- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žmogus, besidairantis naudoto automobilio, labai dažnai sprendžia dilemą – ar rinktis iš tų, kurie jau kurį laiką riedėjo Lietuvos keliais, ar pirkti tik atgabentą iš Vakarų Europos.
Patikimiausi ir brangiausi
Didžiausią automobilių turgų Baltijos šalyse administruojančios UAB "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis vienareikšmio atsakymo neturi.
"Norėčiau besidairančiajam naudoto automobilio pasakyti, kad transporto priemonė, pavyzdžiui, atgabenta iš Vokietijos, bus patikimiausia, o tai, kuri atvežta iš Italijos, reikėtų skirti daugiau dėmesio, tačiau kiekvienas automobilis su savimi atsiveža ir kitokią istoriją – net ir iš Vokietijos atkeliavusi transporto priemonė, jei nebuvo prižiūrėta, gali būti netinkama naudoti, nors jos rida ir nedidelė", – patirtimi dalijasi pašnekovas.
Vokietija pirmiausia buvo paminėta ne veltui, nes būtent iš šios šalies atkeliavusiems automobiliams dažnas besidairantysis naudoto automobilio suteikia prioritetą. Taip yra pirmiausia dėl to, kad šioje šalyje itin griežta transporto priemonių techninės apžiūros tvarka, tad ridos atsukimas ar pirkėjų apgaudinėjimas šioje šalyje nėra dažna praktika, nors, kaip teigia V.Naujanis, priklauso, iš kokio žmogaus automobilis perkamas.
"Patys vokiečiai iš tikrųjų prižiūri savo automobilius, negaili pinigų jiems remontuoti, dauguma detalių remontuojant keičiamos naujomis, tačiau Vokietijoje automobiliu gali važinėti ir italas, ir turkas, ir gal net tautietis lietuvis", – pasakoja V.Naujanis.
Iš Vokietijos atkeliavę automobiliai būna labiau išpuoselėti, o ir rinkoje jų yra nemažai, nes vokiečiai automobilius linkę keisti gana dažnai, todėl neretai, žvalgantis po Vokietijos naudotų automobilių aikšteles, galima aptikti ir variantų su dar nesibaigusia gamykline garantija. Tačiau už vokišką kokybę neretai tenka daugiau ir sumokėti, todėl naudoti automobiliai iš Vokietijos turguje kainuoja brangiau.
Net ir iš Vokietijos atkeliavusi trasnporto priemonė, jei nebuvo prižiūrėta, gali būti netinkama naudoti.
Neskiria dėmesio
Dar dvi populiarios šalys, iš kurių į Lietuvą atkeliauja transporto priemonės, – Italija ir Prancūzija. Ieškantys mažesnių miesto automobilių pirkėjai, tikėtina, įsigis automobilį, atkeliavusį būtent iš Apeninų pusiasalio ar iš Asterikso ir Obelikso šalies, tačiau kad ir kokio dydžio būtų automobilis, jei pardavėjas jo neremontavo, jis turės kėbulo trūkumų.
"Apie pietiečių automobilių statymo ypatumus girdėjo jau ne vienas, tad reikia susitaikyti, kad automobilio, kuris atkeliauja iš Italijos, Prancūzijos, bus apibrozdintais buferis, apdraskyti sparnai", – tikina nebe pirmus metus naudotų automobilių verslą stebintis V.Naujanis.
Tad kodėl verta rinktis automobilį iš šios šalies? Pirmiausia dėl to, kad jis bus mažiau paveiktas korozijos. Didesnėje dalyje Italijos ištisus metus vyrauja šiltas klimatas, keliai nebarstomi druska, todėl automobiliai nebūna pažeisti rūdžių arba jų būna labai nedaug. Įsigyjant tokį automobilį derėtų daugiau dėmesio skirti ir svarbiausiems jo agregatams, nes dėl savo būdo italai nesistengia laiku keisti eksplotacinių skysčių ir apsilankyti automobilių servise. Reikėtų daugiau dėmesio skirti ir automobilių pavarų dėžės ir sankabos mechanizmo būklei, jei automobilis atvežtas iš Šiaurės Italijos arba Pietų Prancūzijos regionų, nes ten yra nemažai kalnuotų vietovių, kur šie mechanizmai itin greitai dėvisi.
Reikalauja daug dėmesio
Gana nauja automobilių į Lietuvą gabenimo kryptis – Beniliukso šalys – Belgija, Olandija, Liuksmeburgas. Šių šalių gyventojai, kaip ir vokiečiai, negaili investicijų į automobilius, tačiau, pasak V.Naujanio, teko girdėti atvejų, kai automobilis Lietuvą pasiekdavo su atsukta rida.
Kauno automobilių turguje automobilių iš JAV atsiranda retai, tačiau vis daugiau tautiečių nusprendžia automobilių paieškoti ir ten, juolab kad jų kainos nėra didelės, ypač tuomet, jei automobilis parduodamas po eismo įvykio.
"Daug kas pasiskaičiuoja, kad automobilį atsigabenti į Europą ir jį sutvarkyti apsimoka labiau nei tokio paties paieška Senajame žemyne", – pasakoja atuomobilių rinkos specialistas.
JAV vyrauja praktika per eismo įvykį nukentėjusio automobilio neremontuoti, bet parduoti, todėl transporto priemonės iš už Atlanto dažniausiai ir atkeliauja daužtos. Vis dėlto didžiausias iššūkis įsigyjant tokį automobilį – jį pritaikyti pagal europietiškus standartus. Dažniausiai reikiamais sertifikatais pasirūpina pardavėjai, kad dėl jų sukti galvos nereikėtų būsimam savininkui, tačiau V.Naujanis tvirtina, kad visuomet, kad ir kokios išskirtinai geros būklės atrodytų automobilis, verta sugaišti papildomai laiko ir išleisti pinigų užsukus į servisą, kad jo būklę įvertintų specialistai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?12
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...