- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Reguliariai viešojoje erdvėje pasirodo informacija ir teiginiai, kad, užuot pirkę naują transposto priemonę, lietuviai renkasi senesnį ir didesnę, tačiau, pasak rinkos ekspertų, pasirinkimą diktuoja ne principinis noras važiuoti didesniu automobiliu, o finansinės galimybės.
Turi tikti viskam
Neseniai vienas bankas pristatė tyrimą, kurio išvados buvo tokios, kad lietuviai, užuot rinkęsi naują automobilį, renkasi naudotą ir ne mažesnį, o didesnį.
Minimo banko skaičiavimais, vidutinį atlyginimą gaunantis ir jokių finansinių įsipareigojimų neturintis pilietis galėtų leisti sau išperkamąja nuoma įsigyti automobilį, kainuojantį apie 11 tūkst. eurų.
Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis vardija kitokius skaičius.
"Vidutinė turguje parduodamo automobilio kaina svyruoja iki 4–5 tūkst. eurų. Būtent tiek kainuojančių automobilių ieško į turgų užsukantys lietuviai", – sako pašnekovas.
V.Naujanio teigimu, daugeliui lietuvių įsigyti automobilį su paskola dar nėra labai priimtinas būdas, tad geriau nusprendžiama sutaupyti tam tikrą sumą pinigų, parduoti iki tol turėtą trasnporto priemonę ir ieškoti kitos, tad natūralu, kad ir į turgų atsivežama pingų suma automobiliui įsigyti yra daug mažesnė.
"Dar paskaičiuokime ir tai, kad kiekvienas atsakingas pirkėjas skaičiuoja ir kiek pinigų reikės investuoti į pirmąjį automobilio remontą – eksplotacinių skysčių, dirželių pakeitimą. Tai taip pat lemia, kokia transporto priemonė bus pasirinkta", – tvirtina V.Naujanis.
Naudotų automobilių rinkos ekspertui nuostabą kelia ir visuomet kartojama frazė, kad lietuviai važinėja itin dideliais automobiliais ir nesirenka mažesnių.
"Taip, lietuvis rinkdamasis automobilį žiūri itin praktiškai – jei žmogus turi sodybą, jis rinksis automobilį, kuriuo galėtų persivežti didesnius daiktus, jeigu tai šeima su vaikais, greičiausiai ieškos universalo ar miniveno. Tai natūralūs žmonių poreikiai. Aš manau, kad tie, kuriems reikia nedidelio automobilio, tokio ir ieško, o kurių poreikiai didesni, jiems reikia ir didesnio automobilio. Nemanau, kad ir turėdami daugiau pinigų jie rinktųsi mažesnį naują automobilį. Manau, kad būtų perkamas didesnis ir naujas automobilis", – sako V.Naujanis.
Yra aibė dalykų, lemiančių pasirinkimą, ir jie ne visada yra racionalūs.
Saugumo pojūtis
Neretai didesnio automobilio pasirinkimą, pasak pašnekovo, lemia ir saugumo pojūtis. "Yra žmonių, kuriems paprasčiausiai nedrąsu važiuoti mažu automobiliu. Dažniausiai tai būna moterys – jos nedrąsiai jaučiasi prie vairo, tad didesnis automobilis joms garantuoja saugumą. Be to, galvojama, kad automobiliu važiuos ir vaikai, o tai tampa dar viena priežastimi rinktis didesnį ir, kaip įsivaizduojama, saugesnį automobilį", – dėsto V.Naujanis.
Toks įsitikinimas, pasak specialisto, ne iš piršto laužtas. Neretas penkių ar daugiau metų senumo didesnis automobilis (o tai reiškia, kad ir prabangesnės klasės) turi daugiau saugumo sistemų nei naujas mažesnis.
"Žinoma, mes negalime pasakyti ar naudotame automobilyje tos saugumo sistemos veikia tinkamai ir ar automobilis nebuvo patekęs į avariją, tačiau pastarieji įvykiai parodė, kad net ir pasirinkęs naują automobilį negali būti tikras, ar jame esančios saugumo sistemos suveiks tada, kai reikia", – kalbėjo Kauno automobilių turgaus vadovas.
Jeigu naudotas automobilis tvarkingas, tai ir visos saugumo sistemos, kurių tikrai daugiau nei naujame, tačiau mažalitražiame autombilyje, veikia tinkamai.
"Man taip pat visuomet kyla klausimas, kodėl taip norima priversti žmogų rinktis automobilį, kuris jam nereikalingas ar bus nepraktiškas. Vis norima lyginti lietuvius su estais, kurie neva renkasi mažesnius automobilius, tačiau kiti statistiniai duomenys skelbia, kad ir estai nėra jau tokie dideli mažų automobilių gerbėjai", – svarsto V.Naujanis.
Nebūtinai racionalu
25-erius metus naudotų automobilių rinką stebintis vyras teigia, kad rinkdamiesi automobilį žmonės ne visuomet siekia priimti patį racionaliausią sprendimą. "Juk automobilis žmogui kelia ir vienokių, ir kitokių emocijas. Galbūt su vienos ar kitos markės automobiliu žmogus važiavo ir jis jam labai patiko, paliko gerą įspūdį, gal su vienokiu ar kitokiu automobiliu važinėja pažįstamas, kuris negaili pagyrų savo transporto priemonei – yra aibė dalykų, lemiančių pasirinkimą, ir jie ne visada yra racionalūs", – pasakoja V.Naujanis.
Jis teigė esąs įsitikinęs, kad jeigu žmonių finansinės galimybės leistų, jie rinktųsi automobilį, kurio nori, ne naudotą, tačiau naują, bet pirmiausia, kalbant apie automobilio pasirinkimą perkant, dėmesys kreipiamas į pinigų sumą, su kuria reikės atsisveikinti norint jį įsigyti, tuomet sudaromas mėgstamiausiųjų sąrašas ir tik tuomet braižomos racionalumo eilutės.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...