Teismas: „Swedbank“ klaidino klientus

  • Teksto dydis:

Teismas pripažino, kad Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) sprendimas dėl „Swedbank“ vykdytos nesąžiningos komercinės veiklos buvo pagrįstas.

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė ,,Swedbank“ skundą dėl VVTAT priimto nutarimo panaikinimo, kuriuo bendrovei buvo skirta sankcija už nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą.

VVTAT gavo vartotojo skundą, informuojantį, kad „Swedbank“ mokėjimų grafike nurodyta kas mėnesį bankui mokėtina palūkanų suma skyrėsi nuo preliminariuose grafikuose nurodytos sumos. Vartotojo įsitikinimu, bankas, žinodamas apie skirtingus palūkanų apskaičiavimo algoritmus, pateikė klaidingą informaciją ir taip sąmoningai apgavo jį parduodamas būsto kredito refinansavimo paslaugą brangiau nei pasiūlė pradžioje. Vartotojas tvirtino bankui aiškiai nurodęs, kad kreditą pageidauja gauti palankesnėmis sąlygomis, nei siūlo kiti bankai ir mokėjimo grafikas reikalingas apsispręsti, su kokiu banku sudaryti sutartį. Todėl tinkamai neinformuotas apie tai, kad kredito mokėjimo grafikai nėra tikslūs, vartotojas pateiktą informaciją interpretavo kaip tikslią ir tenkinančią jam priimtinas sąlygas.

Banko veiksmai, kai iškreipiamas vartotojo ekonominis elgesys siūlomo produkto atžvilgiu, nėra toleruotini. Tai yra nesąžininga ir draudžiama komercinė veikla, pažeidžianti vartotojų interesus.

Įvertinusi tyrimo metu nustatytas aplinkybes VVTAT konstatavo, kad „Swedbank“ klaidino vartotojus ir taip pažeidė Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatas. Bankas klientui perskaičiavo palūkanas ir padengė kliento patirtus nuostolius, rašoma Teisingumo ministerijos pranešime.

Vilniaus apygardos administracinis teismas nutarė, jog VVTAT pagrįstai padarė išvadą, kad vartotojui negavus informacijos, jog pateikti grafikai yra preliminarūs, bankas sudarė situaciją, kurioje vidutinis vartotojas galėjo suvokti, kad pateikti grafikai yra tikslūs bei tikėtis sutarties nurodytomis sąlygomis pasirašymo.

Banko teikiamos paslaugos bei jų kaina – veiksnys, turintis didelę įtaką vartotojo ekonominiam elgesiui, todėl verslo subjektas, tokiu būdu darantis įtaką vartotojo ekonominiam elgesiui, privalo preciziškai laikytis profesinio atidumo reikalavimų.

„Vartotojai išlieka silpnąja ginčo šalimi, todėl bankas privalėjo suteikti vartotojams visą teisingą ir neklaidinančią informaciją. O „Swedbank“, kaip verslo subjektui ir vienam didžiausių bankų Lietuvoje, keliami didesni profesinio atidumo bei rūpestingumo reikalavimai. Banko veiksmai, kai iškreipiamas vartotojo ekonominis elgesys siūlomo produkto atžvilgiu, nėra toleruotini. Tai yra nesąžininga ir draudžiama komercinė veikla, pažeidžianti vartotojų interesus,“ – teigia teisingumo viceministrė Irma Gudžiūnaitė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Noone

Noone portretas
Euribor yra kintantis veiksnys nepriklausantis nuo banko ir visi tą supranta. Negi del to galima banką padulkint?

Giedrius

Giedrius portretas
Kodėl aš turiu mokėti už kortelės pagaminimą ir jos aktyvamimą,jei kortelę prarijo banko bankomatas.

Beje

Beje portretas
Beje, kokią teisę turi, pvz., "Svedbankas" dokumentus bei naujas banko korteles savo klientams siųsti paprastu paštu? Ar neturėtų to daryti registruotu paštu? Siunčiant paprastu paštu dokumentai ar kortelės gali ir pradingti, ir patekti į sukčių rankas!!!
VISI KOMENTARAI 6
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių