Ar gera investicija – klasikinis rusiškas automobilis?

  • Teksto dydis:

Lietuvos automobilių parkas dar visai neseniai buvo neįsivaizduojamas be LADA ar „Moskvich“ ženklus turinčių egzempliorių.

Dabar didmiesčio gatvėje rusišką automobilį pamatyti yra sunkiau nei sportišką „Porsche“ ar prabangų „Jaguar“. Mažėjant tokių automobilių pasiūlai ir vyraujant nedidelėms kainoms, kai kurie entuziastai susivilioja investavimo galimybe.

Ar apsimoka įsigyti kelis šimtus eurų kainuojantį rusišką automobilį ir tikėtis jį gerokai brangiau parduoti po 5 ar 10 metų?

„Klasikinių automobilių ateities rinką nuspėti sunku – vienų modelių kainos išauga labai sparčiai ir netikėtai, o antrų lieka stabili, nors visi tikisi augimo. Rinkoje daug kintamųjų ir ne visus juos galima tiksliai įvardyti, tačiau tie, kuriuos galime apibrėžti, rusiškai technikai nėra palankūs“, – teigia skelbimų portalo Autogidas.lt vadovas Nerijus Paketūras.

Skelbimų mažėja

Vienu metu Lietuvoje parduodama apie šimtas 30-ies ir daugiau metų sulaukusių rusiškų automobilių, nors dar palyginti neseniai šis skaičius buvo gerokai didesnis.

„Prieš dešimtmetį prastesnės būklės rusiškų automobilių vertė buvo artima metalo laužui, tad nemažai juos iš senelių paveldėjusių žmonių tiesiog utilizuodavo. Šiandien situacija kita – „Moskvich“ ar ZAZ automobilių yra labai nedaug“, – sako N. Paketūras.

Prieš 10 metų ZAZ automobilį įsigyti už 100 eurų nebuvo sunki užduotis, šiandien tai – misija neįmanoma. ZAZ negarsėjo patikimumu, tad iki šių dienų išliko tik gerai prižiūrimi arba restauruoti modeliai ir jų būklė dažniausiai yra puiki. Tai kelia jų kainą – būtent originalios būklės istoriniai automobiliai yra brangiausi.

Šiuo metu Autogidas.lt portale parduodamas vos vienas geros būklės ZAZ 968 automobilis – už 1987-aisiais pagamintą ir restauruotą modelį jo savininkas nori gauti 700 eurų. Kituose skelbimuose modeliai parduodami tik dalimis, o geros būklės originalūs egzemplioriai, jeigu tik atsiranda, kainuoja keturženklę sumą. Tokiems automobiliams ieškoti nereikėtų apsiriboti Lietuva – geros būklės nebrangių galima rasti didesnėse rinkose, pavyzdžiui, Ukrainoje.

ZAZ 968 buvo pirmasis ne vieno vyresnio žmogaus automobilis, tačiau juos patrauklius daro ne tik nostalgija. Įdomi jų inžinerija: oru aušinamas variklis sumontuotas galinėje dalyje, varantieji ratai taip pat galiniai. Juokaujama, kad tai – panašiausias į „Porsche 911“ rusiškas automobilis.

Kelias į pelną – išskirtiniai modeliai

Patys vertingiausi istoriniai automobiliai yra tie, kurie buvo reti. Pavyzdžiui, 99 procentai „Volkswagen Golf“ modelių savo gyvenimą baigs laužyne, tačiau išskirtiniai egzemplioriai – pirmasis kabrioletas, ketvirtasis R32 modelis ir panašūs – jau šiandien kainuoja nemažai. Geros būklės ir nedaug nuvažiavusį kabrioletą įsigyti už mažiau nei 10 tūkstančių eurų nepavyks, o už R32 teks pakloti bent 20 tūkstančių. Šių modelių kainos auga dabar ir, tikėtina, artimiausiais metais tik kils.

O kalbant apie LADA, „Moskvich“ ar ZAZ automobilius, situacija yra priešinga.

„Rusiški automobiliai nebuvo išskirtinių modifikacijų: visi su tais pačiais varikliais, pakabomis ir taip be didesnių pokyčių – kelias dešimtis metų. Vienintelis LADA 2107 buvo kiek galingesnis, tačiau ir tas pajėgumas yra juokingas, palyginti su vakarietiškais. Be to, jų pagaminta labai daug“, – aiškina automobilių rinkos ekspertas.

Kiekviena taisyklė turi išimčių, tad ir LADA modeliai turėjo kelias išskirtines modifikacijas. Bene vertingiausią, VFTS, Vilniuje sukūrė Stasio Brundzos vadovaujamas kolektyvas.

Sportiniai LADA VFTS modeliai jau šiandien kainuoja dešimtis tūkstančių. Priežastis – techninis išskirtinumas, nes jis buvo vienintelis LADA automobilis, gavęs FIA „Group B“ homologaciją. Nors jis negalėjo varžytis su galingiausiais to meto „Audi“ ar „Peugeot“ modeliais, komunistinėse valstybėse neturėjo lygių ir dar šiandien yra populiarus Rytų Europoje. Tiesa, originalūs VFTS dažniausiai renka dulkes garažuose ir pasirodo parodose – tokį įsigyti reikia ne tik daug pinigų, bet ir sėkmės, nes parduodami jie itin retai. Lenktynėse pasirodantys yra tik originalių modelių kopijos.

Modifikacijoms vietos nėra

Tad ar gali šiandien už kelis šimtus eurų nupirktas LADA automobilis po penkerių metų būti parduotas už kelis tūkstančius? N. Paketūras teigia, kad greičiausiai ne.

„Norint, kad automobilis neprarastų vertės, reikia jį išlaikyti kuo geresnės būklės, o visų pirma – įsigyti tokį. Nedidelės ridos ir puikiai atrodantys LADA automobiliai šiandien kainuoja nuo pusantro tūkstančio eurų. Norint jį išlaikyti, reikės pirkti draudimą, nuomoti garažą ar kitą patalpą saugojimui – tai nemažos išlaidos, kurios vargu ar atsipirks sumanius parduoti po 5 metų. Jeigu praėjus 40 metų po pagaminimo automobilio vertė yra pusantro tūkstančio, vargu ar dar po 5 metų jis bus brangesnis“, – reziumuoja rinkos specialistas.

Šiandien portale yra ne tik standartinių geros būklės, bet ir modifikuotų automobilių – jiems uždėti kiti ratlankiai, žemesnė pakaba. Originalumu retai pasižymi ir UAZ ar „Niva“ modeliai. Jie, pasak N. Paketūro, turi tik praktinę vertę – pravažumą. Nedaug per dešimtmečius patobulėjusi „Niva“ gaminama ir dabar bei parduodama Europoje.

„Modifikacijomis įprastai užsiima jauni entuziastai, tačiau klasikinių automobilių rinkoje vertę turi tik originalios transporto priemonės. Geriausia, jeigu ne tik detalės, bet ir spalva yra originali. Pertvarkyti yra įdomūs dabartiniam savininkui, tačiau klasikinio automobilio ieškantis žmogus dažniausiai nori arba jį modifikuoti pats, arba palikti originalų“, – sako Autogidas.lt atstovas.

Net ir tokie būklės pakitimai kaip perdažymas gali turėti didelės įtakos išliekamajai vertei. Automobilis retai dažomas be reikalo – jis būna arba parūdijęs, arba yra kitų kėbulo pažeidimų. Kaip kėbulas buvo sutvarkytas, išsiaiškinti nėra paprasta, todėl ir čia pirmenybė teikiama originaliems modeliams. Originalūs ratlankiai, nors kartais atrodo prastai, vertę taip pat didina – juos rasti kai kuriems modeliams tiesiog labai sunku.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Naudotų automobilių ir jų atliekų srautas nemažėja
    Naudotų automobilių ir jų atliekų srautas nemažėja

    Pernai Lietuvoje pirmąkart buvo įregistruota 3,3 karto daugiau naudotų transporto priemonių nei naujų. Senstant šalies transporto priemonių parkui, sparčiai auga ir susidarančių eksploatuotų netinkamų transporto priemonių bei jų atliekų sr...

  • Šaltesnė žiema privertė vairuotojus pasitempti
    Šaltesnė žiema privertė vairuotojus pasitempti

    Nors pastaruoju metu orai šiek tiek atšilo, sinoptikai prognozuoja, jog šalčiai po poros dienų vėl sugrįš. Pora šiltesnių dienų gali būti gera proga vairuotojams pasiruošti besikeičiančioms oro sąlygoms. Juol...

    1
  • Motociklu – į šalčiausią vietą žemėje
    Motociklu – į šalčiausią vietą žemėje

    Karolis Mieliauskas vasario pradžioje motociklu važiuos į šalčiausią apgyvendintą vietą žemėje – Jakutijoje esantį Oimiakoną. 60 laipsnių žemiau nulio krentantis speigas bus tikras iššūkis ne tik pačiam motociklininkui...

  • Važiuoti negalima padėti. Kur padėti kablelį?
    Važiuoti negalima padėti. Kur padėti kablelį?

    Dakaro senbuviai vienbalsiai teigia, kad nors maratoną perkėlus iš Afrikos į Pietų Ameriką trasos išliko tokios pat pragariškai sunkios, vis dėlto kasdien sportininkus lydinti rizika akivaizdžiai kitokia. Didžioji dalis trasų drie...

    1
  • BMW pavojingi ir Didžiojoje Britanijoje
    BMW pavojingi ir Didžiojoje Britanijoje

    Jungtinėje Karalystėje veikiančios "GoCompare" draudimo bendrovės užsakytas tyrimas parodė, kad vokiškų prabangių automobilių vairuotojai yra patys pavojingiausi Jungtinės Karalystės keliuose sutinkami eismo dalyviai. ...

  • Lietuvoje daugėja elektromobilių
    Lietuvoje daugėja elektromobilių

    Elektra varomų automobilių praėjusiais metais užregistruota 36 proc. daugiau nei 2017 metais, šiuo metu jų yra netoli tūkstančio, praneša valstybės įmonė „Regitra“. ...

  • Seimas nuo kitų metų įteisino alkoblokus
    Seimas nuo kitų metų įteisino alkoblokus

    Parlamentarai penktadienį įteisino antialkoholinių variklio užraktų naudojimą transporto priemonėse. ...

    3
  • „Ford“ pertvarka Europoje: atleis darbuotojus, neatmeta gamyklų uždarymo
    „Ford“ pertvarka Europoje: atleis darbuotojus, neatmeta gamyklų uždarymo

    „Ford“ pranešė atleisianti tūkstančius darbuotojų, paliksianti nepelningas rinkas ir užbaigsianti nuostolingų transporto priemonių gamybą, taip bandydama pertvarkyti įmonės veiklą Europoje ir padidinti veiklos pelno maržą iki 6 ...

    1
  • Automobilių sporto veteranai vėl varžysis slalomo aikštelėse Kaune
    Automobilių sporto veteranai vėl varžysis slalomo aikštelėse Kaune

    Puoselėdami jau daugiau nei keturis dešimtmečius gyvuojančią gražią tradiciją – kasmet bent po du kartus susiburti draugėn ir pasitikrinti savo gebėjimus kalėdinio bei velykinio slalomo aikštelėse, automobilių sporto vetera...

    2
  • Tyrimas: 72 proc. lietuvių prisipažino vairuodami užsiimantys pašaline veikla
    Tyrimas: 72 proc. lietuvių prisipažino vairuodami užsiimantys pašaline veikla

    Pagal Kelių eismo taisykles (KET), vairuodamas automobilį asmuo negali užsiimti jokia kita veikla. Tačiau net 72 proc. žmonių teigia ne tik vairuojantys, bet ir užsiimantys pašaliniais veiksmais. Dažniausiai lietuviai prie vairo užkandžiauja (...

Daugiau straipsnių