- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šių metų gegužė šalies aviacijoje tapo simboline – Lietuvos oro uostai aptarnavo daugiau nei pusę milijono keleivių, t. y. 13,3 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu, ir pasiekė geriausią rezultatą Lietuvos aviacijos istorijoje.
Iki šiol rekordininku pagal keleivių skaičių laikytas 2016 m. rugpjūtis, kai buvo pervežta 481 tūkst. keleivių, o tai – 6 proc. mažiau nei šių metų gegužę.
Naujos kryptys ir papildomi dažniai
Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Gediminas Almantas įsitikinęs, kad rekordinius šių metų gegužės rezultatus daugiausia lėmė išaugęs krypčių ir skrydžių skaičius, taip pat stiprėjanti ekonomika bei augančios aviakompanijų pasiūlos lemiama patraukli bilietų kainodara.
„Šiemet iš šalies oro uostų pradėta skraidinti septyniomis naujomis kryptimis: iš Vilniaus – į Grenoblį, Geteborgą, Paryžiaus Šarlio de Golio oro uostą, Miuncheną, Sankt Peterburgą, iš Kauno – į Neapolį, o iš Palangos – į Glazgą. Taip pat pridėti papildomi skrydžių dažniai penkiomis kryptimis: iš Vilniaus į Varšuvą atsirado du papildomi skrydžiai per dieną, į Frankfurtą, Tel Avivą ir Helsinkį – po vieną papildomą skrydį per dieną, o į Stambulą – papildomi du skrydžiai per savaitę“, - teigia G. Almantas.
Pasak G. Almanto, naujų krypčių bei dažnių augimą šiais metais lėmė intensyvus bei nuoseklus darbas su oro bendrovėmis bei sėkmingai įgyvendinama maršrutų plėtros strategija.
Lietuvos oro uostų generalinis direktorius taip pat pripažįsta, kad keleivių skaičius auga sparčiau nei tikėtasi. „Dedame visas pastangas siekdami ne tik atnaujinti šalies oro uostus, bet ir patenkinti augančius keleivių srautus - tikime, kad keleiviai tikrai įvertins sparčiai didėjančias galimybes keliauti oru“, - teigia G. Almantas.
Globali tendencija
Pasak G. Almanto, skrydžių ir keleivių skaičius šiemet, taip pat ir gegužę, augo visame pasaulyje, taigi tai – globali tendencija.
„Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) duomenimis, toks keliautojų srautas pavasarį – didžiausias per pastaruosius 12 metų. IATA ataskaita rodo, kad vertinant keliautojų srautus pagal regioną, labiausiai skrydžių keleivių skaičius išaugo Europos šalyse – apie 14 proc. Įtaką keliautojams padarė spartus pasaulinės ekonomikos augimas, taip pat sumažėjusios skrydžių bilietų kainos. Skaičiuojama, kad šįmet jos – vidutiniškai 10 proc. žemesnės nei pernai tuo pačiu metu. Tai lemia žemos degalų kainos ir arši konkurencija tarp oro bendrovių“, – sako G. Almantas.
Jis prideda, kad oro bendrovės atsinaujina orlaivių parką, ir keleivius skraidina daugiau vietų turinčiais orlaiviais. „airBaltic“, vietoj 76 vietų lėktuvo, dalį skrydžių iš Lietuvos oro uostų vykdo 145 vietas turinčiais orlaiviais, „Aeroflot“ 87 vietas turinčius lėktuvus pakeitė turinčiais 183 vietas. Didesniais orlaiviais keleivius netrukus skraidins ir kitos bendrovės.
Augo ne tik Vilniaus oro uostas
G. Almantas priduria, kad šių metų gegužės rezultatai rodo visų trijų šalies oro uostų augimą.
„Augo ne tik pagrindiniai šalies oro vartai – Vilniaus oro uostas, bet ir Kauno bei Palangos. Iš pusės milijono keleivių, beveik 400 tūkst. jų naudojosi Vilniaus oro uosto paslaugomis, o tai – 11 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Kauno oro uostas aptarnavo beveik 84 tūkst. keleivių, Palangos – daugiau nei 26 tūkst., o tai abiejuose oro uostuose – beveik ketvirtadaliu daugiau nei pernai“, - skaičiuoja Lietuvos oro uostų generalinis direktorius.
G. Almantas pažymi, kad pirmieji penki šių metų mėnesiai Lietuvos oro uostams – rekordiniai ir aptarnautų krovinių skaičiumi. Nuo 2017 m. sausio iki gegužės, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, aptarnautų krovinių skaičius padidėjo 19 proc. iki 5227 tonų krovinių. Per gegužės mėnesį aptarnauta 1190 tonų krovinių – t. y. 32 proc. daugiau negu 2016-ųjų gegužę.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla4
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...
-
J. Petrauskienę antrai kadencijai siūloma skirti Valstybės duomenų agentūros vadove
Valstybės duomenų agentūros vadove antrai kadencijai siūloma skirti dabartinę įstaigos direktorę Jūratę Petrauskienę. ...
-
IAE valdyboje liko tie patys nepriklausomi nariai bei valstybės tarnautoja
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) valdyboje liko tie patys trys nepriklausomi nariai ir valstybės tarnautoja. ...
-
Teismas panaikino 4,8 mln. eurų „Alvoros“ turto areštą
Vilniaus apygardos teismas panaikino strateginio Lietuvos ir Lenkijos dujotiekio (GIPL) statybos pagrindinės rangovės „Alvorai“ 4,8 mln. eurų vertės turto areštą, trečiadienį pranešė „Alvora“. ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė60
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Birželį prasidės Jonavos aplinkkelio I etapo statybos darbai
„Via Lietuva“ praneša Birželį pradėsianti Jonavos aplinkkelio statybų I etapo ir kelio Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys rekonstravimo rangos darbus. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas1
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
„Amber Grid“ atsakomybę dėl GIPL verčia „Alvorai“, planuoja kreiptis į teismą1
Dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ atsakomybę dėl Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL) sumontuotų rusiškų detalių verčia pagrindinei jo rangovei „Alvorai“ bei planuoja skųsti praėjusią sa...
-
Nuo ko pradėti norint pastoviai gauti dividendus?1
Vis daugiau žmonių susidomi investavimo į akcijas galimybe. Tai ganėtinai rizikingas, tačiau nemažą grąžą generuoti galintis sprendimas. Visgi prieš pradedant investuoti svarbu plėsti savo žinias ir pasidomėti visomis su įmonių akcijomis ...