82-ejų senovinio motociklo savininkas įveikia tūkstančius kilometrų

  • Teksto dydis:

Sekmadienį Rokiškio rajone esančioje sodyboje, kuri dvi dienas buvo tapusi jaukia renginio baze, nuleista „Senų motociklų“ šeštojo sąskrydžio vėliava. 

Jį organizavo Biržų senovinės technikos klubas „Ekipažas“ ir zanavykų kraštą garsinantis „Senųjų motociklų“ klubas.

Renginio organizatoriai džiaugėsi žiūrovų dėmesiui galėję pasiūlyti net 86 istorinius motociklus, kuriuos vairavo beveik pusantro šimto entuziastų iš Lietuvos ir Latvijos.

Kaip rašoma organizatorių pranešime, įspūdinga senovinės technikos kolona pervažiavimuose Rokiškio ir Anykščių keliais nutįso net tris kilometrus, tad nestebina, jog melsvu dūmeliu apgaubtose pakelėse nestigo žiūrovų, sveikinusių istorinės technikos gerbėjus. Sąskrydyje nepasitaikė nė menkiausio incidento, už ką jo organizatoriai dėkingi koloną vedusiems policijos patruliams.

Dar daugiau žiūrovų unikaliais, istoriniais motociklais domėjosi susirinkę į centrinę Anykščių Antano Baranausko aikštę, siauruko stotį ar Arklio muziejų, kur akį traukiančios technikos savininkai ne tik mielai atsakinėjo į besidominčiųjų klausimus, bet ir turėjo progą susipažinti su rajono ir miesto įžymybėmis.

Džiaugiamės, jog mūsų renginio kokybės kartelę pakėlė net keturių, unikalių ir retų istorinių DKW,  dviejų NSU, septynių BMW, trijų K 750 ir kitų dėmesio vertų išskirtinių motociklų savininkai ir gabiausi antikvarinės technikos restauratoriai.

Renginio dalyvius sveikino miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Blazarėnas, Latvijos istorinių motociklų klubo atstovas Janis Lacauniekas, beje, ir pats visą sąskrydžio 100 km maršrutą įveikęs 1974 m. laidos „Iž Planeta“ motociklu, ir kiti.

Anot organizatorių, renginio sėkmę lemia ne tik masiškumas, bet ir jo kokybė. Šia prasme „Senų motociklų“ sąskrydis – išskirtinis.

„Džiaugiamės, jog mūsų renginio kokybės kartelę pakėlė net keturių, unikalių ir retų istorinių DKW,  dviejų NSU, septynių BMW, trijų K 750 ir kitų dėmesio vertų išskirtinių motociklų savininkai ir gabiausi antikvarinės technikos restauratoriai“, – kalbėjo vienas sąskrydžio organizatorių, biržiečių klubo „Ekipažas“ prezidentas Voldemaras Aišporas.

Daugiausia, kaip ir tikėtasi, sulaukta daugeliui dabartinių 60-ečių ir vyresnių mieliausius jaunystės prisiminimus keliančių įvairių modifikacijų čekiškų „Jawa“ motociklų, kurių sąskrydžio keliais riedėjo net 22. Tik trim mažiau buvo populiariųjų rusiškų IŽ, tačiau ne paskutiniųjų, o vienų iš pirmųjų jų modelių.

Neatsitiktinai autentiško, pagaminto iki 1965 m. motociklo prizą, kurį skiria vertinimo komisija, pasidalijo 1957 m. laidos IŽ 49 vairavęs Raimondas Žvinakevičius ir 1960 m. gamybos KMZ 750 savininkas Tomas Rakauskas, o tokiu pat įvertinimu tarp po 1965 m. pagamintų motociklų pažymėtas 1971 m. laidos „Jawa 360“ sąskrydžiui pateikęs Tadeušas Zdanovski. 

Bene daugiausia simpatijų susilaukė žinomo antikvarinės technikos kolekcininko, Rinkuškių alaus daryklos vadovo Rimanto Čygo Lietuvoje jau įvertintas 1950 m. gamybos „IŽ‘as“, kurį Rimantas įsigijo prieš trejus metus ir kuris po restauracijos nuriedėjo tik 700 km.

Neseniai Estijoje vykusiame tarptautiniame antikvarinės technikos mylėtojų sąskrydyje, kur buvo eksponuojama 120 motociklų, dviratė biržiečio kolekcijos technika pagal restauracijos kokybę įvertinta trečiąja premija.  

„Būčiau labai nustebęs, jei pirmosios vietos nebūtų laimėjęs estas, – šypsosi R. Čygas. – Antroji atiteko latviui, o trečioji – man“.

„Jei tave užvaldo istorinės technikos kolekcionavimo bacila – tai ilgam“, – tvirtina rokiškietis, 78-erių Narcizas Mikšys, į sąskrydį atvykęs su pilna įgula. Jam pritarė ir kraštiečiai Vladas Šeškus su sūnumi, Lina Šeškuvienė ir kiti.

Jei tave užvaldo istorinės technikos kolekcionavimo bacila – tai ilgam.

Beje, Narcizui ir ketveriais metais vyresniam, vyriausiajam sąskrydžio dalyviui iš Šakių, 82-jų Algirdui Gicevičiai buvo patikėta pakelti sąskrydžio vėliavą.

A. Gicevičia šįkart „pasibalnojo“ 1972 m gamybos „Jawa 360“.

„100 km – vieni juokai, – šypsosi Algirdas, kurio vadinti senoliu neapsiverčia liežuvis. – Ir dabar per sezoną motociklu nuvažiuoju po 1000 ir daugiau kilometrų, o kiek jų sukarta jaunystės laikais, nesuskaičiuosi... Vėliau persėdau į automobilį ir važinėjau kasdien kur panorėjęs, nes benzinas buvo pigesnis už vandenį...“

Algirdą garsina ne nuvažiuoti kilometrai, o vaikams ir anūkams įskiepyta meilė istorinei technikai. Jo sūnus Aidas įkūrė garsų ne tik užnemunėje „Senųjų motociklų“ klubą ir sėkmingai jam vadovauja.

Ir į sąskrydį atvyko ne tik tėvas su sūnumi, bet ir Algirdo anūkai Liepa, Arvydas ir Juozas. Atvyko ne kaip žiūrovai, o vairuodami akį traukiančius, vienus seniausių ir retesnius motociklus. Liepa su tėvu Aidu vairavo 1938 metų gamybos originalius DKW SB 350, Arvydas – metais jaunesnį, bet dar įspūdingesnį ir galingesnį DKW SB 500, o Juozas, palaikydamas senelį, pirmenybę teikė originaliam 1961 m. laidos „Jawa 353“ motociklui.

Pasirinkti motociklą šios šeimos nariams, kurių pavardės – Gicevičiai – kiek skiriasi nuo šeimos galvos, pasirodo, nėra taip paprasta, nes jos garažuose – per 30 istorinių motociklų.

Liepa Gicevičiūtė, kartu su Rolandu Jakuboniu, vairavusiu BMW R35,  pelnę stilingiausiųjų sąskrydžio dalyvių titulą, nebuvo vienintelė dailiosios lyties atstovė, tramdžiusi sunkų motociklą. 

1986 m laidos BMW K100 su itin originalia, Olandijos „Hartmann“ dirbtuvėse pagaminta priekaba, vairavo kaunietė Vilma Valevičiūtė, kurią renginio organizatoriai kartu su „Jawa 360“ ir IŽ 49 vairavusiomis Stase Burkiene ir Gitana Velišaite-Remeikiene apdovanojo originaliais „Moteris ir motociklas“ prizais

Sąskrydžio rengėjų simpatijų prizas atiteko vieną seniausių, 1937 m. gamybos NSU 501 motociklą vairavusiam Romualdui Šalavijui. Tų pačių metų laidos BMW R35 atvairavęs Tautvydas Šalavijus apdovanotas kaip seniausiojo motociklo vairuotojas, o architektas iš Kauno Stanislovas Bartkevičius, vairavęs BMW R71, pelnė sąskrydžio debiutanto prizą.

Bene labiausiai suinteresuotų žiūrovų vertinamas geriausiojo restauratoriaus apdovanojimas, kurį šiemet išsivežė 1939 metų gamybos DKW NZ350 demonstravęs Valentinas Karalius, kuris, pasak kolegų, užsakymų tikrai nestokos.

Itin retas buvusios Vokietijos Demokratinės Respublikos 1957 metų laidos MZ BK350 motociklas, turintis dvitaktį opozitinį variklį, įvertintas puikiai restauruoto motociklo prizu. Jį į sąskrydį atvairavo Edvins Labeckis iš Latvijos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Kas sukelia spūstis „Regitroje“?
    Kas sukelia spūstis „Regitroje“?

    Norintieji laikyti A kategorijos egzaminą VĮ "Regitra" piktinasi, kad praktinių žinių patikrinimo tenka laukti beveik pusantro mėnesio, o kartais ir daugiau. "Regitros" atstovai tikina, kad planuojant laiką egzamino laukimas neužtru...

  • Antrasis „Duster“ blynas – su daugiau uogienės
    Antrasis „Duster“ blynas – su daugiau uogienės

    Ištarus "Dacia" pavadinimą, dauguma išsyk pradeda galvoti apie slavišką šio žodžio vertimą į lietuvių kalbą. Lietuvių kalba tai reikštų vasarnamį, tačiau šįkart ne apie nekilnojamąjį turtą, o ...

  • Gamyklinė technika žengia į Lietuvos ralio trasas
    Gamyklinė technika žengia į Lietuvos ralio trasas

    Savaitgalį vykęs Žemaitijos ralis žiūrovams dovanojo gražių vaizdų, o sportininkams – atkaklios kovos ringą. Pats ralis buvo įdomus tuo, kad į gamyklinę techniką – net tris R5 automobilius sėdo lietuviai. ...

  • Kiek kainuoja „Tesla“ autopilotas ir ką pažadėjo E. Muskas?
    Kiek kainuoja „Tesla“ autopilotas ir ką pažadėjo E. Muskas?

    „Tesla“ pusiau autonominė vairavimo sistema dažnai linksniuojama ne pačiame geriausiame kontekste. Dėl jos kaltės žuvo jau keli žmonės. Tačiau iš tiesų žymiai daugiau avarijų ši sistema padėjo išvengti, o žmonės ...

    1
  • Kai automobilis virsta krosnimi: ko negalima jame palikti karštą dieną?
    Kai automobilis virsta krosnimi: ko negalima jame palikti karštą dieną?

    Karštą vasaros dieną automobilio salonas iki nepakeliamos temperatūros gali įkaisti vos per keliolika minučių. Įsėdus į smarkiai prikaitintą transporto priemonę, daugeliu atveju gelbsti oro kondicionavimo sistemos, tačiau karštis jau ...

  • „Kauferių“ istorijos: suklastoti dokumentai ir dingstantys pardavėjai
    „Kauferių“ istorijos: suklastoti dokumentai ir dingstantys pardavėjai

    Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, jog savaitę trukusių vizitų „Regitros“ padaliniuose metu VMI specialistai ir policijos pareigūnai nustatė 30 atvejų, kuomet buvo bandoma pasirašyti galimai suklastotas užsienieti&sca...

  • Pristatyta unikali „Audi Sport“ vairavimo akademija
    Pristatyta unikali „Audi Sport“ vairavimo akademija

    Daugiau kaip ketvirtį amžiaus automobilių versle ir sporte skaičiuojanti Kauno bendrovė "Autojuta" pristato naujovę Lietuvos ir kitų Baltijos šalių vairuotojams – šiuolaikišką ir inovatyvią ekstremalaus vairavimo ...

  • Kaip protingai įsigyti automobilį?
    Kaip protingai įsigyti automobilį?

    Automobilis yra brangus ir svarbus pirkinys, todėl nusprendus jį įsigyti kyla įvairių klausimų. Susitaupyti ar įsigyti automobilį lizingu ir rinktis norimą automobilį kad ir tiesiai iš salono? O gal pirkti ne naują, bet tuomet kelintų metų?...

  • „CityBee“ pristato alkoblokų testavimo rezultatus
    „CityBee“ pristato alkoblokų testavimo rezultatus

    Automobilių dalijimosi operatorius „CityBee“ testuoja alkoblokus savo automobiliuose. „Siekiame užtikrinti, kad neblaivūs vairuotojai negalėtų naudotis „CityBee“ paslauga. Ne tik skatiname vairuotojų sąmoningumą, bet ir ie...

  • Lietuvos vairuotojams gatvės – kovos arena?
    Lietuvos vairuotojams gatvės – kovos arena?

    Dalyvaujant eisme Lietuvoje trūksta kultūros, tačiau motociklininkai tampa draugiškesni, LRT RADIJUI sako vairavimo mokyklos „Draiveris“ instruktorius Kęstutis Jurevičius ir Kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Gra&scar...

Daugiau straipsnių