- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos "Metų automobilio 2017" titulą pelniusi "Seat Ateca" bando prisivilioti dalį pirkėjų, kurie vis dažniau dairosi padidinto pravažumo automobilio (SUV). Ar dėl pernai debiutavusio konkurento verta sunerimti klasės senbuviams?
Giminaitis iš Pietų
Du SUV, du Lietuvos "Metų automobilio 2017" titulo laimėtojai, dvejų metų skirtumas ir klausimas – ar 2015 m. geriausiu metų automobiliu pripažintą "Nissan Qashqai" iš SUV populiariausiųjų gretų išstums "Seat Ateca"? Jei jau pradėjome nuo skaičių, štai dar keletas jų. Nuo to laiko, kai "Seat Ateca" buvo išrinktas geriausiu metų automobiliu, praėjo beveik keturi mėnesiai. Pasak "Seat" atstovų Lietuvoje, iš viso parduota ir užsakyta apie 30 šio ispanų gamintojo automobilių.
Atrodo nemažai, tačiau "Nissan" atstovai teigia, kad vien tik per kovo mėnesį iš salono išriedėjo 40 naujų "Nissan". Skirtumas ženklus, bet ar tai reiškia, kad "Seat" yra prastesnis? Tikriausiai ne. Lietuviai, rinkdamiesi automobilį, elgiasi gana konservatyviai, todėl mūsų gatvėse vis dar daug vokiškų markių automobilių, tačiau vis labiau mylimi ir japonų automobiliai. Šių abiejų šalių gamintojus tautiečiai vertina už siūlomą kokybę, tad automobilis, pagamintas toliau šių valstybių pietinių sienų, sutinkamas gana įtariai. Ne veltui lietuviai pasakoja anekdotus apie italų ar prancūzų automobilių pramonės kūrinius. Automobilis iš Ispanijos, nors ir pagamintas prižiūrint didžiajam broliui iš Vokietijos, nelengvai renka santūrių Lietuvių simpatijas.
Vis dėlto veltui, nes mėgstantys vokišką kokybę turėtų žinoti, kad "Seat Ateca" ta pačia "Volkswagen Group" sukurta MQB platforma dalijasi su "Škoda Kodiaq", "Volkswagen Tiguan", "Audi Q2", "Škoda Superb", "VW Passat" ir "VW Golf". "Metų automobilio 2017" komisijos nariai "Seat" automobiliui gerų žodžių negailėjo dėl beveik identiškos kokybės ir mažesnės kainos, lyginant su giminaičiu "VW Tiguan".
Tikras pionierius
Prieš dešimtmetį pristatyto "Nissan Qashqai" pirmoji karta buvo itin populiari ir, apsvaigintas SUV sėkmės, "Nissan" koncernas kone 75 proc. savo parduodamų automobilių perkėlė į SUV kategoriją – "Juke", "X-Trail", "Navara", o standartinės prošvaisos liko tik mažylė "Micra" ir "Note", apie kurios gamybos pabaigą gamintojas paskelbė pristatęs naują "Micrą", kurią įsigyti Lietuvoje bus galima jau gegužės mėnesį.
Dėl ko vos atsiradęs antrosios kartos kiškučiu vadinamas "Nissan" modelis pelnė publikos simpatijas? Automobilis nebebarškėjo kaip pirmosios kartos "Qashqai", buvo aprūpintas pažangiomis saugumo sistemomis – nukrypimo nuo eismo juostos, aklosios zonos perspėjimo, avarinio stabdymo sistemomis, automatiškai persijungiančiais artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintais, užpakalinio vaizdo kamera, stovėjimo vietos paieškos ir pastatymo į ją funkcija, o automobilio salone įrengta multimedijos sistema su liečiamu ekranu savininkui leidžia centriniame pulte įmontuotame ekrane matyti ne tik susieto mobiliojo telefono adresatų knygelę, bet ir įvairias programas.
Dar vienas dalykas, kuriuo "Nissan Qashqai" išsiskiria ir konkurentų minios, – dizainas, kuris jau sulaukė pokyčių. Netrukus pardavimo vietose turėtų pasirodyti atnaujintas "Nissan Qashqai". Tad japono gaminio stovėjimo aikštelėje nesupainiosi su jokiu kitu automobiliu. Nebent su tokiu pačiu "Qashqai".
Bijoti neverta
Dabar "Nissan" pradinė kaina siekia 17 690 eurų. Už tokią sumą pinigų jums atiteks benzininiu varikliu su šešių bėgių mechanine pavarų dėže aprūpintas automobilis. Tiesa, jeigu norite įsigyti automobilį su "Safety Pack" paketu (automatinėmis ilgosiomis ir trumposiomis šviesomis, kelio ženklų atpažinimo, nukrypimo iš eismo juostos įspėjimo sistemomis, priekiniais ir užpakaliniais stovėjimo jutikliais, priekinio susidūrimo išvengimo (automatinio avarinio stabdymo) sistema ir "Nissan Connect" sistemomis) jums teks rinktis "Acenta" komplektaciją, už kurią reiks sumokėti 19 790 eurų.
Pigiausia "Seat Ateca" su vieno litro 115 AG dyzeliniu varikliu kainuoja nuo 19 212 eurų. Vis dėlto jeigu norėtume ją sukomplektuoti panašiai, kaip jau mūsų anksčiau minėtą "Qashqai", tektų atriekti maždaug 3000 eurų daugiau.
Vairuojant "Seat Atecą" apėmė gana kieto automobilio įspūdis. Automobilio pakaba kiek įmanydama stengiasi slopinti kelio nelygumus, tačiau tai jai nelabai sekasi, skirtingai nei kitiems automobiliams su MQB platforma. Tiesa, visus šiuos pojūčius galima pamiršti jaučiant, koks stabilus automobilis posūkiuose, tačiau "Nissan" čia ispanų gaminį lenkia. Nors posūkiuose "Nissan" gal ir pasvyra daugiau, tačiau važiuojant nelygiu keliu automobilis palieka daug geresnį įspūdį. Erdviau keleiviai jaučiasi ir automobilio salone. Žinoma, erdvės įspūdį japonų gamintojų automobilyje sukuria ir į priekį nustumiamas priekinis stiklas bei gana platus ir didelis prietaisų skydelis. "Seat" gamintojai nusprendė priešingai. Vairuodamas šį automobilį, ypač iškart įsėdęs po važiavimo "Nissan", jautiesi suspaustas, o patogios pozicijos net ir įveikus kelis šimtus kilometrrų prie bronzinės "Atecos" vairo taip ir nepavyko rasti.
Tad "Seat Ateca" yra rimtas ispanų gamintojo pareiškimas, tačiau ar dėl to verta sunerimti klasės senbuviams? Vargu. Ispanų gražuolė bus kaip vilkas avies kailyje – iš pirmo žvilgsnio atrodys, kad vairuoji kažką netradiciško, tačiau pažvelgus įdėmiau, paaiškės tiesa.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?25
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...