Apsilankyti degalinėje – ne tik benzino papildyti

  • Teksto dydis:

„Automobilio padangas prižiūriu du kartus per metus: balandį ir lapkritį, kai jas montuoju“. Tai – daugybės vairuotojų posakis. Tačiau padangoms skirti dėmesio reikėtų dažniau nei dukart per metus. Ypač tiems, kurie vairuoja senesnius automobilius.

„Kiekvienas vairuotojas turėtų žinoti, kad tinkamas padangų slėgis užtikrina ne tik automobilio stabilumą, ekonomiškumą, bet ir tolygų dėvėjimąsi. Naujesnių automobilių vairuotojai padangų slėgį mato prietaisų skydelyje, senesnių turi tikrinti patys – tai daryti rekomenduoju bent kartą per porą savaičių“, – pataria „Goodyear“ Baltijos šalių lengvųjų padangų pardavimo vadovas Martins Grinbergs.

Patikrinti nesudėtinga

Automobilių specialistas, saugaus vairavimo mokyklos „BMW vairavimo akademija“ vadovas Darius Jonušis pabrėžia, jog slėgis yra esminis dalykas padangose ir norint naudotis geriausiomis savybėmis, būtina jį palaikyti tinkamą – nei per didelį, nei per mažą.

„Bet ką reikia prižiūrėti, o padangose esminis dalykas yra slėgis. Kartą per porą savaičių juk nesunku užsukti į degalinę ir jį patikrinti“, – teigia D. Jonušis.

Padangose esminis dalykas yra slėgis. Kartą per porą savaičių juk nesunku užsukti į degalinę ir jį patikrinti.

Gamintojo rekomenduojamą padangų slėgį dažniausiai galima rasti ant vairuotojo durelių slenksčio priklijuotame lipduke, kartais jis būna ant vidinės degalų bako dangtelio pusės. Jeigu automobilis keliolikos metų senumo ir lipdukai nusitrynę, tokią informaciją galima rasti internete. Žinoma, prieš tai reikia įsitikinti, kad automobilyje sumontuoti originalūs ratlankiai, kuriais jis išvažiavo iš gamyklos. 

„Tinkamas slėgis svarbus ne tik dėl saugumo. Tik tinkamai pripūsta padanga į kelią remiasi didžiausiu paviršiumi ir užtikrina maksimalų sukibimą. Be to, tik tokia padanga yra ilgaamžė, tolygiai dėvisi visos jos dalys. Tai galioja tiek kalbant apie žiemines, tiek vasarines padangas“, – aiškina vairavimo specialistas.

Netinkamą slėgį išduoti gali ne tik subliūškusi, bet ir netolygiai nudilusi padanga. Jeigu kažkuris jos šonas ar vieta nutrinta labiau, tai signalizuoja apie netinkamą slėgį arba pakabos problemas.

D. Jonušis pabrėžia, jog automobilio stabilumas kelyje priklauso tik nuo tų keturių nedidelių plotų – padangų. Jokio skirtumo – automobilis naujas ar senas, vairuotojas turi 20 metų ar 2 mėnesių patirtį – jeigu padangos prastos, per daug nudėvėtos ar netinkamas jų slėgis, automobilis bus nestabilus.

Priežasčių – daugiau nei viena

Kodėl keičiasi padangų slėgis? Ar neužtenka vieną kartą padangas pripūsti ir viskas – iki kito montavimo nieko daryti nereikia? M. Grinbergs teigia, kad anaiptol: padangų slėgiui įtakos turi temperatūra, pavyzdžiui, orui šylant, jis kils, o šąlant – kris. Ilgą laiką važiuojant dideliu greičiu, padangų slėgis taip pat pakils, todėl nerekomenduojama jo tikrinti ilgų kelionių metu – tai geriau daryti ryte, kai padangos neįkaitusios.

Slėgis gali kristi dėl susidėvėjusių ir montavimo metu nepakeistų ventilių, į protektorių įlindusios vinies ar kitų pažeidimų. Juos vairuotojui pastebėti ne visada paprasta, tačiau tinkamo slėgio svarbą įrodo Europos Sąjungos reikalavimai. Padangų slėgio stebėjimo sistema (angl. Tyre Pressure Monitoring System, TPMS) yra vienas pirmųjų saugumo elementų, tapusių privalomu visuose naujuose ES parduodamuose automobiliuose. Standartinėje kiekvieno nuo 2014-ųjų lapkričio pagaminto modelio įrangoje jau yra ši sistema. Tik tokios sistemos kaip stabdžių antiblokavimo (ABS) ar elektroninė stabilumo kontrolė (ESC) privalomos tapo anksčiau.

„Dėl TPMS sistemos pastaraisiais metais pagamintų automobilių vairuotojai į degalinę gali užsukti tik papildyti baką ir nusipirkti kavos. Tačiau senesnių automobilių savininkai, kuriuose jos nėra, slėgį turėtų stebėti reguliariai – bent porą kartų per mėnesį. Tai užtikrins padangų ilgaamžiškumą ir jų pačių saugumą“, – teigia „Goodyear“ atstovas.

Jeigu pastebite, kad slėgis vienoje padangoje sumažėjęs perpus, o kitose likęs toks pat, vertėtų iškart apsilankyti servise. Padangoje greičiausiai yra pažeidimas (pvz., vinis), kurį reikia pašalinti, o to nepadarius ji gali likti be oro mažiausiai tinkamu metu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • „Lietuvos metų automobilio 2019“ startas – Kaune
    „Lietuvos metų automobilio 2019“ startas – Kaune

    Tradicinių rinkimų „Lietuvos metų automobilis“ startas šiemet bus paskelbtas netradicinėje vietoje – Kaune. Rotušės aikštėje artėjantį šeštadienį nuo 12 valandos bus išrikiuoti visi rinkimuos...

  • BMW atšaukia 1,6 mln. automobilių
    BMW atšaukia 1,6 mln. automobilių

    Dėl problemų, susijusių su oro kondicionieriais, BMW visame pasaulyje atšaukia iš viso 1,6 mln. automobilių. Tai dyzeliniai automobiliai, pagaminti nuo 2010 metų rugpjūčio iki 2017-ųjų rugpjūčio, antradienį pranešė įmonė, ku...

  • „Regitra“: vairuotojai vis dažniau renkasi vardinius numerius
    „Regitra“: vairuotojai vis dažniau renkasi vardinius numerius

    „Regitra“, nuo 2001-ųjų teikianti galimybę vairuotojams savo transporto priemonę paženklinti vardiniais numeriais, sako, kad tokių išsiskyrėlių kelyje kasmet daugėja. Nuo 2001 metų iki šių metų spalio pagaminta 1366 vardin...

    2
  • Laikas keisti padangas: kur dėti senas?
    Laikas keisti padangas: kur dėti senas?

    Artėja metas, kai vairuotojai suskubs keisti transporto priemonių vasarines padangas į žiemines. Kur dėti netinkamas naudojimui padangas? Ir ar žinote, kad iš senų padangų yra gaminamos ne tik sporto aikštynų ar žaidimų aikšteli...

    2
  • Pradedantiesiems vairuotojams – pažymėjimai trejiems metams
    Pradedantiesiems vairuotojams – pažymėjimai trejiems metams

    Seimas ketvirtadienį priėmė pataisas, kurios keičia vairuotojų pažymėjimo išdavimo tvarką. ...

  • Nuo lapkričio vairuotojų laukia svarbūs draudimo pokyčiai
    Nuo lapkričio vairuotojų laukia svarbūs draudimo pokyčiai

    Vairuotojų jau netrukus laukia teigiami pokyčiai. Pernai Seimui patvirtinus Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo pataisas, neturtinės žalos asmeniui suma yra įtraukiama į bendrą žalos asmeniui draudimo...

    1
  • Nauja technologija apsaugos nuo automobilių detalių vagysčių
    Nauja technologija apsaugos nuo automobilių detalių vagysčių

    Lietuvoje pristatoma novatoriška technologija – nuo šiol visi automobiliai gali būti pažymėti specialia sintetinio DNR technologija, skirta nusikalstamų veikų prevencijai didinti ir palengvinanti jų išaiškinimą. ...

  • Kaip neįsigyti vogto automobilio?
    Kaip neįsigyti vogto automobilio?

    Tarptautinės automobilių vagysčių tyrėjų asociacijos (IAATI) metiniame seminare buvo diskutuojama apie bandymus legalizuoti vogtus automobilius visoje Europoje. Mūsų šaliai tai labai aktuali problema, nes Lietuva yra slenkstis tarp Rytų ir Vaka...

  • Papiktino parlamentaro siūlymas: išgėrusiam prie vairo – ne vieta
    Papiktino parlamentaro siūlymas: išgėrusiam prie vairo – ne vieta

    Leistinas alkoholio kiekis vairuotojo kraujyje viena dažniausių temų, susijusių su saugumu. Dabar daugumai vairuotojų galiojančią ribą – 0,4 prom. – vieni siūlo palikti, kiti mažinti, o treti – apskritai nustatyti sausą įstatymą ...

    10
  • Mobilusis telefonas – didžiausias eismo saugumo priešas
    Mobilusis telefonas – didžiausias eismo saugumo priešas

    Sparti technologijų pažanga lėmė, kad dabar mobiliajame telefone randame kone 100 proc. reikalingos informacijos, tačiau intensyvus šių prietaisų naudojimas, specialistų nuomone, pradėjo kelti ir daug problemų. ...

    3
Daugiau straipsnių