Dešimt lenktynininko V. Švedo patarimų žiemą

  • Teksto dydis:

Prasidėjusi žiema siunčia žinią ne tik apie artėjančias didžiąsias metų šventes, tačiau ir apie didesnius kiekvieno vairuotojo kasdienybės pokyčius – nebegalime vairuoti taip drąsiai, net ir kelio ženkluose nurodytas maksimalus leistinas greitis ne visuomet yra pats saugiausias įveikti tam tikrą kelio atkarpą.

Vienu geriausių Lietuvos ralio lenktynininkų tituluojamas Vytautas Švedas pasidalijo dešimčia savo saugaus vairavimo žiemą taisyklių.

1. Įvertinti oro sąlygas. Reikia suprasti, kad kinta ne tik jos, bet ir padangų sukibimas su kelio danga. Be to, sukibimas viename 100 m ir kitame gali visiškai skirtis, o tai turi labai didelę įtaką jūsų vairavimo saugumui ir automobilio stabilumui.

2. Tinkamai automobilį paruošti žiemai. Labai svarbu tinkamos padangos. Galima palyginti – mes juk nevaikštome tokiu metu laiku lauke su šlepetėmis ar basutėmis, taigi ir automobilis su sudėvėtomis arba vasarinėmis padangomis net ir itin patyrusio vairuotojo neapsaugos nuo nelaimių. Žinoma, langų plovimo, aušinimo skysčiai turi būti atsparūs šalčiui. Taip pat vienas svarbiausių pasiruošimo vairuoti aspektų, kurį itin paprasta įgyvendinti, – kiekvieną rytą nusivalyti automobilio stiklus. Važiuodami apšarmojusiu ar nenuvalytais šoniniu ir galiniu stiklais lyg tanke, nepastebite kitų transporto priemonių, todėl itin rizikuojate.

3. Pasirinkti saugų greitį. Važiuojant apledėjusiu kelio ruožu, mums leistinas greitis ne visada sutampa su saugiu greičiu. Kartais žmonės pervertina savo galimybes, pavyzdžiui, galvodami, jeigu čia greitkelis Kaunas–Vilnius, tai juo galima važiuoti 100 km/val. greičiu, tačiau minėtomis oro sąlygomis saugus greitis galėtų būti 70–80km/val. Jūsų tikrai niekas nebars, jeigu važiuosite pagal savo galimybes ir supratimą.

4. Įvertinti slidžią kelio dangą. Stabdymo kelias, greitėjimas yra daug ilgesni, todėl viską privalote atlikti iš anksto. Viena didžiausių klaidų, kurias daro vairuotojai netikėtai pasnigus, –  stabdo ta pačia jėga, paskutiniu metu, dėl to įsirėžia į kito automobilio galinę dalį. Be to, važiuojant į judresnę kelio atkarpą, jūsų automobilis išvažiuos iš šalutinio kelio gerokai vėliau. Reikia suprasti, kad žiemą akceleracija yra visai kitokia nei vasarą.

5. Jautriau vairuoti. Žiemą vairuoti reikėtų daug jautriau nei kitu metų laiku, greičio pedalas negali būti nuspaustas tiek, kad  buksuotų ratai. Reikia stengtis, kad ratai sukibtų su kelio danga dar iki jiems pradedant buksuoti. Reikia valdyti ir automobilio slydimą: vienas staigus judesys gali tai išprovokuoti. Svarbiausia siekiant, kad automobilis neslystų, – švelnūs judesiai vairuojant. Negali sukti vairo į posūkį paskutinę akimirką, derėtų pasiruošti kiek iš anksto, išnaudoti visą arba kiek įmanoma daugiau kelio, kad vairą reikėtų sukti kuo mažiau. Vis daugiau sukant vairą ir spaudžiant greičio pedalą, automobilio priekis pradės slysti. Taip pat, jeigu susukęs vairą, pradėsite stabdyti greitai, slys automobilio galinė dalis. Žiemą reikėtų vengti staigių judesių.

Vytautas Švedas. Tomo Lukšio / Fotobanko nuotr.

6. Būti tolerantiškiems. Kelyje visada reikia įvertinti, kad jūsų ir kitų eismo dalyvių profesionalumas gali drastiškai skirtis, tačiau niekada dėl to kitam grūmoti kumščiu ir rėkti nereikėtų. Geriau padėti, nes kiekvienas kivirčas situaciją tik dar labiau aštrina. Patikėkite, vairuotojas, kurio automobilio variklis netyčia išsijungė arba kuris bando apsisukti, deda maksimalias pastangas, kad kuo greičiau atlaisvintų važiuojamąją kelio dalį. Jūsų riksmai ar keiksmai vairuotojui gali sukelti tik dar didesnę paniką ir automobilio variklis vėl gali išsijungti. Kiekvienas labiau patyręs vairuotojas galėtų pagelbėti pradedančiajam.

7. Vengti bendrauti telefonu, vartoti maistą vairuojant. Reikia įsidėmėti, kad žiemą viskas atsitinka greičiau. Saugūs atstumai tarp automobilių turi būtų daug didesni, o pasiruošimas greitėti – ilgesnis. Slidesnis kelio ruožas netikėtai atsiranda greičiau nei vasarą. Nežvelgiant į kelią, su sudėtinga situacija kelyje bus sunkiau susidoroti.

8. Tinkami drabužiai. Dideli kailiniai, striukės, kepurės, šalikai gali varžyti judesius vairuojant. Prieš sėdant prie vairo tokius drabužius geriau nusivilkti, kad tam tikrus judesius galėtumėte atlikti nevaržomi. Vairuojant apsimuturiavus šalikais, kailiniais, kurie varžo rankų pasukimą, gali kilti problemų.

9. Planuoti kelionės maršrutus. Reikėtų rinktis autostradą, greitkelius – tokius kelius, kurie yra labiau paruošti ir saugesni jūsų kelionei. Visada prisiminkime, kad kelininkų nėra tiek, kiek  kelių ar automobilių, o kiekvieną kartą juos kaltinti, manau, yra labai neprotinga. Man visą laiką juokinga, kai kelininkai nuolat kaltinami dėl vienos ar kitos nenuvalytos gatvės.

10. Pasipraktikuoti uždaroje aikštelėje. Kiekvienam reikėtų pasimokyti atlikti tam tikrus veiksmus: išvažiuoti iš vietos, stabdyti, įsibėgėti iki tam tikro greičio važiuojant skirtingomis kelio dangomis; būtų pravartu, prieš važiuojant žiemą, pabandyti automobiliu paslysti. Žinoma, tam yra reglamentuotos vietos, mokymo aikštelės, kad nekiltų klausimų susidūrus su tikrąja problema. Perskaičius knygą, atpasakojimą parašyti yra paprasčiau, negu jos neskaičius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių