- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Savivaldybė praėjusių metų pradžioje parkavimo leidimų administravimą pavedė VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas.“ Praėjus metams galime konstatuoti, jog mūsų įstaiga su šia užduotimi susitvarkė gerai. Dabar turime malonią galimybę padėkoti klaipėdiečiams už jų kantrybę ir supratingumą pirmosiomis praėjusių metų dienomis, kol mes stygavome leidimų išdavimo sistemą ir tvarkėmės su šiuo nauju mums iššūkiu.
Klaipėdiečiai moka tik simboliškai
Miesto tarybos nustatyta parkavimo tvarkos ir įkainių logika yra tokia, kad Klaipėdos gyventojai ir miesto verslas mokėtų kuo mažiau. Iš esmės pirmojo parkavimo leidimo gyventojui kaina, du eurai metams, atlieka veikiau statistinę funkciją išsiaiškinti, koks miesto centre yra parkavimo vietų poreikis ir kaip jis kinta erdvėje ir laike.
Panašiai tausojanti yra ir pirmojo leidimo verslui kaina metams – 20 eurų. Bent kiek reikšmingi iždui yra tik antrieji metiniai parkavimo leidimai gyventojams bei verslui, kainuojantys atitinkamai 72 ir 80 eurų.
Tačiau net ir su antraisiais leidimais taip surenkama suma sudaro tik 8 proc. visų už automobilių statymą surenkamų lėšų. Tik toks iš esmės ir yra klaipėdiečių indėlis į šią rinkliavą. Likusius 92 proc. rinkliavos (daugiausia – parkomatuose arba SMS) sumoka arba ne Klaipėdos miesto gyventojai, arba tie klaipėdiečiai, kurie būtinai nori iš savo miegamojo rajono į centrą atvažiuoti automobiliu ir čia jį pasistatyti.
Suprantama, esant dabartinei ekologinei, eismo pralaidumo bei parkavimo plotų situacijai mieste, tokio elgesio Savivaldybė ir neprivalo skatinti.
Vargo būdavo daug
Senoji leidimų administravimo tvarka sulaukdavo daug klaipėdiečių kritikos, buvo klampi ir nepatogi. Nors pačio leidimo kaina tik simbolinė, varginanti ir sudėtinga buvo jo išdavimo procedūra. Žmogus turėjo ateiti į Savivaldybę, rašyti prašymą. Prašymas per 20 dienų būdavo išnagrinėjamas. Jeigu prašymas tenkintinas, interesantas turėdavo susimokėti banke ir pristatyti kvitą. Net pati Savivaldybės administracija, įsivertinusi realią padėtį, ragindavo gyventojus pradėti tvarkyti leidimo pratęsimą prieš mėnesį ar net du iki pasibaigiant senojo terminui.
Vietos spauda prieš keletą metų rašė: „Tūkstančiai klaipėdiečių atsidūrė absurdiškoje situacijoje. Už tai, kad gautų penkis litus kainuojantį metinį lengvatinį leidimą nemokamai savo kieme statyti automobilį, žmonės banke turi sumokėti dar keturis litus, kad rinkliava būtų pervesta į savivaldybės sąskaitą.
„Nors ir tikrai nenorime, tačiau esame priversti privatiems bankams kaupti pelną“, – konstatavo Metų jūrininku pripažintas žinomas klaipėdietis kapitonas
Sigitas Šileris.
Jis, kaip ir daugelis kitų žmonių, metų pradžioje skubėjo į savivaldybę, kad susitvarkytų dokumentus ir gautų leidimą nemokamai savo kieme statyti automobilį.
„Kai ėjau tvarkyti dokumentų dėl leidimo ir stovėjau eilėje, žmonės puse lūpų keikė miesto valdžią.Ir, manau, ji kritikos tikrai nusipelnė, nes nepasirūpino, kad žmonės nepatirtų papildomų išlaidų“, – apgailestavo S.Šileris.“
Užduotis – greitai ir patogiai
Pavesdama parkavimo leidimus išduoti „Klaipėdos keleiviniam transportui“ (KKT) Savivaldybė atsižvelgė į Vilniaus patirtį – ten gyventojų leidimus išduoda ne savivaldybės administracija, o panašias kaip ir KKT funkcijas atliekanti įstaiga. Mums buvo iškelta užduotis iš esmės pagerinti tokio administravimo paslaugumą, kad interesantai leidimus gautų kuo greičiau ir patogiau.
Šio darbo pradžia buvo nelengva. Savivaldybės sprendimas buvo priimtas prieš pat Naujuosius metus. Pirmosiomis naujųjų savaitėmis, kol derinome santykius su „Regitra“ ir Registrų centru ir dar neturėjome galimybės ten pasitikrinti interesantų pateikiamų duomenų teisingumo, gyventojų prašymus tik priiminėjome. Į normalias vėžes leidimų išdavimo darbas įėjo jau vasario mėnesį ir eilių bei nagrinėjamų prašymų šūsnių nebeliko. Pirma patirtis, sėkmingai suderinti santykiai su gyventojų, nekilnojamo turto, automobilių registrais netrukus leido atsisakyti ir būtinybės interesantams kartu su prašymais gyventojo / verslo leidimams teikti įvairių dokumentų kopijas.
Dabar gyventojo (verslo) leidimas yra gaunamas per dieną dvi, o internetu paprastai tą pačią dieną. Popieriniai prašymai gali būti pateikiami ir el. paštu (skanuoti su parašu), teikiant taip prašymą ir apmokant naudojantis el. bankininkystės sistema, galima išvengti fizinio apsilankymo.
Iš laiškelio interesantės, anksčiau turėjusios patirtį tvarkytis leidimą Savivaldybėje: „VšĮ Klaipėdos keleivinis transportas. Šiandien. Galvoju užeisiu pasiklausti, kokia čia leidimo išdavimo tvarka ir ko vėl man čia tikėtis. Eilėje laukiau gal porą minučių. Maloni darbuotoja pasiūlė iškart užpildyti tik prašymą... ir tik atsiimant susimokėti. Pagalvojau, kažkaip čia per gerai... Na ir svarbiausias mano klausimas, kada ateiti atsiimti. Atsakymas – ŠIANDIEN. Mes jums šiandien paskambinsime ir pranešime. Po nepilnų gal trijų valandų skambutis... JŪSŲ LEIDIMAS PADARYTAS. Valio...“
Reikia pastebėti, kad internetu leidimai paprastai gaunami dar greičiau, yra buvęs ne vienas atvejis, kai prašymo pateikimas, jo patikrinimas, sąskaitos užsakymas, jos apmokėjimas ir leidimo įvedimas į duomenų bazę užtrukdavo tik 15 minučių.
Leidimų statistika
Per metus gyventojams ir verslui išduoti 4 297 leidimai. Prie to dar reikėtų pridėti 327 kitų rūšių (daugiavaikėms šeimoms, elektromobilių vairuotojams ir kt.) lengvatinius leidimus. Keturis penktadalius tokių leidimų turi gyventojai, vieną penktadalį – įmonės. Gyventojai dažniau išsiimdavo dvejų metų termino leidimus, įmonės – vienerių metų.
Vienas penktadalis leidimų pernai buvo išduotas internetu. Popierinis leidimas už automobilio stiklo jau metai kai nebėra reikalingas, taigi nebėra ir poreikio eiti jo pasiimti į KKT Klientų administravimo centrą. Taip, beje, natūraliai išsisprendė ir buvusi aktuali popierinių leidimų klastojimo problema: tiesiog nebeliko ką klastoti.
Patarimai vairuotojams
Savo ir KKT darbuotojų laiką taupysite leidimą išsiimdami internetu. Mūsų puslapyje www.klaipedatransport.lt yra detali instrukcija, kaip tai padaryti, ten pat yra ir mokomasis www.youtube.com platformoje pateiktas filmukas.
Ruošiame ir sistemos naujinimus: kadangi leidimai tapo elektroniniais, vartotojas gali ir pamiršti, kiek jis galioja. Savo svetainėje sukursime laukelį, kuriame suvedus valstybinį automobilio numerį bus galima pasitikrinti galiojimo laiką. Internetu leidimą užsakantiems vartotojams kuriame automatinį priminimą nurodytu el. paštu.
Jeigu nesinaudojate internetu, patartume į Klientų aptarnavimo centrą S.Daukanto g. 13A ateiti pirmo mėnesio pusėje. Nors turime 3 klientų aptarnavimui skirtas darbo vietas, mėnesio pabaigoje visada būna antplūdis viešojo transporto keleivių, kurie čia perka pigesnius nei kioske viešojo transporto bilietus, taigi tada gali tekti palaukti.
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prie Tvariųjų finansų forumo jau prisijungė 50 organizacijų2
Prie nacionalinei plėtros įstaigai „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) priklausančio Žaliųjų finansų instituto įsteigto Tvariųjų finansų forumo jau prisijungė 50 organizacijų. ...
-
„Tele2“ interneto apsauga per metus Lietuvoje sustabdė per 390 mln. grėsmių2
Nuo praėjusių metų pirmojo ketvirčio mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ tinkle veikianti interneto apsauga per metus padėjo klientams išvengti daugiau kaip 390 mln. kibernetinių grėsmių. Iš viso nuo šių grėsm...
-
Ministras: „Amber Grid“ priežiūros statant GIPL trūko, dokumentus klastojo „Alvora“1
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) konstatavus, jog dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ netinkamai prižiūrėjo Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) statybas, energetikos ministras Dainius Kreivys atsak...
-
Derybose su „Rheinmetall“ tariamasi dėl gamyklos statybų pradžios rudenį
Vokietijos karinės pramonės milžinės „Rheinmetall“ amunicijos gamyklos Lietuvoje statybas siekiama pradėti jau šių metų rudenį, skelbia derybas su koncernu pradėjusi Ekonomikos ir inovacijų ministerija. ...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Gera žinia vietos bendruomenei: „YIT Lietuva“ pradeda ilgai lauktą Kazbėjų tilto remontą1
Į Kultūros paveldą įrašytas Vilniaus pakraštyje esantis Kazbėjų tiltas, kurio rekonstrukcijos ilgai laukė vietos bendruomenė bei sostinės vairuotojai, pagaliau bus sutvarkytas. Jo kapitalinio remonto darbų imasi tvarios miestų ir infra...
-
„Teleloto“ studija virs podiumu
„Ar gali pasiūti „Teleloto“ palaidinę? Kaip išsinuomoti „Teleloto“ suknelę? Įmanoma nusipirkti „Teleloto“ kojines? Tokius ir panašius klausimus jaunoji dizainerė Karina Panina pastaraisiais metais gi...
-
„Fazer“ svarsto apie pokyčius gamyboje: sieks užtikrinti konkurencingumą Baltijos kepyklų rinkoje7
Greitojo vartojimo produktų įmonių grupė „Fazer“ siekia stiprinti savo pozicijas visose rinkose. Kaip vieną iš strateginių veiksmų, svarsto apie galimybę visas Baltijos šalių kepyklas sujungti į vieną gamybos padalinį Ogr...
-
„Panevėžio statybos trestas“ gavo 156 mln. eurų Ignalinos AE užsakymą2
Viena didžiausių šalyje statybos bendrovių „Panevėžio statybos trestas“ (PST) gavo 156 mln. eurų vertės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) užsakymą statyti radioaktyviųjų atliekų atliekyną, antradienį pranešė PST. ...
-
Sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 medžius: teks atlyginti per 11 tūkst. eurų žalą7
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) informuoja, kad sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 saugotinus medžius. ...