- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Swedbank" duomenimis, praėjusiais metais Lietuvos gyventojai iš banko pasiskolino daugiau nei 28 mln. eurų automobiliams įsigyti. Tačiau tik 1 iš 10 su banko finansine pagalba įsigytų automobilių buvo naujas, likę - naudoti. Įsigydami naujus automobilius pirkėjai rinkosi lizingą, o pirkdami naudotas mašinas šį finansavimo būdą rinkosi tik 15 proc. pirkėjų. Likę 85 proc. rinkosi specializuotą paskolą automobiliui, leidžiančią įsigyti pigesnį automobilį be pradinio įnašo.
„Pirkdami lizingu naują automobilį lietuviai dažniausiai renkasi brangesnį modelį nei estai ir latviai. Vidutinė lizingu įsigyjamo naujo automobilio kaina Lietuvoje siekia 21 tūkst. eurų, ir tai yra 1 tūks. eurų daugiau nei Latvijoje ir net 4,3 tūkst. eurų daugiau nei Estijoje. Tai patvirtina ankstesnių metų tendenciją, kad racionaliausiai automobilius renkasi estai - jie labiausiai atsižvelgia į ekonominę naudą, todėl dažniau pirmenybę atiduoda kompaktinės klasės automobiliams", - komentuoja „Swedbank" automobilių finansavimo srities vadovas Justinas Dedela.
Renkasi miesto visureigius
Pasak J. Dedelos, pirkdami lizingu naujus automobilius „Swedbank", lietuviai jau kelis metus iš eilės renkasi miesto visureigius. Naujų automobilių trejetuke rikiuojasi „Nissan Qashqai", „KIA Sportage" bei „Opel Mokka". Pirkėjai, kurie renkasi naudotus automobilius, pirmenybę atiduoda tokiems automobiliams, kaip „Volkswagen Passat", „Opel Insignia" bei „Toyota Avensis".
„Swedbank" duomenimis, bendras Lietuvoje lizingu įsigytų naujų ir naudotų automobilių trejetukas rikiuojasi taip: „Volkswagen", „Toyota", „Nissan". Latvijoje pirmąją vietą pagal pirkėjų pasirinkimą užėmė „Volvo", antrojoje liko „Volkswagen", trečiojoje rikiuojasi „BMW". Estijoje populiariausios automobilių markės yra „Volkswagen", „Škoda" ir „Toyota".
9 iš 10 automobilių - naudoti
Įsigydami automobilį tik 1 iš 10 banko klientų Lietuvoje ir Latvijoje rinkosi naują arba apynaujį - iki 1 metų senumo automobilį, o likę įsigijo naudotus automobilius. Estijoje naujus ir apynaujus automobilius pirko 20 proc. klientų.
Lyginant per metus su banko suteiktu finansavimu įsigytų naudotų automobilių kainas, brangiausiai už juos mokėjo estai. Vidutinė Estijoje pirkto naudoto automobilio kaina buvo 6,6 tūkst. eurų, Latvijoje 6,1 tūkst. eurų, o Lietuvoje ši suma siekė 4,9 tūkst. eurų.
Jau atrado alternatyvą lizingui
„Norintys įsigyti automobilį gyventojai šiandien labai racionaliai renkasi finansavimo priemones. Anksčiau dauguma pirkėjų negalvodami rinkdavosi lizingą, o dabar daugiau nei 85 proc. banko klientų, kurie kreipėsi dėl automobilio finansavimo, renkasi specializuotą paskolą. Ji skirta tiems atvejams, kai automobilio kaina yra mažesnė, o pirkėjas neturi pradinio įnašo arba nenori privalomai draustis KASKO draudimu. Taip pat paskolos atveju automobilis yra iškart registruojamas pirkėjo, o ne banko vardu," - komentuoja „Swedbank" atstovas.
Aktyviau perka vyrai
„Swedbank" lizingo ir paskolos automobiliui portfelių duomenimis, automobilius aktyviausiai Baltijos šalyse perka 31-45 metų amžiaus vyrai. Moterys, kurios visose Baltijos šalyse sudaro maždaug 30 proc. pirkėjų, Lietuvoje ir Estijoje dažniau įsigyja naujus automobilius, Latvijoje - naudotus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...