Automobilis prieš vasaros karščius: kodėl dažnai pralaimi pirmasis?

  • Teksto dydis:

Gyventojams nekantraujant pasimėgauti tikra vasara, o saulei lepinant vis dažniau, žmonės savaitgaliais ar po darbų palieka miestus ir traukia į sodybas, pajūrį, prie ežerų. Orams šylant ir vasaros sezonui įsibėgėjant tokių išvykų tik padaugės, o gyventojų transporto priemonėms teks įveikti ne vieną šimtą kilometrų plieskiant karštai vasaros saulei.

Deja, vasaros kelionės neretai pasibaigia jau pusiaukelėje, o transporto priemonių savininkams vietoje poilsio gamtoje tenka rūpintis savo automobilio technine būkle. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje duomenimis, praėjusiais metais vasaros sezonu vairuotojams pagalbos kelyje prireikė 563 kartus, o daugiausiai – rugpjūčio mėnesį.

„Viena dažniausių vasarą vairuotojus užklumpančių problemų yra iš rikiuotės išėjusios automobilio aušinimo sistemos – perkaitęs variklis, trūkusios aušinimo skysčio žarnelės. Dažnai šie gedimai ištinka transporto spūstyse, kurios vasarą dažnai susidaro savaitgaliui prasidedant ar baigiantis prie išvažiavimų ir įvažiavimų į didžiuosius miestus, taip pat į pajūrio kurortus“, – sako Europos bendrovės „Ergo Insurance“ Lietuvoje Transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.

Draudikų atstovo teigimu, nemalonių siurprizų dėl užkaitusio variklio gali padėti išvengti tik rūpinimasis tvarkinga transporto priemonės technine būkle, reguliarūs profilaktiniai patikrinimai, variklio aušinimo skysčio lygio sekimas. Anot jo, rekomenduojama prieš vasarą automobilių servise patikrinti transporto priemonės aušinimo sistemą, įsitikinti, kad termostatas, variklio ventiliatorius veikia tinkamai, o žarnelės nėra pažeistos.

„Vairuotojams reikėtų sunerimti, jei vietoje, kurioje buvo pastatytas automobilis, yra pritekėję skysčio – tai gali būti problemų aušinimo sistemoje ženklas. Be to, važiuojant visuomet reikėtų atkreipti dėmesį ir variklio temperatūrą prietaisų skydelyje rodančios rodyklės rodmenis, o rodyklei perkopus į aukštesnę skalės pusę ar įtartinai svyruojant – sustoti ir patikrinti, ar nesimato akivaizdžių gedimų. Jų neaptikus, o rodyklei ir toliau keistai elgiantis, reikėtų neaplenkti automobilių serviso“, – pataria R. Bieliauskas.

Kita tipinė problema, dėl kurios vairuotojams prireikia techninės pagalbos kelyje, anot draudimo eksperto, yra pradurtos ir netikėtai sprogusios padangos.

„Nors su pažeistomis padangomis susijusių incidentų dažnai pasitaiko visais metų laikais, tačiau dideli karščiai gali būti dar vienas faktorius, nulemiantis tokius gedimus ir gerokai apkartinančiu gyventojų  keliones. Automobilyje visuomet – ypač vykstant į tolimesnes keliones – reikėtų turėti atsarginį ratą, įrankius jį pakeisti. Tiesa, ne visi vairuotojai moka ar gali ratą pasikeisti patys, todėl jiems tenka pasikliauti pagalba kelyje“, – sako R. Bieliauskas.

Draudikų atstovo teigimu, pagalbos kelyje vairuotojams taip pat prireikia dėl karštų orų iš rikiuotės išvestos automobilio elektronikos ar kompiuterinės sistemos. Sugedus kritinėms sistemoms ar davikliams automobilis gali visai nebeužsivesti.

„Gyventojų keliones vasarą pristabdo ir jų pačių išsiblaškymas, skubėjimas kuo greičiau pasiekti  kelionės tikslą, dėl kurio pamirštama pasirūpinti paprasčiausiais dalykais – pavyzdžiui, pilnu kuro baku“, – pažymi R. Bieliauskas.

Priklausomai nuo pasirinkto rizikų paketo, draudimas apima transporto priemonės transportavimą po eismo įvykio, neatidėliotinos pagalbos kelyje suteikimą, galimybę pratęsti kelionę kitu automobiliu ir kitas paslaugas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių