Elektrėnuose greičio entuziastus sutelks artimos kovos ralis

  • Teksto dydis:

Artėjantį savaitgalį Elektrėnų apylinkių žvyrkeliuose dulkes kels greičiausi Lietuvos ir Lenkijos automobilių ralio čempionato meistrai. "Rally Elektrėnai 2018" organizatoriai norėdami užtikrinti artimas dalyvių kovas ir intrigą iki pat finišo pakeitė varžybų formatą: vietoje kelių ilgų kelio atkarpų lenktynininkams teks įveikti net šešiolika trumpų greičio ruožų.

Padaugėjo dalyvių

Jau ketvirtą kartą organizuojamas "Rally Elektrėnai 2018" garsėja kompaktiškumu: veiksmas trunka tik vieną dieną, greičio ruožai išsidėstę vienas šalia kito.

Tiesa, oficialiai ralis vyks dvi dienas, tačiau penktadienį bus galima vadinti lenktynių prologu, nes ekipažams teks du kartus važiuoti vos 1 km ilgio greičio ruožą Elektrėnų miesto gatvėmis. O šeštadienį vyks didžioji ralio šventė.

"Anksčiau mūsų ralyje dalyviams per dieną reikėjo įveikti aštuonis ilgus greičio ruožus. Šiemet mes juos sutrumpinome, kai kuriuos perskėlėme perpus ir jiems teks įveikti šešiolika trumpų atkarpų. Tokį formatą derinome kartu su į svečius atvykstančiais Lenkijos ralio čempionato organizatoriais. Jie pratę važiuoti trumpesnius greičio ruožus. Tikime, kad toks formatas neleis dalyviams vienas nuo kito labai atitrūkti ir užtikrins įnirtingą kovą iki pat paskutinių metrų", – sakė ralio direktorė Inga Juškevičiūtė.

Lietuvos lenktynininkai pratę važiuoti ilgus greičio ruožus. 10 km greičio ruožą dažnas vadina trumpu. Kai kuriuose raliuose tenka prakaituoti dirbant vairu siauruose miško žvyrkeliuose ir visus 30 km. Tokį greičio ruožą visada turėjo "Rally Elektrėnai". Dabar ilgiausia lenktynių atkarpa sieks 13 km, o visų kitų atkarpų ilgis svyruos nuo 5 iki 7 km. Ralio vilkai tokius greičio ruožus vadina tik apšilimu.

Neleis atitrūkti

"Trumpi greičio ruožai yra labai gerai ralio pradžioje, apšilimui. O ilguose išryškėja ekipažo meistriškumas. Jie sunkesni, reikalauja didelės koncentracijos ir mokėjimo išlaikyti tempą. Kai tik pradėjau važiuoti ralyje, man labiau patikdavo trumpi greičio ruožai. Juose neatsilikdavau nuo senbuvių, labiau patyrusių sportininkų. Bėgant metams atsiranda patirtis, o ji geriausiaI atsiskleidžia ilguose greičio ruožuose, kur reikia ištvermės. Būtent tokie man labiausiai patinka", – sakė ralio vilkas Giedrius Notkus.

Trumpi greičio ruožai yra labai gerai ralio pradžioje, apšilimui. O ilguose išryškėja ekipažo meistriškumas.

Ilgi, ištvermės reikalaujantys greičio ruožai parodo lenktynininkų meistriškumą, tačiau patyrusiems ralio specialistams leidžia nuo klaidas vis dar darančių naujokų atsiplėšti per nepagarbiai didelį atstumą ir nugalėtojai dažnu atveju santykius išsiaiškina dar nė neįpusėjus raliui. Trumpi greičio ruožai neleis stipriai atitrūkti patyrusiems sportininkams, o jaunuoliams suteiks galimybę išnaudoti savo maksimalizmą.

"Trumpi greičio ruožai yra labai atlaidūs klaidoms. Juose gali labiau rizikuoti. Prakirstas ratas ir sugedusi mašina nekainuoja tiek daug laiko. Su prakirstu ratu pavažiuoti porą kilometrų, kad pasiektum finišą, nėra bėda, prarasi nedaug laiko, jį gali atsikovoti kituose greičio ruožuose. Važiuodamas 5 ar 10 km su prakirstu ratu gali palaidoti viltis stoti ant podiumo", – sakė "BMW Cup" klasėje kartu su tėčiu lenktyniaujantis Aras Kalėda. Jis taip pat pateikė dažnai ralio lenktynininkams pasitaikantį nesusikalbėjimo ekipaže atvejį, kuris trumpuose greičio ruožuose iš komandos atimtų mažiau brangių sekundžių.

"Būna, kad nepagauni ritmo, nepavyksta susikalbėti su šturmanu, viena po kitos veliasi klaidos. Jeigu greičio ruožas ilgas, tai ir važiuoji visą atstumą darydamas neteisingus veiksmus. Juk viduryje greičio ruožo nesustosi, nebandysi analizuoti, kurie galai nesulimpa. O jei kažkas negerai trumpoje lenktynių atkarpoje, važiuodamas iki kitos gali išsikalbėti, išanalizuoti, kas negerai, ir jau kitame greičio ruože gali bandyti spausti maksimaliu tempu", – aiškino jaunesnysis Kalėdų ekipažo narys.

Palankesnės sąlygos svečiams

Trumpos trasos bus labai aktualios į svečius atvykstantiems lenkų ekipažams. Lenkijos čempionatas stiprus, ten gausu greitų vairuotojų, moderniausių ralio automobilių. Tik vairuotojai greitai važiuoja ant asfalto, nes ant žvyro jiems tenka vos vieną kartą per metus.

"Buvau greičio ruožuose liepos pradžioje. Mačiau, kad tai labai sportiški ir techniški greičio ruožai, ir manau, kad mūsų vairuotojams tai bus puiki treniruotė prieš Europos ralio čempionatą mūsų namų trasose. Nemažai Lenkijos vairuotojų kovoja Europos ralio čempionate, bet jūs esate žvyro specialistai. Negaliu pasakyti, kas laimės "Rally Elektrėnai 2018", norėčiau, kad ant podiumo būtų Lenkijos atstovai, bet žinau, kad lietuviai ant žvyro yra labai greiti, tad prognozėmis, kas bus greitesni, neužsiimsiu", – sakė Lenkijos automobilių sporto federacijos ralio komiteto atstovas Jaroslavas Naworolas.

Jis vylėsi, kad trumpi ralio greičio ruožai leis jo tautiečiams daugiau rizikuoti, išlaikyti gerą tempą ir sukurti rimtą konkurenciją lietuviams. Kad ir kokie patyrę lenktynininkai būtų, visi jie labiau nori artimos kovos, nei ilgų greičio ruožų, kur dalyviai vienas nuo kito galėtų atitrūkti.


Šiame straipsnyje: Rally Elektrėnai 2018ralis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių