- Artūras Ketlerius, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybė trečiadienį nusprendė valstybės valdomus „Lietuvos geležinkelius“ išskaidyti į tris atskiras bendroves.
Vyriausybė pritarė Geležinkelių transporto kodekso pakeitimams, kur numatyta nuo „Lietuvos geležinkelių“ atskirti įmonę, valdysiančią geležinkelių infrastruktūrą, taip pat bendroves, užsiimsiančias keleivių ir krovinių pervežimu.
Tačiau kol kas neapsispręsta, iš kokio turto bus formuojamas antrinių bendrovių įstatinis kapitalas.
„Vyriausybės kanceliarijos teisės grupės pastaba, kad bendrovės, skirtos teikti keleivių, bagažo vežimo paslaugas, įstatinis kapitalas bus formuojamas pagal dabartinę ydingą praktiką, tai yra į įstatinį kapitalą bus įtrauktas patikėjimo teise valdomas viešosios infrastruktūros turtas. Įstatinio kapitalo formavimo problemą Susisiekimo ministerija ketina spręsti artimiausiu metu, inicijuojant teisės aktų pakeitimus, kurie sudarytų sąlygas kapitalą formuoti iš turto, kuris priskiriamas viešajai geležinkelių infrastruktūrai“, – posėdyje sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Vyriausybės teisės grupė kritikavo ministerijos sprendimą klausimą dėl kapitalo formavimo atidėti vėlesniam laikui ir teigė, kad sprendimas turėtų būti priimtas dabar. Tačiau ministerijos Vandens ir geležinkelių departamento vadovas Andrius Šniuolis tikino, kad, jeigu šiuo metu būtų sprendžiama ir dėl kapitalo, geležinkelių kodeksas „nuskęstų“.
„Jeigu juos jungti ir bandyti kažkaip apjungti, mūsų geležinkelių kodeksas nuskęs visame tame pakete“, – posėdyje tikino jis.
Praėjusią savaitę Ministrų Kabinetas sprendimą iki trečiadienio atidėjo dėl sulauktų papildomų pastabų.
Nutarta, kad nuo „Lietuvos geležinkelių“ atskirtos trys bendrovės priklausytų „Lietuvos geležinkeliams“.
Susisiekimo ministras R. Masiulis anksčiau sakė, kad valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ reorganizacija, bendrovę išskaidant į tris atskiras įmones, ją depolitizuos. Be to, tai turėtų padidinti veiklos skaidrumą, mat iki šiol blogi rezultatai buvo pateisinami dėl įmonės socialinių funkcijų. Tačiau jis pripažino, kad bent keleivių vežimo įmonė greičiausiai dirbs nuostolingai.
„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška anksčiau teigė, kad pertvarkyti geležinkelius būtų įmanoma per metus.
Išskaidyti veiklas reikalauja 4-asis ES geležinkelių paketas – pagal jį valstybės gali pasirinkti sektoriaus valdymo modelį, o direktyvos nuostatos dėl infrastruktūros valdytojo nešališkumo, nepriklausomumo ir finansinio skaidrumo į Lietuvos teisę turi būti perkeltos iki šių metų pabaigos.
„Lietuvos geležinkeliai“ ir jos antrinės įmonės, anot Susisiekimo ministerijos, nebus privatizuojamos jokia apimtimi. Esant poreikiui, gali būti svarstomi papildomi saugikliai strateginių įmonių įstatyme užtikrinant šimtaprocentinį valstybės valdymą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Valvonis apie „Swedbank“ skandalą: nemanome, kad įtartini pervedimai pasiekė šalį1
„Swedbank” patekus į pinigų plovimo skandalą, Lietuvos bankas neturi duomenų, kad įtartini pervedimai būtų pasiekę ir Lietuvą, „Verslo žinioms” sakė Lietuvos banko Priežiūros tarnybos vadovas Vytautas Valvonis. ...
-
„Danske Bank“ Lietuvoje nebeteiks bankininkystės paslaugų1
Laikydamasis strategijos susitelkti į Šiaurės šalių klientus, „Danske Bank“ nebeteiks bankininkystės paslaugų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Tačiau šalyje išlieka ir bus toliau plečiami du centrai – ...
-
„Panevėžio kelių“ vadovas: STT tyrimo pabaiga – aštrios konkurencijos ir rinkimų fone
Bendrovės „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas sako, kad prieš dvejus metus prasidėję ir dabar pabaigos link einantys su įmone susiję teisiniai procesai vyksta aštrios konkurencijos ir rinkimų fone, ir...
-
„Swedbank“ skandalas: tyrimui vienijasi Lietuva, Estija ir Švedija2
Estijos ir Švedijos finansų inspekcijos sveikina ir priima Lietuvos banko siūlymą bendradarbiauti tiriant viešumoje pasirodžiusią informaciją dėl galimo pinigų plovimo per Skandinavijoje ir Baltijos valstybėse veikiančią „Swedban...
-
Lietuvos bankas padės tirti galimus „Swedbank“ pinigų plovimo atvejus2
Lietuvos bankas teiks pagalbą Švedijos ir Estijos priežiūros institucijoms atliekant tyrimą, kuriuo siekiama patikrinti viešumoje pasirodžiusią informaciją dėl galimų pinigų plovimo atvejų, siejamų su „Swedbank“ grupe. ...
-
„Revolut“ pradeda restruktūrizaciją – tikisi pasiekti 100 mln. klientų1
Finansinių technologijų startuolis „Revolut“ praneša pradedantis restruktūrizaciją, kuri, tikimasi, padės pasiekti 100 mln. klientų visame pasaulyje per artimiausius 5 metus. ...
-
Ministras apie „Swedbank“ skandalą: nieko panašaus Lietuvoje neužfiksuota7
Komentuodamas „Swedbank“ ištikusį pinigų plovimo skandalą, finansų ministras Vilius Šapoka sako, kad situacija Lietuvoje yra nelygintina su Latvijos ir Estijos situacija. ...
-
„Maxima“ bendruomenių̨ mokymosi veikloms skirs 80 tūkst. eurų
„Diena be mokslo yra tuščiai praleista diena“, – yra sakęs Albertas Einšteinas. Šiemet visos Lietuvos bendruomenės turi galimybę gauti finansavimą veikloms, skatinančioms jų narių mokymąsi ir tobulėjimą. Geriau...
-
ESO supaprastino elektros įsivedimo ir galios padidinimo tvarką
„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), patobulinęs procedūras ir sistemas, klientams suteikė galimybę įsivesti elektrą ar pasididinti jos galią greičiau, paprasčiau, niekur neišeinant iš namų, skelbiama įmonės prane&scar...
-
Rengiamasi statyti dar vieną „Akropolį“ Vilniuje4
Prekybos centrus valdančios „Akropolis Group“ vadovas Vytautas Labeckas sako, kad „Vilniaus prekyba“ pasirengusi statyti dar vieną „Akropolį“ prie Vingio parko Vilniuje, rašo „Verslo žinios“. ...