- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Atvykę į degalines vairuotojai gali užsipilti ne tik pigesnių degalų, bet ir rasti brangesnių. Dažniausiai su priemaišomis ir sakoma, kad tokie degalai gali pasitarnauti automobiliui – mažina dūmingumą, padeda sutaupyti degalų. Ar tokie dalykai veikia, pokalbis su „Vilnius Tech“ Automobilių inžinerijos katedros vedėju Saugirdu Pukalsku.
– Ar tai tiesa?
– Iš esmės taip. Kiekvienas priedas – cheminė medžiaga, cheminiai elementai, kurie šiaip nepilami, – reikalingi tam, kad automobilio variklis kuo ilgiau tarnautų, būtų prižiūrimas, reikėtų mažiau remontuoti. Cheminiai elementai kainuoja, todėl automatiškai ir degalai kainuoja daugiau.
– Jei žmogus vieną dieną užsipylė pigesnių, o kitą dieną – brangesnių degalų, žymaus pokyčio nepastebės iš karto?
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Iš karto pastebėti skirtumą būtų sudėtinga, nebent tų degalų būtų kitas oktaninis skaičius, pvz., prieš tai buvo 95 oktaninio skaičiaus benzinas, dabar – 98. Automobilių varikliai pritaikyti ir gali naudoti vienokius ar kitokius degalus, variklis galėtų, prisitaikydamas prie didesnio oktaninio skaičiaus, mažiau naudoti degalų ir taip pasijustų nedidelis degalų sutaupymas.
– Kokios tai priemaišos? Iš ko jos susideda? Kaip jos padeda varikliui?
– Tai tam tikros cheminės medžiagos, kurių sudėtis yra slapta, niekas neatskleidžia komponentų. Tačiau yra teigiama gamintojų ir iš bandymų, kad priedai varikliams neleidžia užsiteršti nuodėguliais, suodžiais. Taip apsaugo nuo žalingo poveikio, nuodegų. Padidėjus suslėgimo laipsniui, susikaupus nuodegoms, variklis gali pradėti detonuoti, nes bus per mažas oktaninis skaičius.
– Jei žmogus nepila brangesnių degalų su priemaišomis, juk jo variklis vis vien tarnaus gana ilgai?
– Be abejo tarnaus gana ilgai, tačiau, pažiūrėjus du analogiškus automobilius, eksploatuojant vieną su vienokiais degalais, kitą – su kitokiais, po kokių dešimties metų pamatysime, kad automobilis, kurio degalai be priedų, labiau sudilo, buvo dažniau remontuojamas nei kur pilami brangesni degalai.
– Populiarus dyzelis, kai kurie vežasi jo į šalį iš kitur. Ekspertai sako, kad jis ne visada tinkamas automobiliui, gali būti neišvalytas. Ar tai tiesa?
Po kokių dešimties metų pamatysime, kad automobilis, kurio degalai be priedų, labiau sudilo, buvo dažniau remontuojamas nei kur pilami brangesni degalai.
– Baltarusiškas dyzelis greičiausiai neatitinka Europos standartų ir jame gali būti tam tikrų rodiklių, kurie skiriasi nuo ES standartų. Pvz., didesnis sieros kiekis. Siera, patekusi į dyzelinį variklį, sudaro suodžių ir jie besikaupdami ilgainiui padengia degimo kamerą ir blogėja sąlygos, degimas, didėja suslėgimas. Gali būti ir skirtingas cetaninis skaičius, kuris parodo, kaip degalai užsiliepsnoja. Kuo aukštesnis cetaninis skaičius, tuo dyzelinas lengviau užsiliepsnoja. Jei šis skaičius mažesnis baltarusiškame ar bet kokia kitame ES standartų neatitinkančiame dyzeline, variklis gali perkaisti, gali sumažėti trauka ir pan.
– Ar ūkininkams skirtas dyzelinas yra kažkuo kitoks? Ar jį galima pilti į lengvąjį automobilį?
– Teisiškai negalima. Jis nesiskiria praktiškai, jo sudėtis tokia pati, tačiau turi specialių dažiklių. Galima nukentėti, skiriamos baudos. Tačiau chemiškai dyzelinas nesiskiria.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?50
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...