„Hyundai Tucson“: apsisprendimą lemia smulkmenos

Atrodo skirtingi, bet iš esmės tokie patys – "Kia Sportage" ir "Hyundai Tucson". Lyg broliai dvyniai, nemėgstantys rengtis tais pačiais drabužiais. Anksčiau "Ratų" puslapiuose supažindinome su vienu iš brolių – "Kia", šįsyk metas kitam – "Hyundai".

Maži skirtumai

Prieš porą savaičių "Kauno dienos" rankose buvo vienas geriausiai parduodamų Lietuvos rinkoje naujų SUV – "Kia Sportage". Šįsyk bandome giminišką "Kia" sielą "Hyundai Tucson".

Abu šie automobiliai turi daug ką bendra – jų gamybai naudojami tie patys pakabos elementai, montuojamos tos pačios greičių dėžės, varikliai. Net ir dizaino sprendimai, bent jau kalbant apie šiuos du automobilius, yra panašūs – išraiškingas priekis, kurio tiek vieno, tiek kito modelio svarbus akcentas yra variklio grotelės, ir mažai išraiškingas galas.

Daugiau šie automobiliai ryškių esminių skirtumų neturi, net ir įsitaisius prie vairo, viskas atrodo gana panašiai – centrinė konsolė skirta tik navigacijai ir garso įrangai valdyti, o svarbiausi su važiavimu susiję rodmenys atvaizduojami tarp spidometro ir tachometro esančiame ekrane.

Lygiai toks pats sprendimas yra įgyvendintas ir "Kia Sportage", "Nissan Quasqai" automobiliuose. Tiesa, jeigu "Kia" savo miesto visureigyje visiškai atsisakė liečiamo ekrano, tai "Hyundai" jis yra liečiamas ir greitai perprantamas. Likę mygtukai skirti klimato kontrolės prietaisams valdyti, įsijungti šildomą vairą (jį, beje, gali pasiūlyti ir "Kia") bei pasirinkti, ar norime, kad sėdynės būtų šildomos ar vėdinamos. Vienas dalykas aktualus žiemą, kitas vasarą. Vienas veikia visiškai tyliai (šildymas), kitas apie savo veikimą pranešą šniokštimu – įjungus vėdinimą girdisi kaip pro mažas skylutės sėdynėse srūvena oras. To prieš kelias savaites bandytas "Kia Sportage" pasiūlyti negalėjo. Tikiu, kad daugelis vairuotojų to net ir nepasigestų, tačiau jei rinksitės iš dviejų, tai gali tapti papildomu svareliu "Hyundai" pusėje.

Senas "automatas" geriau

Ir dar apie šniokštimą. Tik šįsyk ne iš sėdynių, o iš lauko. "Hyundai" garso izoliacija prastesnė. Į tai dėmesį atkreipė net mano mama, kuriai teko keleivio vietoje pasėdėti ir viename, ir kitame automobilyje. Triukšmas nėra varginantis ar labai įkyrus, tačiau jo norėtųsi girdėti mažiau arba tiek pat, kiek buvo konkurentų iš "Kia" automobilyje.

"Tucsono" kūrėjai galėjo nesirinkti ir tokio pigaus plastiko. "Hyundai" modelyje jis kietesnis tiek priekyje, tiek gale. "Sportage" jis tenka tik gale sėdintiems keleiviams. Beje, apie keleivių, laiką leidžiančių ant galinių automobilių sėdynių, komfortą pagalvota. Bandytame automobilyje buvo galimybė sėdynių atlošų pasvyrimo kampą reguliuoti. Taigi kelionė šiuo automobiliu keturiems asmenims tikrai nebus varginanti, o ir po tokių manevrų su galine sėdynių eile, erdvė bagažinėje išlieka nemenka – 513 litrų.

Pigiausia "Hyundai Tucson" komplektacija su benzininiu varikliu šiandien kainuoja beveik 19 tūkst. eurų ("Kia Sportage" 18 tūkst.) už dyzelinį variklį, renkantis arba "Kia", arba "Hyundai" teks pakloti dar po papildomus 2 tūkst. eurų. Jau pigiausioje versijoje sumontuota aktyvi variklio dangčio pakėlimo sistema, sauganti pėsčiąjį susidūrimo su automobiliu metu, pajudėjimo įkalnėje sistema, priekabos stabilumo kontrolės sistema, elektroninė stabilumo sistema ir kt.

Abiejų markių SUV galima pasirinkti arba su 1,6 litro benziniu varikliu su turbokompresoriumi arba be jo ir iš dviejų dyzelinių – 1,7 ir 2,0 variklių. Visų keturių varančiųjų ratų sistemą galima užsisakyti tik su "Comfort" komplektacija, kurios kaina prasideda nuo kone 27 tūkst. eurų. Beje su naujuoju "Tucson" galite rinktis 7 laipsnių DCT automatinę pavarų dėžė, tačiau ji daug kam palieka vangoką įspūdį, tad šešių laipsnių automatas vis dar geresnis pasirinkimas.

Nemenkas apetitas

Mūsų bandytas "Tucson" buvo aprūpintas 2,0 dyzeliniu varikliu, išvystančiu 185 AG. Nuvažiavus su juo 200 km tiek mieste, tiek užmiestyje kompiuteris rodė 9,2 litro vidutines degalų sanaudas. Gamintojas deklaruoja, kad šis SUV suvartoja vidutiniškai 6,5 dyzelio. Tenka pripažinti, bandant apginti gamintojus, kad ir automobilio greitis nebuvo toks, kai variklis naudoja mažiausiai kuro.

Užmiestyje "Tucson" rieda gana lengvai, vis dėlto, prieš atliekant staigesnį manevrą, reikėtų mygtuku pasirinkti važiavimo režimą. Prietaisų skydelyje užsidegus "sport" indikatoriui, "Hyundai" pasidaro guvesnis ir į akceleratoriaus pedalo paspaudimą reaguoja daug greičiau ir mažiau svarstydamas.

Beje, "Hyundai" siūlo ir automobilio parkavimo pagalbininką. Prie pavarų svirties esančiu mygtuku galima pasirinkti keturias norimas automobilio statymo pozicijas, į kurias automobilis su minimaliausiomis vairuotojo pastangomis įrieda pats, o vairuotojui belieka per užpakalinio vaizdo kamerą stebėti, ar viskas vyksta sklandžiai.

Taigi "Hyundai Tucson" ir anksčiau mūsų bandytas "Kia Sprotage" yra lyg du besipešantys dvynukai. Pradinė kaina mažesnė "Kia", bet "Hundai" kartais pralenkia giminaitį pasiūlydamas vieną kitą papildomą eilutę įrangos sąraše, pasirinkdami prabangesnes komplektacijas matome, kad vienąsyk pigesnis "Hyundai", kitąkart – "Kia". Tad vienareikšmiškai pasakyti, ar jums reikia "Hyundai", ar "Kia", sunku. Ir čia, matyt, racionalūs argumentai nulems mažiausiai.


Šiame straipsnyje: Hyundai Tucsonautomobiliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių