- Tomas Nerilas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Vairuotojui patikimas kelis šimtus tūkstančių kainuojantis vilkikas ir labai dažnai gerokai brangesnis krovinys. Todėl įmonė vairuotoju turi visiškai pasitikėti, būti tikra, kad jis gerai ir kokybiškai atliks savo darbą“, – apie pamatines priežastis, kodėl investuojama į darbuotojų mokymus, pasakoja „Girteka Logistics“ transporto veiklos direktorius Aidas Nakčiūnas. Jam antrina „Linavos“ mokymo centro vadovas Osvaldas Manikas – pasak jo, darbuotojų mokymai yra tiesiogiai susiję su įmonės teikiamų paslaugų kokybe, kuriai klientai skiria vis daugiau dėmesio, ypač Vakarų Europoje.
Pasak O.Maniko, tiek vidaus, tiek tarptautiniai pervežimai krovininėmis kelių transporto priemonėmis, kurių didžiausia leidžiama masė, įskaitant priekabą (puspriekabę), didesnė kaip 3,5 tonos, yra valstybės licencijuojama veikla. Todėl normalu, kad ir transporto įmonių darbuotojai, pradedant aukščiausiais vadovais ir baigiant vairuotojais, turi atitikti kvalifikacinius reikalavimus.
Mokymai – nepriklausomai nuo stažo
„Girteka Logistics“ šiuo metu dėstoma dvylika programų: nuo bendrosios dalies ir „95 kodo“ mokymų iki ekonominio vairavimo ir vairavimo ekstremaliomis oro sąlygomis. Pasak A.Nakčiūno, temas padiktuoja įmonės Žalų skyrius: jo darbuotojai geriausiai mato, kokias klaidas daro vairuotojai ir kokių mokymų, gebėjimų jiems trūksta.
„95 kodo“ mokymai – tai ES numatyta tvarka, reglamentuojanti vairuotojų, vežančių krovinius C1, C1E, C, CE kategorijų transporto priemonėmis, pradinės kvalifikacijos įgijimą ir jų periodinio mokymo tvarką. Šie mokymai yra privalomi visoje ES veiklą vykdančioms transporto bendrovėms.
Mokymai tik įsidarbinusiems vairuotojams ir jau dirbantiems keletą metų skiriasi. „Naujokui, nepaisant to, kiek profesionalaus vairavimo patirties jis turėjo prieš tai, suteikiame ne tik pagrindinių žinių apie „Girteka Logistics“, mūsų klientus ir griežtus jų reikalavimus, bet ir apie transporto priemones, priekabas, krovinių tvirtinimo reikalavimus“, – pasakoja „Girteka Logistics“ transporto veiklos direktorius. Jis pabrėžia, kad labai svarbią ir didelę mokymų dalį užima įvairiose šalyse galiojančių taisyklių aiškinimas.
Ilgiau „Girteka Logistics“ dirbantiems vairuotojams stengiamasi suteikti papildomų žinių, pakartoti kursą. Visi vairuotojai mokymuose dalyvauja bent kas kelerius metus.
Tokiai metodikai pritaria ir O.Manikas. „Mokymai aktualūs absoliučiai visiems, kadangi žinias periodiškai turi atnaujinti visi vairuotojai. Tik skirtumas turbūt vienas: jaunam vairuotojų reikia gana daug mokytis, o ilgametę patirtį turintiems vairuotojams mokėti teorines žinias pritaikyti praktiškai“, – išskiria pašnekovas.
Nauda įsitikina praktiškai
Ar noriai patys vairuotojai dalyvauja mokymuose? „Girteka Logistics“ atstovas sako, kad didžioji dalis mokytis nori, tačiau pasitaiko ir išimčių. „Vienas ką tik mūsų įmonių grupėje įsidarbinęs vairuotojas pareiškė, kad mokymų jis nelankys. Nurodyta priežastis – vairuotoju jis dirba jau daugiau nei 20 metų ir yra vairavęs pačias įvairiausias transporto priemones. Tačiau įsėdęs į mūsų vilkiką vairuotojas pajuokavo: „Bet juk čia ne mašina, čia kosminis laivas“, – pasakoja A.Nakčiūnas ir priduria, kad įmonė perka pačius naujausius vilkikus, kuriuose vis daugiau valdiklių, prietaisų ir elektronikos.
Be to, vienaip situacija atrodo dalyvaujant mokymuose, o kitaip – išvykus į reisą. „Vairuotojai, net ir išklausę visą mokymų kursą ir išvažiavę į reisą, labai dažnai skambina Mokymų centro mokytojams, prašo papildomų patarimų, o grįžę dėkoja už naudingą informaciją, kuri pravertė kelyje“, – mokymų naudą grindžia A.Nakčiūnas.
„Girteka Logistics“ teigia, kad dėl vietos po saule jiems tenka pakovoti jau šiandien. „Ne vienoje šalyje transporto bendrovės stebimos lyg pro didinamąjį stiklą. Kodėl? Galima sakyti, kad stiprios Baltijos šalių ir Lenkijos transporto bendrovės išsikovoja vis didesnę rinkos dalį Europoje ir tai, žinoma, nelabai patinka seniai šiose rinkose dirbančioms bendrovėms. Be to, gajūs stereotipai, kad „Rytų europiečiai – blogesni“. Vairuotojai iš dalies ir mokomi tam, kad šie stereotipai būtų paneigti“, – verslo realijas atskleidžia transporto veiklos direktorius.
Prognozės: technologijos ir saugumas
A.Nakčiūnas pastebi, kad vis daugiau dėmesio krovinius gabenant keliais skiriama potencialioms terorizmo grėsmėms ir paties vairuotojo saugumui besikeičiant geopolitinei situacijai Europoje. „Apie tai jau dabar kalba saugumu besirūpinančios organizacijos, asociacijos ir kt. Neatmetame galimybės, kad apie tai galime pradėti daugiau kalbėti ir savo mokymų metu, nors pagrindiniai saugumo patarimai jau dėstomi ir dabar bendrajame kurse“, – teigia jis.
Pašnekovas įvardija, kad realu, jog padidės techninių žinių poreikis – kaip jau minėta, vilkikų valdymas vis sudėtingesnis ir labiau kompiuterizuotas. Tikėtina, kad kiti reikalavimai ir taisyklės, dokumentai turėtų vis labiau vienodėti, todėl galbūt sumažės šios srities mokymų.
„Reikalavimai greičiausiai atsiras natūraliai – stiprėjant konkurencijai ir kontrolei pervežimų rinkoje, klientai turi didesnį pasirinkimą ir reikalavimai, iššūkiai kyla natūraliai – neinvestuosi į darbuotoją, tą patį vairuotoją – neturėsi klientų, negalėsi pasiūlyti kokybės, be kurios sunku konkuruoti“, – teigia „Linavos“ atstovas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla3
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...
-
J. Petrauskienę antrai kadencijai siūloma skirti Valstybės duomenų agentūros vadove
Valstybės duomenų agentūros vadove antrai kadencijai siūloma skirti dabartinę įstaigos direktorę Jūratę Petrauskienę. ...
-
IAE valdyboje liko tie patys nepriklausomi nariai bei valstybės tarnautoja
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) valdyboje liko tie patys trys nepriklausomi nariai ir valstybės tarnautoja. ...
-
Teismas panaikino 4,8 mln. eurų „Alvoros“ turto areštą
Vilniaus apygardos teismas panaikino strateginio Lietuvos ir Lenkijos dujotiekio (GIPL) statybos pagrindinės rangovės „Alvorai“ 4,8 mln. eurų vertės turto areštą, trečiadienį pranešė „Alvora“. ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė57
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Birželį prasidės Jonavos aplinkkelio I etapo statybos darbai
„Via Lietuva“ praneša Birželį pradėsianti Jonavos aplinkkelio statybų I etapo ir kelio Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys rekonstravimo rangos darbus. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas1
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
„Amber Grid“ atsakomybę dėl GIPL verčia „Alvorai“, planuoja kreiptis į teismą1
Dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ atsakomybę dėl Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL) sumontuotų rusiškų detalių verčia pagrindinei jo rangovei „Alvorai“ bei planuoja skųsti praėjusią sa...
-
Nuo ko pradėti norint pastoviai gauti dividendus?1
Vis daugiau žmonių susidomi investavimo į akcijas galimybe. Tai ganėtinai rizikingas, tačiau nemažą grąžą generuoti galintis sprendimas. Visgi prieš pradedant investuoti svarbu plėsti savo žinias ir pasidomėti visomis su įmonių akcijomis ...