- Jolita Budrytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdiečiai aktyviau pradėjo domėtis namuose įrengtų liftų atnaujinimu. Taip elgtis juos paskatino valstybės teikiama parama ir liftų tiekėjų siūlomos išsimokėjimo sąlygos. Specialistai apie litų atnaujinimą pataria pradėti galvoti nelaukiant, kol šie bus uždaryti.
Suteikia 30 proc. paramą
Didžiojoje dalyje uostamiesčio daugiaaukščių namų liftai įrengti prieš 25, 30 ar net 40 metų.
Pasak įmonės „Klaipėdos liftas“ direktoriaus Juliaus Kazakevičiaus, nepaisant įrenginių amžiaus, jie saugūs – atitinka gamintojo saugumo reikalavimus ir miestiečiai jais gali važinėti be baimės, išskyrus tuos atvejus, kai liftus prižiūrinčios ir tikrinančios įmonės juos sustabdo ir uždraudžia eksploatuoti.
Anot vadovo, kitas klausimas, ar uostamiesčio senos statybos daugiabučiuose namuose įrengti liftai atitinka ES saugumo reikalavimus. J.Kazakevičius tvirtino, kad tam trūksta kai kurių saugumą užtikrinančių mechanizmų.
„Pagrindinis klausimas, kiek mes esame morališkai pasiruošę ir turime ekonominių galimybių pereiti nuo standartinių sovietinių liftų iki naujų europietiškų, kol jie nebuvo sustabdyti dėl netinkamo saugumo“, – tvirtino direktorius.
J.Kazakevičiaus teigimu, gyventojams dabar verta susimąstyti ne tik apie namo, bet ir apie lifto atnaujinimą.
Valstybė tokiems darbams suteikia iki 30 proc. paramą. Taip pat yra galimybė gauti lengvatinę paskolą arba išsimokėjimo sąlygas iš lifto tiekėjo.
„Dabar liftų modernizacijai su- darytos palankios sąlygos. Tačiau gyventojams svarbiausia neskubėti ir gerai apgalvoti, ar liftą remontuoti iš pagrindų, ar tik iš dalies“, – pabrėžė vadovas.
Apsispręsti dar yra laiko
Anot J.Kazakevičiaus, klaipėdiečiai turi laiko pagalvoti, kaip jiems geriau pasielgti. Uostamiesčio daugiabučiuose namuose įrengtų liftų būklė yra geresnė nei kituose miestuose.
Didžioji dalis liftų be didelių investicijų dar gali būti naudojami ir keletą metų. Tikslią informaciją gali pateikti liftų priežiūros įmonės, kurios 2009–2010 m.
Valstybinės darbo inspekcijos nurodymu atliko lifto keliamų pavojų identifikavimą ir rizikos vertinimą. Tokie vertinimai turi būti atlikti liftams virš, kurie naudojami daugiau nei 25 m.
Lietuvoje kontroliuojanti institucija jau yra uždariusi ne vieną liftą dėl jo nesaugios būklės.
„Kai ekspertai sustabdo liftą, tada gyventojai viską turi nuspręsti greitai. Priimant skubius sprendimus, paprastai būna ne viskas gerai įvertinta. Klaipėdiečiai turi laiko ne tik pamąstyti, kaip geriau atnaujinti savo namo liftą, bet ir pataupyti šiems darbams“, – teigė direktorius.
J.Kazakevičius pabrėžė, kad geriausia būtų efektyviai išnaudoti valstybės paramą ir liftą atnaujinti iš pagrindų. Jei bus įdiegti tik trūkstami mechanizmai, kad įrenginys atitiktų ES saugumo reikalavimus, žmonės didelių pokyčių ne pajus.
„Išlaidos didelės, o gyventojai nepastebės, kad kažkas pasikeitė. Į liftą kaip tilpo keturi žmonės, taip ir tilps, kaip mama su vežimėliu ar neįgalusis negalėjo įvažiuoti į kabiną, taip ir negalės. Gyventojai jokio komforto nepajus. Liftas bus kaip buvęs, tik apdaila naujesnė. Taip atnaujinti tik už keletą tūkstančių litų galima ir senuosius liftus“, – dėstė vadovas.
Pažeidžiamos neįgaliųjų teisės
Anot J.Kazakevičiaus, daugelyje Europos šalių nebėra tokių liftų kaip Lietuvoje. Įrenginiai pakeisti ir dėl to, kad į juos negali įvažiuoti neįgalieji su vežimėliais, o tai pažeidžia jų teises. Lietuvoje naujuose namuose taip pat montuojami didesni liftai. Juose telpa ne keturi, o aštuoni žmonės. Naujosios liftų kabinos yra tokio dydžio, kad į jas gali vežimėliu įvažiuoti neįgalusis. Senųjų liftų vibracijos ir triukšmingumo lygis neatitinka ne tik ES, bet ir senųjų sovietinių normų.
„Atnaujinti liftą nusprendę žmonės turėtų susirūpinti ne tik ES saugumo reikalavimais. Svarbu atsižvelgti ir į higienos normas, ir į neįgaliųjų poreikius. Gali atsitikti taip, kad tik iš dalies atnaujinus liftą po dešimties metų vėl teks prie jo grįžti, nes į kabiną netelpa neįgalieji. Geriau viską padaryti iš karto“, – pabrėžė direktorius.
Lifto, įrengto devynių aukštų name, pakeitimas su visais mo derniais privalumais atsieina nuo 32 tūkst. iki 40 tūkst. eurų. Kad jis tik minimaliai atitiktų ES saugumo reikalavimus, vis tiek reikėtų investuoti apie 35 tūkst. eurų.
„Galime pasiūlyti ir dar pigesnių alternatyvų, tačiau kai kalbama apie tokias sumas, žmonėms reikėtų pasitarti su specialistais ir nuspręsti, ar neverta dar šiek tiek prisidėti ir turėti visiškai naują, patogų, tyliau veikiantį liftą, išnaudojant visas naujųjų technologijų galimybes“, – pabrėžė vadovas.
J.Kazakevičius atkreipė dėmesį, kad gyventojai, turi prieš prasidedant namo renovacijai numatyti, kokio lifto nori ir projekte nurodyti jo techninius parametrus.
„Jei tai nebus numatyta, įvykus konkursui, kokį liftą įrengti, spręs rangovas. Gyventojų norai tada jau bus nesvarbūs. Todėl su šios srities specialistais būtina pasitarti prieš rengiant projektą“, – teigė vadovas.
Pasinaudojus valstybės renovacijos programa arba tiekėjų sąlygomis, liftai pakeisti apie 20 Klaipėdos daugiabučių.
Saugumas svarbiausia
Lifto saugumą po lifto sumontavimo apsprendžia lifto baigiamasis patikrinimas ir bandymai. Lifto atitikimą bendriesiems standarto reikalavimams tikrina valstybės įgaliota įstaiga, tačiau kur kas platesnį ir pritaikytą konkrečiam produktui patikrinimą atlieka sertifikuoti gamintojo inspektoriai pagal gamintojo programą.
Informaciją apie šią programą, pasiteiravus, pateikia lifto tiekėjas, kuris pateikia ir gamintojo išduotus inspektorių sertifikavimo pažymėjimus, jei tik, žinoma pas pasirinktą gamintoją ši programa iš tiesų egzistuoja. Be visa ko, galima pageidauti dalyvauti lifto bandymuose. Ypač patartina sudalyvauti lifto bandymuose su svoriais.
Šių bandymų metu lifto kabina yra specialiai perkraunama specialiais svoriais ir imituojama situacija, kad liftas nevaldomas juda žemyn. Stebima, kaip suveikia lifto gaudytuvai ir kita saugumo įranga. Tik nustačius, jog nėra jokių neatitikimų ir liftas sustoja taip, kaip numatė gamintojas, galima be nerimo naudotis nauju liftu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
„Amber Grid“ atsakomybę dėl GIPL verčia „Alvorai“, planuoja kreiptis į teismą1
Dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ atsakomybę dėl Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL) sumontuotų rusiškų detalių verčia pagrindinei jo rangovei „Alvorai“ bei planuoja skųsti praėjusią sa...
-
Nuo ko pradėti norint pastoviai gauti dividendus?1
Vis daugiau žmonių susidomi investavimo į akcijas galimybe. Tai ganėtinai rizikingas, tačiau nemažą grąžą generuoti galintis sprendimas. Visgi prieš pradedant investuoti svarbu plėsti savo žinias ir pasidomėti visomis su įmonių akcijomis ...
-
Prie Tvariųjų finansų forumo jau prisijungė 50 organizacijų2
Prie nacionalinei plėtros įstaigai „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) priklausančio Žaliųjų finansų instituto įsteigto Tvariųjų finansų forumo jau prisijungė 50 organizacijų. ...
-
„Tele2“ interneto apsauga per metus Lietuvoje sustabdė per 390 mln. grėsmių2
Nuo praėjusių metų pirmojo ketvirčio mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ tinkle veikianti interneto apsauga per metus padėjo klientams išvengti daugiau kaip 390 mln. kibernetinių grėsmių. Iš viso nuo šių grėsm...
-
Ministras: „Amber Grid“ priežiūros statant GIPL trūko, dokumentus klastojo „Alvora“1
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) konstatavus, jog dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ netinkamai prižiūrėjo Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) statybas, energetikos ministras Dainius Kreivys atsak...
-
Derybose su „Rheinmetall“ tariamasi dėl gamyklos statybų pradžios rudenį
Vokietijos karinės pramonės milžinės „Rheinmetall“ amunicijos gamyklos Lietuvoje statybas siekiama pradėti jau šių metų rudenį, skelbia derybas su koncernu pradėjusi Ekonomikos ir inovacijų ministerija. ...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste3
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Gera žinia vietos bendruomenei: „YIT Lietuva“ pradeda ilgai lauktą Kazbėjų tilto remontą1
Į Kultūros paveldą įrašytas Vilniaus pakraštyje esantis Kazbėjų tiltas, kurio rekonstrukcijos ilgai laukė vietos bendruomenė bei sostinės vairuotojai, pagaliau bus sutvarkytas. Jo kapitalinio remonto darbų imasi tvarios miestų ir infra...
-
„Teleloto“ studija virs podiumu
„Ar gali pasiūti „Teleloto“ palaidinę? Kaip išsinuomoti „Teleloto“ suknelę? Įmanoma nusipirkti „Teleloto“ kojines? Tokius ir panašius klausimus jaunoji dizainerė Karina Panina pastaraisiais metais gi...