- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
AB „Lietuvos geležinkeliai” generalinis direktorius Stasys Dailydka ir „Orlen Lietuva“ generalinis direktorius Ireneuszas Fafara sutarė, kad artimiausiu metu bus atnaujintos derybos dėl krovinių gabenimo geležinkeliu naujų tarifų.
Principinis sutarimas pasiektas AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovo iniciatyva įvykusio pokalbio metu.
Kaip jau buvo pranešta, dėl tokių derybų atnaujinimo pirmadienį, liepos 18 d., tarėsi premjeras Algirdas Butkevičius, susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Lenkijos Energetikos ministerijos vicesekretorius Michalas Kurtyka, specialusis Lenkijos vyriausybės kanceliarijos įgaliotinis energetikai Piotras Naimskis bei „PKN Orlen“ ir „Orlen Lietuva“ vadovai
Numatyta, kad bus sudaryta derybų dėl krovinių gabenimo geležinkeliais naujų tarifų darbo grupė, kurioje dirbs Lietuvos respublikos susisiekimo ministerijos, Lenkijos Vyriausybės kanceliarijos, „Lietuvos geležinkelių“ ir „Orlen Lietuva“ atstovai. Atsižvelgiant į „Orlen Lietuva“ pageidavimą, atskirai deramasi dėl tarifų už krovinių gabenimą ir už paslaugas.
„Mes visuomet buvome ir dabar esame pasirengę derėtis“, – pabrėžia S. Dailydka po pokalbio su I. Fafara.
Tačiau derybų objektas negali būti nuo 2014 m. susidariusi „Orlen Lietuva“ skola „Lietuvos geležinkeliams“, kuri dabar viršija 32 mln. eurų. Skolos grąžinimas negali būti siejamas su jokiais kitais valstybių ar bendrovių susitarimais. Skolas reikia mokėti.
32 mln. eurų skola yra reikšminga „Lietuvos geležinkeliams“. Bendrovės „Orlen Lietuva“, pernai uždirbusios rekordinį pelną (grynasis 2015 m. bendrovės pelnas sudarė 237 mln. JAV dolerių, tai geriausias rezultatas nuo 2006 m., kai Mažeikių naftos perdirbimo įmonę įsigijo „PKN Orlen“ grupė), grąžintą skolą valstybės valdoma AB „Lietuvos geležinkeliai“ panaudotų įgyvendindama neatidėliotinai būtinus investicijų projektus, kurie pirmiausia susiję su eismo saugumu bei traukinių greičiu. Dalį skolos bendrovė nukreiptų mažiausius atlyginimus gaunančių darbuotojų darbo užmokesčiui didinti, įgyvendindama bendrovės puoselėjamą socialiai atsakingą politiką bei sprendimus dėl Minimalios mėnesio algos (MMA) didinimo, kuriuos patvirtino Seimas ir kurie yra numatyti tiek Vyriausybės, tiek daugelio politinių partijų programose. Dabar, įgyvendindama minėtas programas, AB „Lietuvos geležinkeliai“ skolinasi.
„Derėtis su „Orlen Lietuva“ dėl krovinių gabenimo naujų tarifų esame pasirengę. Ir jos sklandžiai vyks, jeigu derybų pradžiai nebus keliamos jokios išankstinės sąlygos, derybų metu partneriai susilaikys nuo spaudimo ES institucijose, derybose bus laikomasi abipusės naudos principo“, – komentuoja su „Orlen Lietuva“ vadovu įvykusį pokalbį S. Dailydka.
„Bendraudami su partneriais „Lietuvos geležinkeliai" remiasi sąžiningumo ir abipusės pagarbos principais. Vienpusiai kaltinimai turi baigtis, tuomet derybos prasidės ir bus sėkmingos“, – sako S. Dailydka.
Skola siekia 32 mln. eurų
Vyriausybei nustačius infrastruktūros rinkliavų už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra skaičiavimo metodiką, buvo nustatytas vežėjui taikomų rinkliavų dydis, pagal vežamų krovinių pavojingumą. Taikant naują tvarką rinkliava, o kartu – ir vežėjo sąnaudos gabenant naftos produktus padidėjo.
AB „Lietuvos geležinkeliai", remdamiesi 2009 m. pasirašyta sutartimi, atitinkamai padidino „Orlen Lietuva" krovinių vežimui taikytiną tarifą.
„Orlen Lietuva“ su sprendimu nesutiko ir vienašališkai nuo 2014 m. pradžios pradėjo mokėti tik dalį „Lietuvos geležinkeliams" už suteiktas paslaugas pateikiamose sąskaitose nurodytos sumos.
„Lietuvos geležinkeliai“ netaikė jokių priemonių, kurios darytų įtaką „Orlen Lietuva“ krovinių gabenimo veiklai, tačiau skolai didėjant neturėjo kitos išeities, kaip ginti savo teisėtus interesus teisme.
„Lietuvos geležinkeliai” 2016 m. kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą prašydami priteisti skolą. „Orlen Lietuva” perkėlė bylinėjimosi procesą į Vilniaus komercinio arbitražo teismą. Tačiau „Lietuvos geležinkeliai“ ginčija sprendimą bylinėtis arbitraže, nes, pagal 2009 m. sutartį, šis ginčas nėra arbitražo objektas.
Šiuo metu „Orlen Lietuva“ skola „Lietuvos geležinkeliams“ su delspinigiais sudaro 32,638 mln. eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Tele2“: augimą lėmė nuoseklios investicijos į tinklo modernizaciją bei klientų patirties gerinimą
Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ skelbia pirmojo 2024 m. ketvirčio finansinius rezultatus. Dėl nuoseklių bendrovės investicijų į tinklo plėtrą, modernizaciją ir klientų patirties gerinimą toliau auga operatoriaus klient...
-
Seime liko paskutinis balsavimas dėl „Rheinmetall“ gamyklai palankių pataisų1
Seimas ketvirtadienį po svarstymo pritarė pataisoms, sudarančioms palankesnes sąlygas dideliems Vakarų ginklų ir šaudmenų gamintojams, įskaitant ir Vokietijos karinės pramonės milžinę „Rheinmetall“, greičiau Lietuvoje pastatyti ...
-
„Investuok Lietuvoje“ vadovas: „Rheinmetall“ Lietuvoje gali rasti įvairių partnerių3
Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ ketinant statyti artilerijos šovinių gamyklą Lietuvoje ir pradedant ieškoti vietos partnerių, tokių potencialių bendrovių yra nemažai, sako agentūros „Investuok Lietuv...
-
„Citus“ projektai: sparčiai besivystančioje sostinės vietoje – naujas, kokybiškas 78 butų projektas
Kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanija „Citus“ jau pažįstamoje lokacijoje, Justiniškėse planuoja naują būsto projektą. Sidaronių gatvėje, netoli Pilaitės, Vakarinio aplinkkelio ir vilniečių pamėgto, didžiausio ...
-
I. Šimonytė: „Rheinmetall“ atėjimas į Lietuvą gali būti išnaudojamas gąsdinant dalį visuomenės20
Vokietijos gynybos pramonės atstovei „Rheinmetall“ planuojant įkurti gamyklą Lietuvoje, ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė tikina, kad tam tikros grupės gali išnaudoti šį faktą, kaip dalies visuomenės gąsdinimo įr...
-
„Kauno autobusai“ kviečia kolekcionuoti „Žiogus“
Kauno viešasis transportas turi vieną moderniausių bilietų sistemų visoje Lietuvoje, o besinaudojančių ja kasmet vis daugėja – šių metų sausio mėnesį fiksuotas rekordinis 100 mln. e. bilietas. Minint „Kauno autobusų“...
-
Išskirtinėje vietoje – prestižiniai „Kauno panoramos“ apartamentai2
Žaliakalnyje, Pelėdų kalno pašonėje, naujakurių laukia išskirtiniai „Kauno panoramos“ apartamentai, pritaikyti patogiam ir tvariam gyvenimo ritmui. Projekto išskirtinumas – kvapą gniaužiantys Kauno vaizdai, kuriais...
-
Lietuvos bankas: bankų pelnas pernai augo du kartus4
Lietuvoje veikiantys bankai, neaudituotais duomenimis, pernai uždirbo 986 mln. eurų grynojo pelno – du kartus daugiau nei 2022 metais (491 mln. eurų), ketvirtadienį pranešė Lietuvos bankas (LB). ...
-
Seime – valstybės ir vietos gynybos pramonės ryšius skatinančios pataisos
Seimui ketvirtadienį teikiamos Gynybos ir saugumo pramonės įstatymo pataisos, kurios leistų į valstybės vykdomą karinės technikos įsigijimą įtraukti Lietuvos įmones. ...
-
LB: bankai nepakankamai informuoja savivaldybes apie alternatyvas uždarytiems skyriams3
Lietuvos banko (LB) vertinimu, nors mažėja fizinių bankų klientų aptarnavimo skyrių, poreikis „gyvai“ konsultacijai išlieka. Tačiau, anot LB atstovės, gyventojai nepakankamai informuojami apie alternatyvias aptarnavimo galimybes. ...