Pasaulio krepšinio čempionato kovas lietuviai stebėjo su tautine atributika

  • Teksto dydis:

Begalinis noras laimėti ir kova iki paskutinių sekundžių – už tai Lietuvos krepšinio rinktinę myli sporto aistruoliai. Nė vienerios stebėtos pasaulio krepšinio čempionato rungtynės nekėlė abejonių, kad Lietuvos komanda buvo kruopščiai pasirengusi dvikovoms su stipriausiais varžovais. Čempionatui puikiai pasiruošė ir gausios Lietuvos sirgalių pajėgos – tautinės atributikos pardavimai prieš ir per čempionatą pastebimai išaugo, o nemarią klasiką – vėliavų, automobilinių vėliavėlių, marškinėlių ir šalikų derinius – papildė naujovės, tokios kaip kaukės su krepšininkų veidais.

„Sportininkai nuolat akcentuoja, kad žaisti už Lietuvą ir milijonus aistruolių jiems yra svarbiau negu poilsis po įtempto sezono. Todėl ir tikri krepšinio gerbėjai savo komandą palaiko, kad ir kas benutiktų – visiems kartu lengviau atsitiesti po pralaimėjimų, o pergalėmis džiaugtis – smagiau. Nors šįkart žygis iki čempionato medalių baigėsi, deja, per anksti ir komandos pasirodymas truko porą savaičių, tačiau pirkėjai šlavė įvairiausią su Lietuva ir krepšiniu susijusią atributiką“, – sako didžiausio Lietuvos prekybos tinklo „Maxima“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Atslūgus čempionato aistroms prekybos tinklo specialistai palygino tautinės atributikos pardavimus 2017-ųjų rugpjūtį, prieš prasidedant Europos vyrų krepšinio čempionatui, su šių metų rugpjūčiu, t. y. prieš pat pasaulio vyrų krepšinio čempionatą. Rezultatas kalba pats už save: tautinės atributikos pardavimai šįmet buvo net dviem trečdaliais – 65 proc. – didesni.

Viena populiariausių prekių buvo Lietuvos trispalvės ir istorinės vėliavos su Vyčiu, kurių paklausa, lyginant šiųmetį rugpjūtį su tuo pačiu laikotarpiu prieš dvejus metus, padidėjo 69 proc. Vėliavėlių, tvirtinamų ant automobilių, paklausa praėjusį mėnesį, lyginant su 2017-ųjų rugpjūčiu, buvo trečdaliu didesnė.

Vasarą augo ir marškinėlių su tautine ir krepšinio atributika pardavimai, o trispalvių šalikų paklausa liko maždaug tokia pat kaip prieš dvejus metus. Užtat krepšinio kamuolių paklausa, lyginant su 2017-ųjų rugpjūčiu, išaugo net 46 proc. Krepšinio kamuolių paklausą išaugino „Maximos“ parduotuvėse pardavinėti išskirtinio dizaino „Molten“ krepšinio kamuoliai. Tai yra oficialaus 2019-ųjų Pasaulio krepšinio čempionato kamuolio replikos.

Ir į Kinijos arenas palaikyti krepšininkų nuvykę sirgaliai, ir likę prie televizorių ekranų Lietuvoje mėgo dažyti veidus ir rankas specialiais trijų spalvų dažais. Tiesa, šįmet veido grimo ir dažų paklausa yra trečdaliu mažesnė nei 2017-aisiais. V. Drulienė spėja, kad įtakos tam galėjo turėti pasiūlyta naujovė sirgaliams – kaukės su krepšininkų veidais. „Rugpjūtį prekyboje pasirodžiusios kaukės su žinomų Lietuvos krepšininkų atvaizdais sulaukė didelio susidomėjimo. Krepšinio rungtynių stebėjimas, įsikūnijant į Lietuvos rinktinės krepšininkus, tapo smagia pramoga“, – pažymi V. Drulienė.

O kad lietuviams krepšinis yra daugiau negu sportas, rodo pirkėjų dėmesys išskirtinėms prekėms – nuo šių metų pradžios didžiosiose prekybos tinklo parduotuvėse galima įsigyti Rimanto Kaukėno paramos grupės marškinėlius su Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės žaidėjų atvaizdais. Marškinėlius įsigiję žmonės paremia onkologinėmis ligomis sergančius vaikus.

Mažiausiai dėmesio šįmet sulaukė riešo raiščiai, pirštinės ir triukšmalazdės – pastarąsias pakeitė garsinės dūdos, leidžiančios dar triukšmingiau išreikšti palaikymą krepšinio aikštelėje prakaitą liejantiems sportininkams.

V. Drulienė viliasi, kad įsigyta sirgalių atributika ilgai neužsigulės – jau kitąmet lietuviai galės mojuoti vėliavomis ir kelti ovacijas per Tokijo olimpines žaidynes. Ne veltui sportininkai mėgsta sakyti, kad jaučia sirgalių palaikymą net per atstumą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių