- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Bandydami savivaldžius automobilius gamintojai ieško įvairiausių galimybių, kaip atlikti visus reikiamus saugumo testus, todėl neretai pasitelkiami ir simuliaciniai mechanizmai.
Virtuali realybė
Vystydami savivaldžių automobilių sistemas, "Groupe Renault" specialistai derina ekstensyvias virtualios simuliacijos bandymų sesijas su fizinėmis automobilių testų programomis.
"Renault" koncernas puoselėja planus tapti pirmuoju automobilių gamintoju, iki 2020-ųjų galinčiu pasiūlyti iš dalies autonominę vairavimo sistemą, nereikalaujančią iš vairuotojo stebėti kelią ar laikyti rankomis vairą važiuojant tam tikruose sankcionuotuose bendrojo naudojimo kelių ruožuose, ir dirba prie savivaldžių sistemų diegimo savo modelių gamoje.
Virtuali simuliacija yra nepakeičiama priemonė kuriant bei išbandant autonominę technologiją, ypač – optimizuojant bandymus, kuriuose dalyvauja tikri automobiliai.
Įspūdingos investicijos
Siekiant išspręsti saugumo ir patikimumo klausimą, autonominių automobilių bandymai reikalauja milijonų ar netgi milijardų kilometrų, nuvažiuotų išbandant savivaldes mašinas kelyje.
Dėl itin didelio duomenų kiekio, bandymus varžančių apribojimų bei lemiančių parametrų, tokių, kaip eismo ir artimos aplinkos sąlygos, kelio būklė, oras, kitų eismo dalyvių reakcijos bei veiksmai, saugumo reikalavimai (pvz., "Euro NCAP") ir pan. didžiulio skaičiaus, skirtingų bandomųjų situacijų kiekis nepaprastai išauga.
Kadangi įveikti milijonus bandomųjų kilometrų realiais pasaulio keliais gali būti fiziškai neįmanoma, virtuali simuliacija, dažnai pakeičianti didelę dalį tikrojo fizinio vairavimo, yra svarbi testų dalis. Šio proceso metu inžinierių sukurtos technologijos ir algoritmai yra išbandomi virtualiais simuliatoriais, susiejant juos su anksčiau užfiksuotų realaus eismo situacijų vaizdo įrašais ir siekiant kuo optimalesnio sistemos atsako į dirgiklius.
Sukuria skirtingas situacijas
"Naudodamiesi virtualiais simuliatoriais per autonominių automobilių kūrimo procesą mes galime itin greitai išbandyti ir įvertinti savivaldžių sistemų veikimą esant milijonams skirtingų eismo situacijų, kurios atitinka milijardus nuvažiuotų kilometrų realiuose bandymuose. Dėl simuliatorių galime įvertinti kliūčių aptikimo reakcijas, valdyti algoritmus ir transporto priemonių aktuatorius, kartu identifikuodami įvairias problemas, kuriems spręsti privalomi fiziniai testai", – paaiškina Karimas Mikkiche, "Renault-Nissan" aljanso viceprezidentas, atsakingas už virtualias simuliacijas bei bandymus.
"Pavyzdžiui, realiomis sąlygomis sudėtinga sukurti eismo situaciją, kai automobilis sugenda, tačiau pasinaudojant skaitmeniniais simuliatoriais tampa išties paprasta virtualų savivaldžio automobilio prototipą "įmesti" į aplinką, kurioje įmanomos bet kokios netikėtos eismo sąlygos ir įvykiai. Tada mes atliekame tolesnius fizinius testus, kuriais siekiame patvirtinti simuliatoriais surinktus parametrus ir juos, jeigu reikia, sureguliuoti, ypač esant situacijoms, kurios gali sukelti savivaldžiam modeliui sunkumų, kaip kad netikėtas ir staigus persirikiavimas iš vienos eismo juostos į kitą", – pridūrė jis.
Svarbūs duomenys
K.Mikkiche pabrėžia, kad viena iš priežasčių, kodėl iki šiol reikalingi fiziniai bandymai – skaitmeninė technika vis dar negeba tiksliai sumodeliuoti visų transporto priemonę veikiančių sąlygų, pavyzdžiui, apšvietimo poveikio kliūčių aptikimo sistemos kamerai ar stabdžių sistemos reakcijos į šviesos dispersiją. Todėl visi virtualių simuliacijų metu gauti rezultatai yra patikrinami fiziškai išbandant realiomis sąlygomis.
Virtualiais simuliatoriais atliekami bandymai ne tik leidžia autonominių automobilių inžinierių komandoms laikytis nustatytų tvarkaraščių – jie itin sumažina bandymų ir savivaldės sistemos tobulinimo sąnaudas, kadangi skaitmeninės simuliacijos kainuoja kur kas mažiau nei bandomieji važiavimai realiomis sąlygomis. Vidutiniškai vieno fizinio bandymo realiomis sąlygomis kaina atitinka tūkstančio testų, atliktų virtualiais simuliatoriais, sąnaudas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?12
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...