- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Gyventojams nekantraujant pasimėgauti tikra vasara, o saulei lepinant vis dažniau, žmonės savaitgaliais ar po darbų palieka miestus ir traukia į sodybas, pajūrį, prie ežerų. Orams šylant ir vasaros sezonui įsibėgėjant tokių išvykų tik padaugės, o gyventojų transporto priemonėms teks įveikti ne vieną šimtą kilometrų plieskiant karštai vasaros saulei.
Deja, vasaros kelionės neretai pasibaigia jau pusiaukelėje, o transporto priemonių savininkams vietoje poilsio gamtoje tenka rūpintis savo automobilio technine būkle. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje duomenimis, praėjusiais metais vasaros sezonu vairuotojams pagalbos kelyje prireikė 563 kartus, o daugiausiai – rugpjūčio mėnesį.
„Viena dažniausių vasarą vairuotojus užklumpančių problemų yra iš rikiuotės išėjusios automobilio aušinimo sistemos – perkaitęs variklis, trūkusios aušinimo skysčio žarnelės. Dažnai šie gedimai ištinka transporto spūstyse, kurios vasarą dažnai susidaro savaitgaliui prasidedant ar baigiantis prie išvažiavimų ir įvažiavimų į didžiuosius miestus, taip pat į pajūrio kurortus“, – sako Europos bendrovės „Ergo Insurance“ Lietuvoje Transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.
Draudikų atstovo teigimu, nemalonių siurprizų dėl užkaitusio variklio gali padėti išvengti tik rūpinimasis tvarkinga transporto priemonės technine būkle, reguliarūs profilaktiniai patikrinimai, variklio aušinimo skysčio lygio sekimas. Anot jo, rekomenduojama prieš vasarą automobilių servise patikrinti transporto priemonės aušinimo sistemą, įsitikinti, kad termostatas, variklio ventiliatorius veikia tinkamai, o žarnelės nėra pažeistos.
„Vairuotojams reikėtų sunerimti, jei vietoje, kurioje buvo pastatytas automobilis, yra pritekėję skysčio – tai gali būti problemų aušinimo sistemoje ženklas. Be to, važiuojant visuomet reikėtų atkreipti dėmesį ir variklio temperatūrą prietaisų skydelyje rodančios rodyklės rodmenis, o rodyklei perkopus į aukštesnę skalės pusę ar įtartinai svyruojant – sustoti ir patikrinti, ar nesimato akivaizdžių gedimų. Jų neaptikus, o rodyklei ir toliau keistai elgiantis, reikėtų neaplenkti automobilių serviso“, – pataria R. Bieliauskas.
Kita tipinė problema, dėl kurios vairuotojams prireikia techninės pagalbos kelyje, anot draudimo eksperto, yra pradurtos ir netikėtai sprogusios padangos.
„Nors su pažeistomis padangomis susijusių incidentų dažnai pasitaiko visais metų laikais, tačiau dideli karščiai gali būti dar vienas faktorius, nulemiantis tokius gedimus ir gerokai apkartinančiu gyventojų keliones. Automobilyje visuomet – ypač vykstant į tolimesnes keliones – reikėtų turėti atsarginį ratą, įrankius jį pakeisti. Tiesa, ne visi vairuotojai moka ar gali ratą pasikeisti patys, todėl jiems tenka pasikliauti pagalba kelyje“, – sako R. Bieliauskas.
Draudikų atstovo teigimu, pagalbos kelyje vairuotojams taip pat prireikia dėl karštų orų iš rikiuotės išvestos automobilio elektronikos ar kompiuterinės sistemos. Sugedus kritinėms sistemoms ar davikliams automobilis gali visai nebeužsivesti.
„Gyventojų keliones vasarą pristabdo ir jų pačių išsiblaškymas, skubėjimas kuo greičiau pasiekti kelionės tikslą, dėl kurio pamirštama pasirūpinti paprasčiausiais dalykais – pavyzdžiui, pilnu kuro baku“, – pažymi R. Bieliauskas.
Priklausomai nuo pasirinkto rizikų paketo, draudimas apima transporto priemonės transportavimą po eismo įvykio, neatidėliotinos pagalbos kelyje suteikimą, galimybę pratęsti kelionę kitu automobiliu ir kitas paslaugas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...