Ar „Ateca“ atims „Qashqai“ karūną?

Lietuvos "Metų automobilio 2017" titulą pelniusi "Seat Ateca" bando prisivilioti dalį pirkėjų, kurie vis dažniau dairosi padidinto pravažumo automobilio (SUV). Ar dėl pernai debiutavusio konkurento verta sunerimti klasės senbuviams?

Giminaitis iš Pietų

Du SUV, du Lietuvos "Metų automobilio 2017" titulo laimėtojai, dvejų metų skirtumas ir klausimas – ar 2015 m. geriausiu metų automobiliu pripažintą "Nissan Qashqai" iš SUV populiariausiųjų gretų išstums "Seat Ateca"? Jei jau pradėjome nuo skaičių, štai dar keletas jų. Nuo to laiko, kai "Seat Ateca" buvo išrinktas geriausiu metų automobiliu, praėjo beveik keturi mėnesiai. Pasak "Seat" atstovų Lietuvoje, iš viso parduota ir užsakyta apie 30 šio ispanų gamintojo automobilių.

Atrodo nemažai, tačiau "Nissan" atstovai teigia, kad vien tik per kovo mėnesį iš salono išriedėjo 40 naujų "Nissan". Skirtumas ženklus, bet ar tai reiškia, kad "Seat" yra prastesnis? Tikriausiai ne. Lietuviai, rinkdamiesi automobilį, elgiasi gana konservatyviai, todėl mūsų gatvėse vis dar daug vokiškų markių automobilių, tačiau vis labiau mylimi ir japonų automobiliai. Šių abiejų šalių gamintojus tautiečiai vertina už siūlomą kokybę, tad automobilis, pagamintas toliau šių valstybių pietinių sienų, sutinkamas gana įtariai. Ne veltui lietuviai pasakoja anekdotus apie italų ar prancūzų automobilių pramonės kūrinius. Automobilis iš Ispanijos, nors ir pagamintas prižiūrint didžiajam broliui iš Vokietijos, nelengvai renka santūrių Lietuvių simpatijas.

Vis dėlto veltui, nes mėgstantys vokišką kokybę turėtų žinoti, kad "Seat Ateca" ta pačia "Volkswagen Group" sukurta MQB platforma dalijasi su "Škoda Kodiaq", "Volkswagen Tiguan", "Audi Q2", "Škoda Superb", "VW Passat" ir "VW Golf". "Metų automobilio 2017" komisijos nariai "Seat" automobiliui gerų žodžių negailėjo dėl beveik identiškos kokybės ir mažesnės kainos, lyginant su giminaičiu "VW Tiguan".

Tikras pionierius

Prieš dešimtmetį pristatyto "Nissan Qashqai" pirmoji karta buvo itin populiari ir, apsvaigintas SUV sėkmės, "Nissan" koncernas kone 75 proc. savo parduodamų automobilių perkėlė į SUV kategoriją – "Juke", "X-Trail", "Navara", o standartinės prošvaisos liko tik mažylė "Micra" ir "Note", apie kurios gamybos pabaigą gamintojas paskelbė pristatęs naują "Micrą", kurią įsigyti Lietuvoje bus galima jau gegužės mėnesį.

Dėl ko vos atsiradęs antrosios kartos kiškučiu vadinamas "Nissan" modelis pelnė publikos simpatijas? Automobilis nebebarškėjo kaip pirmosios kartos "Qashqai", buvo aprūpintas pažangiomis saugumo sistemomis – nukrypimo nuo eismo juostos, aklosios zonos perspėjimo, avarinio stabdymo sistemomis, automatiškai persijungiančiais artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintais, užpakalinio vaizdo kamera, stovėjimo vietos paieškos ir pastatymo į ją funkcija, o automobilio salone įrengta multimedijos sistema su liečiamu ekranu savininkui leidžia centriniame pulte įmontuotame ekrane matyti ne tik susieto mobiliojo telefono adresatų knygelę, bet ir įvairias programas.

Dar vienas dalykas, kuriuo "Nissan Qashqai" išsiskiria ir konkurentų minios, – dizainas, kuris jau sulaukė pokyčių. Netrukus pardavimo vietose turėtų pasirodyti atnaujintas "Nissan Qashqai". Tad japono gaminio stovėjimo aikštelėje nesupainiosi su jokiu kitu automobiliu. Nebent su tokiu pačiu "Qashqai".

Bijoti neverta

Dabar "Nissan" pradinė kaina siekia 17 690 eurų. Už tokią sumą pinigų jums atiteks benzininiu varikliu su šešių bėgių mechanine pavarų dėže aprūpintas automobilis. Tiesa, jeigu norite įsigyti automobilį su "Safety Pack" paketu (automatinėmis ilgosiomis ir trumposiomis šviesomis, kelio ženklų atpažinimo, nukrypimo iš eismo juostos įspėjimo sistemomis, priekiniais ir užpakaliniais stovėjimo jutikliais, priekinio susidūrimo išvengimo (automatinio avarinio stabdymo) sistema ir "Nissan Connect" sistemomis) jums teks rinktis "Acenta" komplektaciją, už kurią reiks sumokėti 19 790 eurų.

Pigiausia "Seat Ateca" su vieno litro 115 AG dyzeliniu varikliu kainuoja nuo 19 212 eurų. Vis dėlto jeigu norėtume ją sukomplektuoti panašiai, kaip jau mūsų anksčiau minėtą "Qashqai", tektų atriekti maždaug 3000 eurų daugiau.

Vairuojant "Seat Atecą" apėmė gana kieto automobilio įspūdis. Automobilio pakaba kiek įmanydama stengiasi slopinti kelio nelygumus, tačiau tai jai nelabai sekasi, skirtingai nei kitiems automobiliams su MQB platforma. Tiesa, visus šiuos pojūčius galima pamiršti jaučiant, koks stabilus automobilis posūkiuose, tačiau "Nissan" čia ispanų gaminį lenkia. Nors posūkiuose "Nissan" gal ir pasvyra daugiau, tačiau važiuojant nelygiu keliu automobilis palieka daug geresnį įspūdį. Erdviau keleiviai jaučiasi ir automobilio salone. Žinoma, erdvės įspūdį japonų gamintojų automobilyje sukuria ir į priekį nustumiamas priekinis stiklas bei gana platus ir didelis prietaisų skydelis. "Seat" gamintojai nusprendė priešingai. Vairuodamas šį automobilį, ypač iškart įsėdęs po važiavimo "Nissan", jautiesi suspaustas, o patogios pozicijos net ir įveikus kelis šimtus kilometrrų prie bronzinės "Atecos" vairo taip ir nepavyko rasti.

Tad "Seat Ateca" yra rimtas ispanų gamintojo pareiškimas, tačiau ar dėl to verta sunerimti klasės senbuviams? Vargu. Ispanų gražuolė bus kaip vilkas avies kailyje – iš pirmo žvilgsnio atrodys, kad vairuoji kažką netradiciško, tačiau pažvelgus įdėmiau, paaiškės tiesa.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių