Automobilis lenktynininko dvasiai ugdyti

Automobilis, kurio pavadinime figūruoja raidės "GT", visuomet verčia vairuotojo kraują venomis tekėti šiek tiek greičiau. Tokias pačias emocijas kelia ir naujasis "Renault Megane GT".

Nepamirštantiems sportiškumo

Ką daryti šviežiai iškeptam tėčiui, kuris savo jaunas dienas buvo pripratęs leisti prie sportiniu pretenduojančio vadintis kupė kėbulo tipo automobilio vairo? Vaikiška kėdutė, vežimėlis, krepšys žaislų – visi šie daiktai lengvai turi tilpti į automobilį. Beje, dar reikia nepamiršti ir krepšelio su keliais savo daiktais.

Be to, ant užpakalinių sėdynių reikėtų patekti ne palenkus vairuotojo ar keleivio sėdynes į priekį, tačiau paprastai atsidarius užpakalines duris. Sportinių bruožų kupė čia jau niekaip nebetinka, tačiau nesinori iškart persėsti ir prie universalo ar juo labiau miniveno vairo – simbolio, kad jaunystės šėlionės jau visiškai baigėsi.

Taigi žvilgsnis krypsta į hečbekus. Žinoma, akis labiausiai limpa ne prie eilinio dyzelinu varomo penkiadurio, tačiau prie to, kuris namuose saugiai palikus jauniausią ekipažo narį, leistų pasijausti šiek tiek nutrūktgalviu, o vėl jį įsisodinus pro užpakalines duris į už nugaros sumontuotą vaikišką kėdutę – ramiu vairuotoju.

Tokį emocijų derinį siūlo mūsų bandytas "Renault Megane GT". Kad tai daugiausia adrenalino kraujyje galintis sudaryti 2015-aisiais pristatytos "Renault Megane" šeimos narys, galima suprasti iš 18 colių ratlankių, pikčiau atrodančių juodų korio formos grotelių priekinėje automobilio dalyje, platesnių bamperių, dviejų išmetamųjų vamzdžių gale ir, žinoma, ant automobilio užpakalinės dalies žibančio užrašo "Renault Sport" bei dviejų raidžių "GT", kurias galima aptikti tiek po priekinėje automobilio dalyje esančiu ženklu, tiek ir po dešiniu užpakaliniu žibintu. Daugiau beveik niekas ir neskiria šio šeimos vikruolio nuo kitų "Megane" giminaičių.

Keisti sprendimai

Jeigu itin didžiulių skirtumų išorėje galime ir neįžvelgti, tai vos įsėdus į saloną ant priekinių automobilio sėdynių, abejonių nekyla – rankose sportinio automobilio vairas.

Pirmas pojūtis įsitaisius priekiniuose krėsluose – pastorėjau! Pripratę sėdėti minkštuose foteliuose čia gali pajusti net ir šiokį tokį diskomfortą – šoninis sėdynių prilaikymas išties puikus ir papildomų pastangų išlikti sėdynėje didesniu greičiu įveikiant posūkius tikrai nereikia, tačiau pasakykite man, kas sugalvojo, kad sportiniame automobilyje dvi ertmes kavos puodeliams laikyti reikėjo įmontuoti toje vietoje, kur atsipalaidavus dešinei rankai gali alkūnę įmerkti į šį gėrimą?! Tokia pati nelaimė gali atsitikti ir tuomet, kai nuspręsite pasireguliuoti klimatą automobilyje arba kažką nustatyti automobilio valdymo kompiuteryje. Šis įrenginys reikalauja ir kelių papildomų sakinių.

Gal ir nuskambės senamadiškai, tačiau žmogui, kuris nusprendžia rinktis sportiškumo dvasios pripildytą automobilį, gal nereikėtų siūlyti liečiamojo ekrano per visą centrinį pultą. Gal galima apsieiti su keliomis rankenėlėmis, pasukamaisiais jungikliais, mygtukais ir tiek. Pažiūrėkite, ką daro "Nokia" ir "Blackberry" – jie grįžta prie mygtukų! Gal ateis laikas ir automobilių gamintojams, kai planšetinių kompiuterių montavimo mada baigsis, ir automobilyje nereikės skaityti instrukcijos apie tai, kaip tinkamai susireguliuoti automobilio garso įrangą ar nusistatyti salono apšvietimą. Bet dėl to "Renault" priekaištauti negalime. Būti išmanūs dabar bando visi automobilių gamintojai. Vis dėlto sudėtingumo, bandant surasti norimą funkciją, šiame kompiuteryje netrūksta. Pasirodo, dėl to kaltas tradicinis, o ne elektroninis rankinis stovėjimo stabdis. Jeigu būtų elektrinis, ties pavarų svirtimi atsirastų vietos ir keliems kompiuterio valdymo mygtukams. Na, gal dėl tradicinės rankenos įmontuotos tradicinėje vietoje galima kažką ir paaukoti.

Puikus valdymas

Šis nepatogumas tikriausiai vienintelis, kurį gali pajusti vairuotojas. Galbūt gamintojas dar galėjo pagalvoti ir apie geresnį matomumą važiuojant atbulomis, nes užpakalinis stiklas ganėtinai mažas, o užpakalinio vaizdo kameros, deje, bet automobilyje, kurio kaina Lietuvoje prasideda beveik nuo 25 tūkst. eurų, nėra ("Kauno dienos" bandytas "Renault Megane GT" kainauoja apie 27 tūkst. eurų).

Na, bet kas sportiniu automobiliu važinėja atbulomis? Tiesa, atbulinės eigos davikliai sumontuoti, o tai jau visai gerai. Jeigu jau užklydome į užpakalinę dalį, tai verta pastebėti, kad prie vairo įsitaisius "Žalgirio" gynėjo Luko Lekavičiaus ūgio vairuotojui, gale dar vienas toks vyrukas sunkiai tilptų, o galvą jam gali tekti prilaikyti į žemėjantį automobilio užpakalinį kontūrą. Vis dėlto visus šiuos nepatogumus atperka automobilio valdymas. Pasirinkus "Sport" režimą, prietaisų skydelis, kaip ir visas automobilio vidaus apšvietimas, nušvinta rausva spalva, priversdamas adrenaliną susidaryti kraujyje ir vis neramiau versdamas jaustis dešinę koją. 1,6 l turbokompresorinis variklis išvysto 205 AG, kurios, esant tinkamoms sąlygoms, leidžia pasijausti neblogu pradedančiu lenktynininku. Automobilis puikiai reaguoja į akceleratoriaus pedalo paspaudimą, vairas dirba tiksliai, o automobilis paklūsta visiems vairuotojo norams. Už tai reikėtų padėkoti "Renault" montuojamai "4Control" sistemai, kuri kontroliuoja užpakalinius atuomobilio ratus. Ši sistema itin naudinga važiuojant siauresniais vingiuotais keliais. Sistema leidžia saugiai ir beveik nesvyrant įveikti net gana aštrius posūkius. Kad būtų užtikrintas optimalus sukibimas, "4Control" sistema užpakalinių ratų pasukimo kampą reguliuoja 100 kartų per sekundę. Naudojant "4Control" ir važiuojant mažesniu nei 80 km/val. greičiu, aktyvavus "Sport" režimą arba mažesniu nei 60 km/val. greičiu, pasirinkus bet kurį kitą režimą, užpakaliniai ratai pasisuka priešinga kryptimi nei priekiniai. Taip automobilis tampa tiksliau valdomas ir dinamiškesnis. Visas "4Control" žavesys pajuntamas aktyvavus "Sport" režimą. Režimas "Sport" pakoreguoja vairavimo kalibravimą, akceleratoriaus pedalo ir variklio bei transmisijos susiejimą.

Taigi "Renaul Megane GT" tinka gyvenimo azarto dar nepraradusiems jauniems tėveliams, kurie savaitgalį norėtų apsukti vieną kitą ratą Kačerginėje ir nelikti paskutiniai.


Šiame straipsnyje: meganeMegane GTautomobilis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių