- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
Jei anksčiau automobilis ir telefonas buvo du nesusiejami dalykai, šiandien situacija atvirkščia – juos atsieti labai sudėtinga. Bent jau tuo įsitikinęs telekomunikacijų bendrovės „Telia“ viešųjų ryšių vadovas Audrius Stasiulaitis, pabandęs didžiąją dalį konkurso „Lietuvos metų automobilis 2019“ dalyvių ir pabrėžęs, kad išmanieji telefonai ir automobiliai tapo draugais.
Ir tai, pasak jo, tik pradžia, mat visas pasaulis laukia technologijos, vadinamos 5G.
„Tai, ką dabar jungia mobiliosios ryšio technologijos, yra bendravimui, tačiau 5G technologija leis daiktams kalbėtis su daiktais ir automobiliai taps daiktų interneto dalimi. Lietuvoje 5G technologija pasirodys apie 2020 m. ir pirmiausia bus skirta didžiajai pramonei, tačiau pirmi eksperimentai, kuriuose automobiliai „kalbasi“ su aplinka, jau vyksta. Pavyzdžiui, Londone, Niujorke kai kuriose vietose transporto priemonės gali „bendrauti“ su šviesoforais“, – kalbėjo A. Stasiulaitis.
Tiesa, kol kas „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimuose esančios mašinos su šviesoforais nesikalba, tačiau telekomunikacijų ekspertas pastebi, jog tai, ką anksčiau turėjo išmanieji telefonai, turi ir automobiliai. Negana to, išmanių savybių skaičius tik auga.
„Automobiliai tampa išmaniuoju namu ant ratų: su itin aukštos raiškos ekranais, trimate grafika, animacija, valdymu gestais ir, aišku, nuosavomis interneto prieigomis“, – tikino specialistas.
Suskirstė klasėmis
A. Stasiulaitis pabrėžė, kad gyvename didelių permainų išvakarėse, tačiau ne visuose automobiliuose tą pavyko pajusti. Vieni, anot žinovo, yra lyg užstrigę praeityje, tuo pat metu netrūksta ir tų, kurie „kalba“ kita kalba.
„Metų automobilio rinkimuose visi 33 kandidatai, nepriklausomai nuo jų klasės ar kainos, turi ekranus ir integruotą multimedijos sistemą. Tai reiškia, kad prisijungus „Bluetooth“ ryšiu galima saugiai naudotis laisvų rankų įranga, pasileisti mėgstama muziką iš „Spotify“, klausytis tinklalaidžių, o su „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“ įsakinėti jų dirbtiniam protui ir valdyti programėles. Tai, drauge su galinio vaizdo kamera, yra naujo automobilio standartas“, – neslėpė žinovas.
„Telia“ bandytojų komanda, kurią sudarė A. Stasiulaitis, daiktų interneto ir ryšio technologijų ekspertai Giedrius Markūnas bei Julius Ūža, patikrintus automobilius suskirstė į tris kategorijas. Pirmojoje atsidūrė pačios paprasčiausios multimedijos sistemos su, kaip pastebėjo žinovai, visomis esminėmis funkcijomis.
Į paprasčiausių gretas pateko „Dacia Duster“, visi „Suzuki“ modeliai, „Nissan Leaf“. Tiesa, bandytojai prisipažino kaip reikiant nustebę po konkurse dalyvaujančių „Honda“ modelių bandymo. Šių modelių multimedijos sistemos specialistams priminė ne ką kitą, o kadaise itin populiarius išmaniuosius „Nokia“ telefonus su „Windows“ operacine sistema.
Antrai grupei, specialistų nuomone, galima priskirti daugumą: „Hyundai“, „Mazda“, „Kia“, „Volkswagen“, „Peugeot“, „Ford“, „Subaru“, kai kuriuos BMW modelius.
„Kokybiški prietaisų skydelių ekranai, kokybiška grafika, geras intuityvumas ir apgalvotas funkcionalumas – viskas jungiasi, telefonai kraunasi be laido, nepamiršti ir liečiamas funkcijas ekrane dubliuojantys ratukai ir mygtukai“, – apibendrino pašnekovas.
Atrodytų, labiausiai telekomunikacijų specialistus turėjo pradžiuginti patys prabangiausi konkurso automobiliai, tačiau drauge su „BMW X5“, „Audi Q8“ ir „Jaguar I-Pace“ žinovai išskyrė ir A klasės „Mercedes-Benz“ bei „Volkswagen T-Roc“.
„Čia prietaisų skydelio vertikalės dengiasi dengiamos OLED ekranų plotais, yra integruotos mobiliojo ir belaidžio ryšio prieigos, ekranai, virptelintys, kai nuspaudžiamas virtualus mygtukas, įdiegta galimybė ekraną valdyti rankos judesiais ir daugybė kitų funkcionalumų, kuriems pažinti reikėtų elementariai daug daugiau laiko“, – komentavo A. Stasiulaitis.
Kiekvieną išbandytą automobilį telekomunikacijų įmonės atstovai įvertino balais. Jų nuomone, lygiaverčiais ir bene geriausią multimedijos sistemą turinčiais konkurse galima laikyti „Audi Q8“ ir „Volkswagen T-Roc“ modelius, bene geriausio estetinio sprendimo nominacija tektų A klasės „Mercedes-Benz“, o mažiausiai balų gavo „Honda Civic“ ir „Nissan Leaf“.
Fizinių mygtukų vis dar reikia
Nepaisant to, kad automobiliuose vis daugiau lietimui jautrių ekranų, o fiziniai mygtukai nyksta taip sparčiai, kad netrukus bus įrašyti į „Raudonąją knygą“, telekomunikacijų žinovai neslepia – reikia saiko.
Pavyzdžiui, didžiausią ekraną „Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse turintis „Volkswagen Touareg“ nustebino bandytojus, tačiau maksimalaus balų skaičiaus negavo dėl to, kad milžiniški, spalvoti, lietimui jautrūs paviršiai salone išblaško.
„Per daug. Norisi žiūrėti ne į kelią, o į ekranus, bent taip jautėmės vairuodami „Touareg“, – neslėpė telekomunikacijų žinovas.
Be to, vien tik lietimui jautrių paviršių A. Stasiulaitis automobilyje nepaliktų. Anot jo, kai kurias funkcijas norisi intuityviai atlikti naudojant fizinius mygtukus.
„Pavyzdžiui, jei reikėtų rinktis, garsą reguliuoti lietimui jautriame ekrane ar ratuku, rinkčiausi ratuką. Man atrodo, kad taip patogiau ir geriau vairuotojui“, – kalbėjo žinovas.
Rinkimai „Lietuvos metų automobilis“ organizuojami 22-ą kartą. Kas taps geriausiu metų automobiliu, paaiškės lapkričio 29-ąją.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...