Automobiliams iš JAV Lietuvoje nelengva

Automobilizmo istorija už Atlanto turi itin gilias tradicijas, tad natūralu, kad ne vienas automobilių gerbėjas nusprendžia iš JAV parsigabenti vieną ar kitą technikos egzempliorių, tačiau, norint įteisinti amerikietišką automobilį ES teritorijoje, reikia žinoti keletą būtinų dalykų.

Amerikietiškų automobilių gerbėjus vienijančio klubo "V8" narys Laurynas Cibutavičius pasakoja, kad pirmiausia reikėtų žinoti, apie kokį JAV gamintojų automobilį kalbame. Iki 1960 m. pagamintiems modeliams galioja vieni reikalavimai, pagamintiems po minėtos datos – kiti. "Jeigu iš JAV atgabenamas šiuolaikinis automobilis, laukia nemažai darbų, kuriuos reikia atlkti, kad būtų galima tokiu automobiliu važinėti ne tik Lietuvos, bet ir ES keliais", – pabrėžia pašnekovas. Pirmiausia automobilio sparnuose reikia išpjauti skylutes posūkių žibintams, ant galinės dalies įrengti papildomus atbulinės eigos ir rūko žibintus bei juos sertifikuoti, apsilankius viename iš Lietuvoje veikiančių automobilių ekspertizių centrų, reikia patikrinti ir kėbulo geometriją. "Tik perėjus visas reikiamas patikras, automobilį bus leista registruoti mūsų šalyje ir eksploatuoti", – pabrėžia L. Cibutavičius.

Visiškai kitokia tvarka galioja senesnės – istorinės technikos gerbėjams. Jeigu jūsų išsirinktas automobilis yra pagamintas iki 1960 m., visų anksčiau išvardytų procedūrų, norint įregistruoti automobilį, neprireiks, tačiau yra vienintelė sąlyga – automobilis turi būti originalus. "Tuomet atsiranda galimybė kreiptis į vieną iš automobilių klubų arba istorinės technikos gerbėjų asociaciją, kurie turi teisę vertinti automobilį. Jei viena iš šių organizacijų, kurių sąrašą galima rasti Valstybinės kelių transporto inspekcijos tinklalapyje, įvertina automobilį kaip orginalų, jis turi teisę būti registruojamas kaip istorinis automobilis ir pasipuošti rudais istoriniais numeriais", – pasakoja L. Cibutavičius. T

oks įvertinimas, pasak amerikietiškų automobilių gerbėjo, labai palengvina tolesnius transporto priemonės registracijos procesus – nebereikia įrengti papildomų žibintų, rinkti atitikties sertifikatų, techninė apžiūra būna labiau išorinė, nes techninių apžiūros centrų specialistai istorinę techniką vertina tik vizualiai, patikrindami pagrindinius agregatus, nematuojamos leistinos išmetamųjų dujų normos, automobilis nekeliamas ant stendo "iškratyti" pakabos.

L. Cibutavičius teigė pastebintis, kad į madą vėl grįžta amerikietiški automobiliai. "Vien tik mūsų klube vis daugiau žmonių šalia itin puoselėjamos istorinės technikos turi ir įspūdingus amerikietiškus automobilius, kuriais važinėja kasdien", – pasakojo "V8" klubo narys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių