dalį tų automobilių bus bandoma įvesti į rinką – galbūt atsiras kiniškos produkcijos (sakykim, vaizdo kamerų) ir žmonės pradės žiūrėti. Bet automobiliai technologiškai tobulėja, kad vairuotojui būtų kuo lengviau, o perdarytas automobilis vis tiek nebus patogus. Taigi tikiu lietuvių sveika nuovoka ir protu ir kad verslininkams, kurie norėjo padaryti didelį biznį, nepavyks.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...