- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apsipirkti greičiau, patogiau ir išvengti eilių – šie dalykai aktualūs daugeliui pirkėjų, tačiau ką daryti atvykus į parduotuvę piko valandą? „Maximos“ klientai atskleidė savo laiko taupymo receptą – naudotis savitarnos kasomis. Atsižvelgiant į pirkėjų pageidavimus ir aktyvumą, jos įrengiamos tiek naujose, tiek atnaujinamose prekybos tinklo parduotuvėse.
Kada ir kodėl pirkėjai renkasi savitarnos kasas? Kokius jų privalumus įžvelgia, ką reikėtų patobulinti? Siekdamas visa tai išsiaiškinti, lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ atliko lojalių pirkėjų apklausą, kurios rezultatai patvirtina: savitarnos kasos – vienas sėkmingiausių parduotuvėse įdiegtų sprendimų.
Investuoja, nes jaučia poreikį
Savitarnos kasų idėja dar 1984 metais gimė amerikiečiui Davidui R. Humble‘ui, laukiant parduotuvės eilėje. Prieš jį stovėjęs vyras neapsikentė darbuotojo lėtumo ir ėmė pats skenuoti prekes, todėl D. R. Humble‘as susimąstė: kodėl pirkėjams neleidžiama apsitarnauti patiems?
Po kelerių metų pirmosios savitarnos kasos atsirado parduotuvėse JAV, o šiandien jų visame pasaulyje yra šimtai tūkstančių. „Maxima“ Lietuvoje šią inovaciją pristatė 2009-aisiais, savitarnos kasas įdiegusi parduotuvėje Vilniaus „Akropolyje“.
Apsipirkimo įpročių lūžis Lietuvoje įvyko prieš kelerius metus, kuomet „Maxima“ pradėjo aktyvią savitarnos kasų plėtrą. Didžiosiose parduotuvėse atsiradus savitarnos kasoms, jau pirmaisiais mėnesiais jomis naudojosi maždaug penktadalis tų parduotuvių pirkėjų.
Šiandien pirkėjų, kurie naudojasi savitarnos kasomis, aktyvumas toliau auga. Lojalių klientų apklausa parodė, kad dabar jau beveik kas antras pirkėjas savitarnos kasoms teikia prioritetą ir jose atsiskaito už pirkinius bent 3 kartus iš 4-ių. Dar 29 proc. pirkėjų jomis taip pat naudojasi, tik rečiau.
„Stebime milžiniškais tempais augantį savitarnos kasų populiarumą, todėl į jas aktyviai investuojame. Vien per šiuos metus „Maximos“ tinklo parduotuvėse Lietuvoje įdiegėme 124 naujas savitarnos kasas, iki metų pabaigos jų numatoma įrengti dar per 30. Į jas investavome daugiau nei 2 mln. eurų. Panašaus tempo plėtrą planuojame ir kitąmet“, – sako „Maximos“ prekybos vadovė Lina Trinkūnienė.
Rekomenduotų ir kitiems
Tyrimo duomenimis, 9 iš 10-ies savitarnos kasomis besinaudojančių klientų yra jomis patenkinti. Pagrindinės priežastys, skatinančios pirkėjus rinktis šias kasas, yra greitesnis apsipirkimas (70 proc. apklaustųjų), patogumas perkant mažiau prekių (66 proc.) ir mažesnės eilės (50 proc.).
Ir nors daliai pirkėjų savitarnos kasos atrodo naujovė, net du trečdaliai tyrimo dalyvių nurodė, kad jomis naudojasi jau ilgiau nei metus. Absoliuti dauguma (94 proc.) apklausos dalyvių, kurie naudojasi savitarnos kasomis, atvykę į parduotuvę su artimaisiais rekomenduotų jiems rinktis būtent šias kasas.
Paklausus, ką reikėtų patobulinti, susijusio su savitarnos kasomis, paaiškėjo, kad 38 proc. klientų yra viskuo patenkinti, 12 proc. pageidauja didesnio savitarnos kasų skaičiaus, o 8 proc. apklaustųjų nuomone reikėtų supaprastinti prekių paiešką.
Važiuoja ir su pilnais vežimais
„Savitarnos kasos skirtos apsipirkti greičiau ir patogiau. Galbūt todėl didelė dalis šių kasų vengiančių pirkėjų mano, kad jomis nepatogu atsiskaityti perkant daug prekių. Visgi tai – mitas, pirkėjai į jas važiuoja ir su prekių pilnais vežimėliais. „Maximos“ statistika patvirtina, kad šių pirkėjų įpročiai yra panašūs: tiek savitarnos, tiek įprastose kasose vidutinis nuperkamų prekių skaičius yra panašus. Teiginys, jog savitarnos kasose pirkėjai atsiskaito tik turėdami mažiau prekių būtų klaidingas“, – teigia L. Trinkūnienė.
Ji pastebi, kad savitarnos kasas labiau pamėgę pirkėjai, kurie aktyviau naudojasi bankų mokėjimo kortelėmis. Įprastose kasose kortelėmis atsiskaito mažiau nei kas ketvirtas, o savitarnoje – jau kas antras pirkėjas. Tai taip pat taupo jų laiką: atsiskaitymas kortele užtrunka bent keliomis sekundėmis trumpiau nei grynaisiais.
L. Trinkūnienė pabrėžia, kad savitarnos kasos yra tik papildomas būdas atsiskaityti už prekes. Nors jos parduotuvėse pakeičia dalį įprastų kasų, pastarųjų visiškai atsisakyti neketinama. Bent jau kol bus pirkėjų, kuriems svarbus žmogiškas ryšys, šypsena ir gyvas aptarnavimas.
Tokius duomenis parodė spalio 19–lapkričio 3 dienomis „Maximos“ atlikta lojalių pirkėjų apklausą internetu apie jų naudojimosi savitarnos kasomis įpročius. Apklausoje dalyvavo 1053 respondentai iš įvairių Lietuvos miestų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prie Tvariųjų finansų forumo jau prisijungė 50 organizacijų2
Prie nacionalinei plėtros įstaigai „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) priklausančio Žaliųjų finansų instituto įsteigto Tvariųjų finansų forumo jau prisijungė 50 organizacijų. ...
-
„Tele2“ interneto apsauga per metus Lietuvoje sustabdė per 390 mln. grėsmių2
Nuo praėjusių metų pirmojo ketvirčio mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ tinkle veikianti interneto apsauga per metus padėjo klientams išvengti daugiau kaip 390 mln. kibernetinių grėsmių. Iš viso nuo šių grėsm...
-
Ministras: „Amber Grid“ priežiūros statant GIPL trūko, dokumentus klastojo „Alvora“1
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) konstatavus, jog dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ netinkamai prižiūrėjo Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) statybas, energetikos ministras Dainius Kreivys atsak...
-
Derybose su „Rheinmetall“ tariamasi dėl gamyklos statybų pradžios rudenį
Vokietijos karinės pramonės milžinės „Rheinmetall“ amunicijos gamyklos Lietuvoje statybas siekiama pradėti jau šių metų rudenį, skelbia derybas su koncernu pradėjusi Ekonomikos ir inovacijų ministerija. ...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Gera žinia vietos bendruomenei: „YIT Lietuva“ pradeda ilgai lauktą Kazbėjų tilto remontą1
Į Kultūros paveldą įrašytas Vilniaus pakraštyje esantis Kazbėjų tiltas, kurio rekonstrukcijos ilgai laukė vietos bendruomenė bei sostinės vairuotojai, pagaliau bus sutvarkytas. Jo kapitalinio remonto darbų imasi tvarios miestų ir infra...
-
„Teleloto“ studija virs podiumu
„Ar gali pasiūti „Teleloto“ palaidinę? Kaip išsinuomoti „Teleloto“ suknelę? Įmanoma nusipirkti „Teleloto“ kojines? Tokius ir panašius klausimus jaunoji dizainerė Karina Panina pastaraisiais metais gi...
-
„Fazer“ svarsto apie pokyčius gamyboje: sieks užtikrinti konkurencingumą Baltijos kepyklų rinkoje7
Greitojo vartojimo produktų įmonių grupė „Fazer“ siekia stiprinti savo pozicijas visose rinkose. Kaip vieną iš strateginių veiksmų, svarsto apie galimybę visas Baltijos šalių kepyklas sujungti į vieną gamybos padalinį Ogr...
-
„Panevėžio statybos trestas“ gavo 156 mln. eurų Ignalinos AE užsakymą2
Viena didžiausių šalyje statybos bendrovių „Panevėžio statybos trestas“ (PST) gavo 156 mln. eurų vertės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) užsakymą statyti radioaktyviųjų atliekų atliekyną, antradienį pranešė PST. ...
-
Sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 medžius: teks atlyginti per 11 tūkst. eurų žalą7
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) informuoja, kad sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 saugotinus medžius. ...