„Lietuvos geležinkeliai“ ir Susisiekimo ministerija nesutaria dėl „Rail Balticos“

  • Teksto dydis:

Trims Baltijos šalims po ilgų ir sudėtingų derybų pasiekus susitarimą, kad europinės geležinkelio vežės projekto „Rail Baltica“ rangos konkursai būtų skelbiami ne tik per bendrą įmonę, bet ir kiekvienoje šalyje, Lietuvoje išsiskyrė Susisiekimo ministerijos ir jos valdomų „Lietuvos geležinkelių“ nuomonė.

„Lietuvos geležinkeliai“ norėtų visas projekto funkcijas perduoti bendrai Baltijos šalių įmonei „RB Rail“, kurios netiesioginiai akcininkai jei yra, nes dviem bendrovėms esą per sudėtinga jį koordinuoti. Be to, geležinkeliai nori teisės patys dalyvauti „Rail Balticos“ statybos konkursuose - dabar jie tokios teisės neturi. Tačiau Susisiekimo ministerija tokį pareiškimą vertina tik kaip geležinkelių įmonės vadovų nuomonę ir tikina, kad į ją nebus atsižvelgta.

Nesutarimai tarp ministerijos ir geležinkelių paaiškėjo sutarties dėl projekto valdymo pasirašymo išvakarėse - jos pasirašymas turėtų prasidėti penktadienį, BNS informavo „RB Rail“. Susisiekimo ministro atstovas BNS nurodė, kad ministras ją pasirašys kitą savaitę.

Siūlo centralizuoti visus pirkimus

„Lietuvos geležinkeliai“ ketvirtadienį savo svetainėje paskelbė direktoriaus pavaduotojo Alberto Šimėno laišką, kad įmonė siūlo visiškai centralizuoti projektą ir perduoti šią funkciją „RB Rail“. Anot jo, pagal naują rangos konkursų schemą, „RB Rail“ atliks esmines projekto valdymo funkcijas, tačiau dalis jų, tarkime, sankasos rangos darbai ir panašiai, lieka „Lietuvos geležinkeliams“.

„Sudėtingo projekto įgyvendinimo valdymas iš dviejų kompetencijos centrų negali būti efektyvus. „Lietuvos geležinkelių“ nuomone, norint sėkmingai įgyvendinti projektą „Rail Baltica“, visos jo valdymo funkcijos ir, be abejo, atsakomybė, turi būti perduotos „RB Rail“. Alternatyva, kad projektas gali būti sėkmingai įgyvendintas kiekvienoje Baltijos šalyje atskirai, nepasiteisino – Lietuvoje projekto įgyvendinimo darbai jau įsibėgėjo, o Latvijoje ir Estijoje iš esmės dar nepradėti“, - rašoma laiške.

A.Šimėnas BNS teigė, kad jis tiesiog atkreipia dėmesį, jog pagal susiderėtą konkursų schemą „Lietuvos geležinkeliai“ negalės projekto įgyvendinti efektyviai.

„Mes išdėstėme, kad geriau visas funkcijas perduoti. Bet jeigu bus susiderėta taip, kaip dabar susiderėta - dalį palikti - tai mes tik sakome, kad tai sukels daug problemų. Tai nereiškia, kad mes protestuojame. Mes atkreipiame dėmesį, kad net mes vieni kai turėjome projekto teises, labai sunkiai vyko procesas“, - BNS tikino A.Šimėnas.

Sutarčių keisti neplanuoja

Susisiekimo ministro atstovas Ričardas Slapšys BNS plačiau „Lietuvos geležinkelių“ pareiškimo nekomentavo, tačiau nurodė, kad tai yra tik bendrovės nuomonė.

„Projekto „Rail Baltica“ valdytojas yra valstybė, ne „Lietuvos geležinkeliai“. Derybos jau įvyko ir yra patvirtintos. „Lietuvos geležinkelių“ nuomonės mes nekomentuojame“, - BNS teigė R.Slapšys.

„RB Rail“ stebėtojų tarybos pirmininkas Dainius Budrys, kuris derybose dėl „Rail Baltica“ konkursų atstovavo Lietuvai, ketvirtadienį BNS teigė negalintis pakomentuoti A.Šimėno pareiškimo, nes nėra su juo susipažinęs.

Rygoje registruota „RB Rail“ BNS nurodė, kad šį pareiškimą laiko asmenine A.Šimėno nuomone.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių