- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos gatvėmis ir keliais daugiausia važinėja 11–15 metų senumo automobiliai, o alternatyvią energiją naudojančių – itin mažai. Pagal užregistruotų elektromobilių ir hibridinių automobilių skaičių esame visų ES valstybių rikiuotės gale.
Rikiuotės pabaigoje
Lietuvoje registruotų naujų alternatyvių degalų automobilių yra bene mažiausiai visoje ES. Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, šiemet sausį–rugsėjį naujų elektromobilių, hibridinių ar gamtinėmis dujomis varomų automobilių Lietuvoje įregistruota 347, arba 23,9 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu, kai jų įregistruota 280. Mažiau alternatyvius degalus naudojančių automobilių šiemet įregistruota tik Latvijoje (266, arba 8,9 proc. mažiau nei prieš metus) ir Bulgarijoje (326). Estijoje šių automobilių registravimas per metus išaugo 92,3 proc., iki 625.
Tik trečiąjį šių metų ketvirtį, palyginti su praėjusių metų liepos–rugsėjo mėnesiais, šių automobilių registravimas Lietuvoje išaugo 10,7 proc., iki 93, Latvijoje – 14 proc., iki 114, Estijoje – daugiau nei dukart, iki 272. Visoje ES šių automobilių registracija per metus išaugo 4,7 proc., iki 440,2 tūkst.
Lietuvoje prieš kelerius metus buvo siūlyta PVM lengvata tiems, kurie ketina įsigyti elektromobilį arba hibridinį automobilį, tačiau šios minties atsisakyta, nes šalies biudžete neatsirado reikiamos lėšų sumos. "Kauno dienos" kalbintas Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Rokas Knyva įsitikinęs, kad, norint, jog lietuviai rinktųsi ekologiškas transporto priemones, turėtume galvoti apie kompensacinį mechanizmą.
"Didžiojoje Britanijoje asmuo, nusprendęs nusipirkti aplinką tausojantį automobilį, gauna 5 000 svarų kompensaciją. Danijoje ši suma gali siekti net 8 000 eurų", – pavyzdžius vardijo pašnekovas. Vis dėlto R.Knyva ragina išsyk nesigriebti lengvatų elektromobiliams ar hibridiniams automobiliams, tačiau artėti jų link skatinant tuos, kurie įsigyja naują, o ne naudotą automobilį.
Reikia keisti mąstymą
"Nissan Nordic Europe Oy", pirmosios bendrovės, į Lietuvą atgabenusios elektromobilį "Nissan Leaf", komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys sutinka su R.Knyvos išsakytomis mintimis ir teigia, kad pirmiausia lietuvius reikėtų pratinti prie naujų automobilių, o tik po to kalbėti apie alternatyvia energija varomus automobilius.
"Dabar į naujų automobilių pardavimo saloną užsukusį tautietį neretai reikia įtikinėti pirkti naują mažesnį automobilį, o ne kelerių metų senumo didesnį", – pastebėjimais dalijosi M.Plukys. Jis teigė nesuprantantis priežasčių, kodėl gajus įsitikinimas, kad didesnis automobilis yra geresnis. "Taip, galbūt turėdamas tokį automobilį ir galėsi pasididžiuoti prieš kaimynus, tačiau tai vienintelis pranašumas", – įsitikinęs pašnekovas. Jis sakė pastebintis, kad daugelis nė nepaskaičiuoja, jog ne už itin didelę sumą, išleistą per mėnesį, gali važinėti nauju automobiliu, kurio priežiūra nereikalaus beveik jokių papildomų išlaidų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus20
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams3
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...