Lietuva – unikalių robotų testavimo aikštelė

  • Teksto dydis:

Nenustebkite, jeigu einant šaligatviu prasilenksite su siuntas gabenančiu robotu, o prisėdus parke prie jūsų atskubės gaiviuosius gėrimus siūlantis mobilusis kioskas.

UAB „Logistikos inovacijos“ drąsiai bando savo idėjas, o lietuviai dažniausiai net patys to nežinodami tampa unikalių pasaulyje eksperimentų dalyviais.

„Lietuvoje turime tokių verslo idėjų, kurioms čia per ankšta. Jomis reikia dalintis su užsienio šalimis, ieškoti globalių partnerių, kurie prisidėtų prie ambicingų planų įgyvendinimo. Tarptautinio bendradarbiavimo skatinimas tiek verslo, tiek mokslo srityje yra vienas iš inovacijų politikos Lietuvoje prioritetų“, - apie lietuviškų įmonių potencialą kalbėjo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktorius Kęstutis Šetkus.

Kaip per tris mėnesius sukurti roboto prototipą ir surasti tarptautinių partnerių, kodėl reikia džiaugtis konkurentais ir kokie didžiausi besikuriančios įmonės su didelėmis ambicijomis iššūkiai – startuolio „Logistikos inovacijos“ vadovas Roman Drokov.

– Pirmiausia atsirado robotas ar gimė verslo idėja?

– Pirmiausia buvo idėja, apie bepiločių orlaivių panaudojimą siuntų pristatymui. Kaip tik tuo metu bepiločių tema itin išpopuliarėjo, aš pradėjau jais aktyviai domėtis ir kaupti žinias. Pradėjome kurti programinę įrangą siuntų pristatymui, daryti bandymus su bepiločiais ir pamatėme, kad šis skraidinimo metodas technologiškai sudėtingas – sprendimas būtų brangus ir ekonomiškai neefektyvus.

Renginio „Startup Weekend“ metu susipažinau su kolega Mangirdu, kuris tuo metu turėjo pasigaminęs važinėjantį robotą ant ratų. Tai buvo tiesiog medinė dėžutė, kurios valdymas vyko per programinę įrangą. Tada ir pagalvojau, kad toks sprendimas yra daug geresnis: didesnis siuntinio svoris irgi nebūtų problema. Pradėjome kartu dirbti, susitikome su daugybe potencialių klientų Lietuvoje – nuo gėlių iki siuntų tarnybų. „DHL“ ypatingai susidomėjo mūsų idėja, jiems patiko mūsų vizija ir jie padėjo mums sukurti antrąjį „Sidewalk“ roboto prototipą, kuris buvo pritaikytas konkrečiai siuntoms.

Didžiuojamės, kad per tris mėnesius pavyko ne tik surasti naują nišą, bet ir sukurti bei atlikti pirmuosius mobiliojo kiosko bandymus. Lietuvoje pirmasis prototipas važinėja Katedros aikštėje ir Vingio parke Vilniuje.

– Pasirašyta sutartis su kompanija „DHL“ Lietuvoje – puikus utopine laikytos idėjos įvertinimas. Kur „Sidewalk“ robotas nuvedė jus toliau?

– Į Švediją. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai paskelbus kvietimą į verslo misiją Švedijoje, gavome galimybę ten nuvykti ir susipažinti su „Coca cola“ ir „Volvo“ atstovais. Su jais užmegzti santykiai vystomi toliau ir šiandien, vyksta darbiniai susitikimai. Pradiniai pokalbiai buvo ypač reikšmingi, įvyko mūsų idėjos posūkis.

Toliau „Sidewalk“ robotas nuvedė mus į Izraelio startuolių akceleratorių „Kapsula“, kuris yra skirtas būtent išmaniosios logistikos sprendimams. Izraelį pasirinkome, nes tai pirmaujanti šalis inovacijų srityje, ypač logistikos. Dalyvavome didžiulėje atrankoje ir patekome tarp penkių komandų nugalėtojų. Beje, trys komandos buvo iš Izraelio ir tik dvi iš užsienio. Programos mentoriai išanalizavę mūsų atvejį išvien rekomendavo pasiieškoti kitos nišos mūsų roboto veiklai: siuntų robotams reikalingas didžiulis pradinis kapitalas, kad verslas pradėtų nešti pelną.

– Kartais išradimai įgauna visiškai naujų panaudojimo būdų. Planavote naudoti „Sidewalk“ robotus siuntų pristatymui ir kaip reklamos platformą. Galbūt jau yra idėjų dėl funkcionalumo plėtros? Ar jau suradote naująją nišą?

– Prisiminėme pokalbius su „Coca cola“ ir „Volvo“. Automobilių pramonėje vyksta dideli pokyčiai ir sumaištis, nes automobiliai tampa autonominiai ir elektriniai. Didžiosios įmonės nori žengti kartu su pokyčiais, jiem buvo įdomi mūsų technologija ir jie klausė, kaip galima būtų ją pritaikyti jų srityje. Mes pasidarėme smegenų šturmo sesija ir sugalvojome bent 70 idėjų. Viena jų buvo ir su „Coca Cola“ aptarta mobiliojo pardavimo aparato (mobiliojo kiosko) kryptis. Mūsų mentoriai iš Izraelio akceleratoriaus palankiai įvertino šią nišą, dizaineris Eduardas gražiai vizualizavo mūsų koncepciją. Ją pristatėme tiek „Volvo“, tiek „Coca Cola“. Kol kas galiu atskleisti tik tiek, kad gavome užsakymą pilotiniam projektui.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių