Automobilis revoliucionierius į Lietuvą nesiveržia

Svajonių automobilio karūną jau gali matuotis "Tesla Model 3" – vos paskelbus apie kitąmet prasidėsiančią jo gamybą, "Tesla Motors" sulaukė 325 tūkst. užsakymų. Šiuo metu pasaulyje perkamiausias elektromobilis yra kitas šio gamintojo modelis – "Tesla Model S". Jų yra ir Lietuvoje.

Populiariausiųjų trejetuke

"Regitros" duomenimis, šių metų balandžio 8 d. Lietuvoje buvo registruoti 223 elektra varomi automobiliai. Per kiek daugiau nei tris pirmuosius metų mėnesius jų skaičius Lietuvoje išaugo 30 proc. – nuo 157 sausio 1 d. iki 223 balandžio 8 d. Praėjusiais metais elektromobilių parko dalis Lietuvoje ūgtelėjo 21,6 proc., tačiau vis dar nesudaro itin ženklaus automobilių parko skaičiaus.

Daugiausia Lietuvoje registruota "Nissan" markės elektromobilių – net 119, antroje vietoje – VW (23), trečioje vietoje – du elektromobilių gamintojai – "Chevrolet" ir "Tesla". Jų mūsų šalyje registruota po devyniolika. Kitų gamintojų elektra varomų automobilių yra vos vienas kitas.

Įsigyti daugiausia Lietuvoje registruotų "Nissan" markės elektromobilį nėra sunku: pakanka užsukti į gamintojo atstovybę, sutarti dėl kainos, atsisveikinti su maždaug 30 tūkst. eurų – ir gali važiuoti. Su VW – taip pat viskas paprasta, o "Chevrolet" jums pristatys "Opel" atstovai. Jei nuspręsite labiau paišlaidauti ir užsimanysite "Teslos", pasistengti teks labiau. Artimiausiose kaimyninėse šalyse šio gamintojo atstovybės nėra. Tad jo teks ieškoti kažkur toliau nei Lenkijoje arba kitapus Baltijos jūros. Pirmąjį elektromobilį "Tesla" Lietuvoje įsigijo ir jį įregistravo verslininkai Jankauskai. Jų "Tesla" į Lietuvą atkeliavo tiesiai iš JAV. Kiek daugiau nei dvi savaites šios markės automobiliu važinėjantis verslininkas Tomas Jančys ją parsigabeno iš gamintojo atstovybės Nyderlanduose.

Trūkumų nemato

Automobilio paieškos užtruko apie keturis mėnesius. "Nuo Kalėdų iki Velykų", – juokėsi T.Jančys.

Pirmiausia svajonių automobilio verslininkas pradėjo ieškoti internetiniuose Norvegijos automobilių pardavimo skelbimų portaluose, vėliau persikėlė į didžiausią Europos automobilių turgų mobile.de. Vis dėlto paieškos čia buvo bevaisės, nors parduodamų automobilių netrūko.

"Svarbiausia man buvo, kad automobilis turėtų garantiją ir juo galėtų pasirūpinti oficalūs "Teslos" servisai", – "Kauno dienai" pasakojo elektromobilio savininkas. Šios markės elektromobilius galima susikomplektuoti ir užsisakyti tiesiog internetu, užsukus į oficialią gamintojo svetainę. Būtent joje užpildžius oficialią užklausos formą, su T.Jančiu susisiekė "Teslos" pardavimo vadybininkas Nyderlanduose, kuris pasiūlė įsigyti parodomąjį automobilį. Jį T.Jančys dabar ir vairuoja.

Visus automobilius "Tesla" parduoda tiesiogiai, o garantinį aptarnavimą atlieka taip pat tik įmonės specialistai. Franšizės šios markės elektromobilio priežiūrai nėra parduodamos, tad net ir kvalifikuočiausi specialistai negali tapti oficialiais serviso atstovais. Artimiausi oficialūs "Tesla" servisai yra Vokietijoje arba Švedijoje. "Atėjus laikui savo automobilį vežame garantiniam aptarnavimui, tačiau per tuos dvejus eksplotacijos metus taisyti nieko nereikėjo. Buvo pakeisti tik stabdžių diskai", – pasakoja pirmojo "Tesla" elektromobilio Lietuvoje vienas iš savininkų Tomas Jankauskas. Jis pripažino, kad, net ir praėjus dvejiems metams nuo įsigijimo, įmonės automobilių parke tai populiariausias automobilis.

"Turime ne vieną prabangų ir galingą automobilį, tačiau "Tesla" – vienareikšmiškai populiariausia", – teigė T.Jankauskas.

Jis sakė pastebėjęs, kad didžiausias šio automobilio pranašumas įveikiant didžiulius atstumus – komfortas, kurį sukuria itin tylus važiavimas.

"Su kitokiu automobiliu nuvažiavęs iš pajūrio į sostinę jautiesi pavargęs, nors iš pirmo žvilgsnio automobilio garso izoliacija puiki. Su "Tesla" to niekuomet nebuvo", – vairavimo patirtimi dalijosi pašnekovas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių