Dyzeliniai varikliai praranda populiarumą

  • Teksto dydis:

Prieš dešimtmetį į pirkėją, ieškantį naujo automobilio, varomo ne dyzelinu, buvo žvelgiama keistai. Kam pirkti benzinu varomą transporto priemonę, jei dyzelinį variklį turintis gerokai ekonomiškesnis? Laikai keičiasi ir vis daugiau automobilių pirkėjų renkasi benzinu varomus automobilius.

Panaši ekonomija

Šiandien benzininius variklius turintys automobiliai vis dar kainuoja daug mažiau nei varomi dyzelinu, tačiau ekonomija atsilieka labai nedaug. O jeigu įskaičiuojamos visos priežiūros išlaidos, svarstyklės galvojant apie naują pirkinį  neretai nusveria benzininio agregato naudai. Tai geriausiai įrodo statistika – benzininius variklius turinčių naujų automobilių pardavimas auga jau ne pirmus metus, o varomų dyzelinu – mažėja.

Vien Lietuvoje 47,4 proc. 2016-aisiais nupirktų naujų automobilių turėjo benzininius variklius, o 48 proc. – dyzelinius. Spėjama, kad 2017-ųjų statistika bus palankesnė benzininių naudai ir jie po ilgos pertraukos taps populiariausi. Priežastis – ekonomiškumas. Pagrindinė sąlyga, dėl kurios lietuviai prioritetą vis dar teikia dyzelinui (nepaisant benzino populiarumo augimo, šalies parke vis dar dominuoja dyzeliniai automobiliai) – jo kaina ir ekonomija. Litro dyzelino kaina Lietuvoje dėl taikomo minimalaus ES leistino akcizo yra mažesnė nei kaimyninėse valstybėse, tačiau benzino dažnai būna aukštesnė.

Tai aiškinama paprastai: jeigu fiziniai asmenys turi pasirinkimą ir pagal savo įpročius gali pasirinkti norimą degalų tipą, verslui galimybių mažiau: tolimųjų pervežimų vilkikai yra tik dyzeliniai. Logistikos verslas Lietuvoje yra itin stiprus, tad niekas nedrįsta prastinti sąlygų šiai šakai – juolab kad dyzelinui Lietuvoje kainuojant daugiau nei Lenkijoje, vilkikai degalų bakus pildytų kaimyninėje valstybėje.

Kai kuriose kaimyninėse valstybėse, pavyzdžiui, Estijoje, naujų benzininių automobilių pardavimas jau senokai pralenkė dyzelinius (pagal 2016-ųjų statistiką benzininių nupirkta buvo 59,4 proc., o dyzelinių – 37,2 proc.). Priežastis paprasta: šiuolaikinių benzininių variklių, atitinkančių EURO VI reikalavimus, ekonomija yra aukščiausio lygio. Vargiai rasite automobilį su iki 200 AG išvystančiu benzininiu varikliu, kuris vartotų daugiau nei dešimt litrų degalų šimtui kilometrų. Kur kas artimesnis skaičius mieste būtų 8–9, užmiestyje – 6–7 litrai.

Kitas šiuolaikinių variklių pranašumas – mažesnis darbinis tūris. Jie patys užima mažiau vietos, tad daugiau jos galima skirti salono erdvei ir specialioms deformacijos zonoms, pasitarnaujančioms avarijų metu – tai viena priežasčių, kodėl  kiekvienos naujesnės modelio kartos automobiliai tampa ne tik saugesni, bet ir erdvesni.

Populiarėja ir tarp naudotų

Kad traukiasi ir į Lietuvą įvežamų naudotų dyzelinu varomų automobilių skaičius, patvirtina ir "Autoplius.lt" plėtros vadovas Matas Buzelis.

"Džiugiai nuteikia pastebima dyzelinių transporto priemonių mažėjimo tendencija. Nors ir jų apimtys sumažėjo keliais procentiniais punktais, ketvirtis po ketvirčio, metai po metų, ir pusiausvyra tarp įvežamų tradiciniais degalais varomų automobilių turėtų būti atkurta", – teigia automobilių rinkos ekspertas.

"Autotyrimų" duomenimis, kaip ir kiekvieną, taip ir antrąjį šių metų ketvirtį į Lietuvą buvo įvežama vis mažesnė dyzelinių automobilių dalis. Iš visų į šalį nuolatinei registracijai įvežtų automobilių dyzeliniai sudarė 75,3 proc. dalį – 2,5 procentiniais punktais mažiau nei tuo pačiu metu pernai. Benzininių transporto priemonių rinkos dalis paaugo 2,2 procentiniais punktais ir siekia 20,6 proc. Vadinasi, kas penktas įvežtas automobilis yra su benzininiu varikliu, o trys iš keturių – su dyzeliniais. Su tokiu automobilių pasiskirstymu Lietuva lenkia Latviją – šioje šalyje per antrąjį 2017-ųjų ketvirtį užregistruota 81,9 proc. dyzelinių ir 16 proc. benzininių automobilių. Nors tendencijos panašios kaip Lietuvoje, latviai ne taip skubiai mažina įvežamų dyzelinių transporto priemonių proporciją.

Vis mažesnis atsilikimas jaučiamas ir nuo Estijos, kur iš visų į šalį įvežtų automobilių dyzeliniai sudarė 74 proc. – 1 proc. punktu daugiau nei pernai. Tačiau šioje šalyje kas ketvirtas įvežtas automobilis yra benzininis. Pagal įvežtus automobilius, varomus alternatyviais degalais, Lietuva išlieka pirmaujanti tarp Baltijos šalių. 2017-ųjų antrąjį ketvirtį iš visų įvežtų transporto priemonių net 4,1 proc. buvo su alternatyviais degalais varomais varikliais. Latvijoje tokio tipo automobilių rinkos dalis užėmė 2,1, o Estijoje – 2 proc.

Svarbiausia – priežiūra

Automobilių priežiūros specialistai tvirtina, kad universalaus patarimo, kokiais degalais varomą automobilį pasirinkti, nėra. Geriausia pasirinkimą pradėti nuo vertinimo, kokį atstumą per metus ketinate įveikti įsigytu automobiliu, ir pasirinkti bus gerokai lengviau.

Visi kalbinti automobilininkai pripažįsta, kad jei per metus numatoma nuvažiuoti apie 10 tūkst. km, benzininis variklis būtų kur kas naudingiau. Benzinu varomas automobilis nėra toks reiklus aptarnavimui, jo variklis irgi ne toks reiklus. Perkant dėvėtą automobilį su benzininiu varikliu, jis, tikėtina, bus mažiau važinėtas. Pati mašina bus pigesnė, pigesnė – ir jos eksploatacija, nors degalų ir reikės daugiau. Variklis bus mažiau sudėvėtas.

Jeigu gyvenate užmiestyje ir automobiliu kasdien važiuojate į darbą ir iš jo arba vežate vaikus į mokslo įstaigas ir nuvažiuojate apie 20–30 tūkst. km, galima pamąstyti ir apie automobilį su dyzeliniu varikliu.

Profesionalai įsitikinę, kad numatyti, kiek ilgai tarnaus vieno ar kito tipo variklis, neįmanoma – viskas savininko rankose. Automobilis gali nuvažiuoti ir milijoną kilometrų, jei jis sąžiningai prižiūrimas. Pavyzdžiui, kas 8 tūkst. km keičiami tepalai. Jei variklio mazgai, gedimui atsiradus, yra keičiami, ir variklis neužleidžiamas. Viskas priklauso nuo to, kaip jis eksploatuojamas. Bet kuriam varikliui reikalinga gera priežiūra.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Benas

Benas portretas
Kas surištas prekyba tepalais filtrais greitai išras kad reikia keisti po 5000 km.Pilant gerus tepalus drąsiai važiuok iki 10000-15000 km ir nesuk galvos

siaip

siaip portretas
kas 5000-8000 km rekomenduojama keisti jei vazinejama sunkiomis salygomis, t.y. trumpi atstumai, daznai stojama-vaziuojama ir panasiai.

jk

jk portretas
Tepalus jei pilat gerus labai dažnai keisti ir nereik,bet filtrus dažniau keisti tikrai yra sveika.Dar labai daug kas priklauso nuo važinėjimo salygų,jei važinėjar per purvą,dulkes keiskit viską dažniau
VISI KOMENTARAI 5
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Kodėl automobilių padangos kartais pripučiamos azotu?
    Kodėl automobilių padangos kartais pripučiamos azotu?

    Jei pastebite, kad viena iš jūsų automobilio padangų yra minkšta, daug apie tai net negalvojate – papildote ją oru. Tačiau kokiu oru? Kodėl kartais gamintojai rekomenduoja savo automobilių padangas pildyti azotu? ...

  • Didesnis greitis. Ar metas įteisinti?
    Didesnis greitis. Ar metas įteisinti?

    Viešojoje erdvėje vis pasigirsta svarstymų, kad reikėtų leisti vairuotojams važiuoti didesniu greičiu. Dabar prie jų vėl ragina grįžti Vidaus reikalų ministerija (VRM). Ilgametę vairavimo patirtį turinčių lenktynininkų ir saugaus eismo e...

    7
  • „Komercinis automobilis 2018“: kas triumfavo šį kartą?
    „Komercinis automobilis 2018“: kas triumfavo šį kartą?

    Lietuvos parodų ir kongresų centre "Litexpo" įvyko "Komercinio automobilio 2018" apdovanojimų ceremonija. Titulus skirtingose klasėse pasidalijo keturi automobiliai, o pačiais geriausiais pripažinti "Volkswagen Crafter" ir ...

  • Naujokas pasirengęs parodyti raumenis
    Naujokas pasirengęs parodyti raumenis

    Didesnio pravažumo automobilių žaidimo ringe – dar vienas naujokas. Šįsyk tai stileiva "Citroen", kuris iš visų savo kategorijos žaidėjų akį traukia kitokiu savo dizainu. ...

    2
  • Atskleista didžiausia „Tesla Model 3“ problema
    Atskleista didžiausia „Tesla Model 3“ problema

    „Tesla Model 3“ istorija yra tarsi amerikietiški kalneliai. Paskelbus apie modelį prie „Tesla“ nutįso eilės, žiniasklaida skelbė apie didžiausią revoliuciją nuo „Ford Model T“ laikų, o markės fanai gyrė vis...

  • Kuo pasirūpinti, kad kelionė su augintiniu būtų sklandi?
    Kuo pasirūpinti, kad kelionė su augintiniu būtų sklandi?

    Prasidėjęs atostogų sezonas vis daugiau žmonių suvilioja į keliones kartu pasiimti savo augintinius: šunis, kates ar šeškus. Tam, kad kelionė būtų ne tik sklandi, bet ir saugi, draudikai rekomenduoja laikytis gyvūnų transportavi...

  • Aktualu kiekvienam: kaip išsigelbėti iš skęstančio automobilio
    Aktualu kiekvienam: kaip išsigelbėti iš skęstančio automobilio

    Nesuvaldžius automobilio galima nulėkti tiesiai į vandens telkinį. Gelbėtojai sako, kad tokiems atvejams vairuotojai nėra pasiruošę, o automobiliui nuskęsti pakanka vos dviejų minučių. Kaip pavyksta išsivaduoti į vandenį patekusiems ...

    2
  • Puiki proga pažinti kaimynus – važiuoti kartu į darbą
    Puiki proga pažinti kaimynus – važiuoti kartu į darbą

    Artėjant gegužės 25-ajai, kai visa Europa minės Tarptautinę kaimynų dieną, prie Susisiekimo ministerijos iniciatyvos „Nevažiuok vienas – pavežk kaimyną“ prisijungė didžiųjų miestų savivaldybės ir bendruomenės, kurioms itin ak...

    4
  • Vairuotojų draudimo kainas didina ir neapsidraudusieji
    Vairuotojų draudimo kainas didina ir neapsidraudusieji

    Lietuvoje sparčiai augančioms vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo kainoms įtakos turi ir nemažėjantis nesidraudžiančių vairuotojų skaičius bei jų sukeliamos žalos, kurios kompensuojamos visų sąžiningai apsidraudusiųjų lė&...

    8
  • Į automobilių mugę – ir apžiūrėti, ir išbandyti
    Į automobilių mugę – ir apžiūrėti, ir išbandyti

    Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ gegužės 16–18 dienomis vyksta didžiausios transporto profesionalams skirtos parodos „Mechanika“ bei „Transbaltica“. ...

Daugiau straipsnių