- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugelis vairuotojų yra įsitikinę, kad moka puikiai vairuoti ir gerai išmano kelių eismo taisykles (KET).
Vis tik praktika rodo, kad net ir svarbiausi KET principai kelyje dažnai yra primirštami, o dėl to sukeliamos avarijos, automobilių savininkai patiria nuostolių ar sužalojami žmonės. ERGO draudimo bendrovės Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovo Rimvydo Pociaus teigimu, viena iš itin svarbių kelių eismo taisyklių, kurios ne visuomet paisoma, yra nuostata praleisti iš dešinės pusės važiuojančias transporto priemones tais atvejais, kai kelio ženklai ar šviesoforai nenurodo kitaip.
„Vadinamoji dešinės rankos taisyklė, kad ir kaip bebūtų keista, yra pažeidžiama gana dažnai ir neretai tampa eismo įvykių priežastimi. Nors ši taisyklė kiekvienam vairuotojui turėtų būti tokia pat suprantama, kaip kad draudimas važiuoti per sankryžą degant raudonam šviesoforo signalui, tačiau kelyje situacijos ne visuomet būna labai aiškios, vairuotojai pasimeta, priima neteisingus sprendimus. Tai lemia, kad gan dažnai pirmumą turinčios transporto priemonės yra nepraleidžiamos kitų eismo dalyvių ir taip įvyksta avarijos“, – sako R. Pocius.
Anot draudimo eksperto, dažniausiai taip nutinka mažareikšmėse sankryžose ar automobilių stovėjimo aikštelėse, kaimo keliukuose. Tokiose vietose eismo pirmumas dažnai nėra nurodytas kelio ženkluose, čia nebūna įrengti šviesoforai, todėl tokiomis sąlygomis važinėti nepratę ar neatidūs vairuotojai nežino, kaip elgtis ir sukelia avarines situacijas.
„Kartais eismo situacija būna painoka – gali atrodyti, kad besisukanti transporto priemonė turi duoti kelią tiesiai važiuojančiai, tačiau taip yra nebūtinai. Tinkamai tokiose situacijose pasielgti leidžia tik kelių eismo taisyklių žinojimas, dėmesingumas ir vairavimo patirtis. Be to, visada reikėtų įvertinti ir kito vairuotojo veiksmus. Net ir turint pirmumo teisę kelyje prieš sankryžą reikėtų visuomet primažinti greitį bei įsitikinti, kad kita transporto priemonė sustoja ir duoda kelią“, – sako R. Pocius.
R. Pociaus teigimu, dėl dešinės rankos taisyklės nesilaikymo įvykusių avarijų metu dažniausiai patiriama 700-800 eurų žala, tačiau neretai nuostoliai būna ir gerokai didesni ar net sužalojami žmonės. Tai, draudimo eksperto teigimu, daugiausiai priklauso nuo greičio, kuriuo transporto priemonės važiuoja ir sankryžos ypatumų bei oro sąlygų. Dėl to ypač važiuojant nepažįstamais maršrutais visuomet reikia rinktis saugų greitį, važiuoti kiek lėčiau nei leidžia kelio ženklai ir kelių eismo taisyklės.
„Neretai pasitaiko ir kuriozinių situacijų, kai apie dešinės rankos taisyklę vairuotojai prisimena tik pateikę užpildytą eismo įvykio deklaraciją draudikams. Abu eismo dalyviai neatsižvelgia į visas kelių eismo taisykles ir netinkamai įvertina situaciją, todėl vienas jų jau būna susitaikęs su savo kaltumu, o kitas tvirtai mano, kad yra nukentėjusysis. Vis tik ekspertams pagal pateiktą informaciją įvertinus visas aplinkybes paaiškėja, kad dėl eismo įvykio yra kaltas visai ne tas vairuotojas, nes tokioje situacijoje reikėjo laikytis dešinės rankos taisyklės“, – pažymi R. Pocius.
R. Pociaus teigimu, dažniausiai tokiose situacijose vairuotojai pripažįsta klydę ir sutinka su kaltos ir nukentėjusios eismo įvykio pusių apkeitimu.
ERGO draudimo bendrovė pagal privalomojo civilinės atsakomybės draudimo sutartis iš viso šiemet užfiksavo 16,6 tūkst. eismo įvykių, kurių metu transporto priemonių savininkai patyrė 16,3 mln. eurų nuostolių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...