Eismo saugumas: kokius naujus sprendimo būdus siūlo?

Mintis, kad eismo saugumo situaciją šalies keliuose gali pagerinti griežtesnė greičio kontrolė ir neblaivių vairuotojų eliminavimas iš eismo, papildo ir naujos idėjos, kad turėtume atsakingiau tikrinti po avarijų suremontuotus automobilius.

Diskutavo ekspertai

Prieš keturis mėnesius susisiekimo ministras Rokas Masiulis pristatė šalies saugaus eismo strategiją iki 2030 m. – "Vizija 0".

Strategijos tikslais buvo įvardyta saugesnė eismo dalyvių elgsena, saugesni keliai ir gatvės, saugesnės transporto priemonės ir efektyvesnė pagalba po eismo įvykių.

Ministro teigimu, raktas į sėkmę mažinant aukų skaičių keliuose yra aktyvi švietėjiška veikla, saugi kelių ir gatvių infrastruktūra, saugios transporto priemonės ir glaudesnis visų eismo dalyvių bendradarbiavimas.

Siekdami išsigryninti idėjas, kurios padėtų pasiekti užsibrėžtų tikslų, praėjusią savaitę į kūrybines dirbtuves tokiu pačiu pavadiniimu, kaip ir ministro pristatyta strategija, rinkosi saugaus eismo ekspertai.

Palieka kelkraštyje

Greta daugybės jau girdėtų siūlymų, susijusių su greičio viršijimo kontrole, saugesniu pėsčiųjų elgesiu perėjose ir didesne vairuotojų atsakomybe, nuskambėjo ir tokie, apie kuriuos mūsų šalyje kalbama labai mažai arba labai tyliai.

Vienas tokių – greitesnis sugedusių automobilių patraukimas iš eismo įvykių vietos arba paprasčiausiai automobilių transportavimas į pavojaus eismo saugumui nekeliančias vietas.

Lietuvoje vis dar įprasta praktika, kai sugedęs ar nepavažiuojantis iš vietos automobilis paliekamas kelkraštyje ar skiramojoje juostoje net ir tamsiuoju paros metu.

Daugumoje Europos šalių jau ilgai galioja tvarka, kai sugedusį automobilį į saugią vietą turi transportuoti automobilio savininkas. Jeigu taip nepadaroma, automobilio išgabenimu rūpinasi policijos pareigūnai, o transporto priemonės savininkas sulaukia ir baudos bei privalo sumokėti automobilio transportavimo išlaidas.

Pasak Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjo Vidmanto Pumpučio, Lietuvos keliuose buvo ne vienas atvejis, kai šalikelėje neatsakingai paliktą transporto priemonę užkabino kitas pro šalį važiuojantis automobilis ir įvyko avarija.

"Tokių dalykų negali būti, todėl pradedame svarstyti, kaip teisiškai įpareigoti sugedusios trasnporto priemonės savininką ar kelio savininką kuo greičiau patraukti sugedusią trasnporto priemonę nuo kelio", – dienraščiui tvirtino V.Pumputis.

Nesaugūs automobiliai

Dar viena mintis, sulaukusi daug saugaus eismo ekspertų pritarimų, – atidesnė ir tikslesnė automobilių, suremontuotų ir išriedėjusių į gatves po avarijų, patikra.

Draudimo bendrovių atstovai pripažįsta, kad nemaža dalis avarijose nukentėjusių automobilių savininkų, kuriems išmokama išmoka patirtai žalai atlyginti, renkasi galimybę pasiimti pinigus ir remontuoti automobilį savo jėgomis, o ne vežti į automobilių remonto dirbtuves, kad jų specialistai su draudimo bendrove suderintų automobilių remontą.

"Žmogus tikisi taip sutaupyti. Neretas tikisi, kad dar liks draudimo išmokos pinigų", – sakė vienos draudimo kompanijos atstovas.

V.Pumputis teigia, kad tokiam automobilio remontui ryžęsi žmonės rizikuoja ne kuo kitu, o savo pačių saugumu. "Pasitaiko atvejų, kai eismo įvykiu metu išsiskleidusios oro pagalvės pakeičiamos netinkamomis ar nekokybiškomis, o oro pagalvės apsauginės plastiko medžiagos būna nekokybiškos, tad automobiliui patekus į kitą eismo įvykį pagalvės gali arba neišsiskleisti arba išsiskleisdamos sužaloti važiuojantįjį automobiliu", – pasakoja eismo saugumo specialistas.

Įstatymais apibrėžta, kad po eismo įvykio automobilis turi būti suremontuotas iki būklės, kokia buvo prieš eismo įvykį. "Tokie remonto darbai turėtų būti atliekami tik su gamintojo patvirtintomis detalėmis. Negalima vienos ar kitos detalės pakeisti tiesiog kažkokia padaryta čia pat garaže už kampo ar montuoti nuo kito automobilio", – įsitikinęs pašnekovas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kelininkas

Kelininkas portretas
Uz naudojimasi telefonu vairuojant baudas reikia pakelti bent 10 kartu..neziuri nei i zenklus,nei kas dedasi kelyje ir sukelia pavoju kelyje dirbantiems kasdien.Aisku mes visada blogi-keliai blogi mes kalti,tvarkom kelius vistiek kalti nes jiems matgi nepatogu :)

teisingiausiai

teisingiausiai portretas
butu padaryt taip,kiek desimciu km/h virsijai tiek simtu eur baudos skirt,ir vykdyt realiai, greit sumazetu pazeideju...

hmm

hmm portretas
Tai jo, genialūs sprendimai, vis į kišenę.....buožei. O tokio dalyko apsvarstyt visiems susėdu nedašunta, kad normalizuot išmaldas iki atlyginimo lygio, ir tada visi būtų daug/maž patenkinti, nereikėtų skubėt, verstis per galvas, per pėsčiuosius. Važiuos žmogelis po darbų namolio, ir galvos sau kaip valgys skaniai, kaip teliką pažiūrėjęs bobikę pakutens, ir smagiai pasapnavęs normaliai važiuos darban dėl ATLYGINIMO.
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių