„Lietuvos geležinkeliai“ daugiau krovinių veža vietiniais maršrutais

  • Teksto dydis:

Išankstiniais duomenimis, AB „Lietuvos geležinkeliai“ per devynis šių metų mėnesius vežė 35,4 mln. tonų krovinių, arba 0,4 proc. daugiau negu pernai per tą patį laikotarpį.

Teigiamas krovinių vežimo tendencijas „Lietuvos geležinkeliai“ išlaiko itin aršioje konkurencinėje aplinkoje.

„Krovinių vežimo apimčių didėjimas nėra labai didelis, tačiau Latvijos ir Estijos geležinkelių įmonių krovinių gabenimo apimtys sumažėjo po 20 proc. Situacija nelengva. Kaimyninių šalių geležinkelių bendrovės nori atkurti krovinių vežimo apimtis mūsų sąskaita. Tą ypač jaučiame bendraudami su mūsų partneriais Baltarusijoje. Be to, sumažėjusios prekybos apimtys tarp Europos ir Rusijos padarė ypač didelį poveikį autotransporto sektoriui. Pavyzdžiui, krovinių gabenimo kelių transportu kainos iš Lietuvos į Italiją sumažėjo net 25 procentais. Dėl to kol kas yra pristabdytas šių metų pradžioje sėkmingai pradėtas projektas „Milano ekspress“, kuriuo daugiausia gabenome iš Lietuvos eksportuojamas medžio granules ir durpes“, – sakė AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Tarptautiniai pervežimai mažėja

Per 2016 m. devynis mėnesius tarptautiniais maršrutais Lietuvos geležinkeliais vežta 24,3 mln. tonų krovinių, t.y. 0,8 mln. tonų arba 3,3 proc. mažiau nei per 2015 m. devynis mėnesius. Tai sudaro 68,7 proc. šiais metais vežtų krovinių kiekio.

Tarptautinių pervežimų mažėjimą lemia tai, kad iš Rusijos tranzitu per Klaipėdos uostą šiais metais nevežami naftos produktai, cheminės ir mineralinės trąšos. Be to, iš Baltarusijos nuo liepos mėnesio per Klaipėdos uostą nebevežami naftos produktai, trąšų iš Baltarusijos vežta 1,3 mln. tonų mažiau nei per 2015 m. 9 mėn.

Neigiamą įtaką krovinių vežimo rinkai daro Rusijos ekonomikos nuosmukis ir apribojimai tarptautinei prekybai. Tranzitu per Lietuvą Kaliningrado srities kryptimi geležinkeliais gabenamų krovinių apimtys pastaraisiais metais nuolat mažėja. Per š. m. 9 mėn. Kaliningrado srities kryptimi vežta 6,6 mln. tonų krovinių (2015 m. per 9 mėn. – 6,2 mln. tonų), sumažėjo naftos produktų tranzitas. Naftos pervežimų kritimą kompensavo padidėję akmens anglių ir maisto produktų pervežimai.

Daugiau krovinių vežama vietiniais maršrutais

Vietiniais maršrutais per devynis šių metų mėnesius Lietuvos geležinkeliais vežta 11,1 mln. tonų krovinių, t. y. 1,0 mln. tonų arba 9,4 proc. daugiau nei per 2015 m. 9 mėn. Krovinių vežimo struktūroje vietiniais maršrutais vežamų krovinių kiekis siekia 31,3 proc. Daugiausia vietiniais maršrutais vežta naftos ir jos produktų – 4,8 mln. tonų (per 2015 m. 9 mėn. buvo vežta – 4,2 mln. tonų), cheminių ir mineralinių trąšų – 2,6 mln. tonų (2015 m. – 2,6 mln. tonų), mineralinių produktų – 1,9 mln. tonų (2015 m. – 1,5 mln. tonų) bei grūdų – 1,5 mln. tonų (2015 m. – 1,4 mln. tonų), t .y. 97,3 proc. visų vietiniais maršrutais vežtų krovinių kiekio.



NAUJAUSI KOMENTARAI

To FAS

To FAS portretas
Manai, krovinių padaugės išstūmus Dailydką? Nemanau, kad jis yra brazauskinės piramidės viršūnė; greičiausiai jis neturi kitos išeities. Švaistytis žmonėmis yra postsovietinis idiotizmas.

FAS

FAS portretas
Reklaminis straipsnis, kad pateisinti prasikaltųsi Dailydką.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių