- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžiausia pasaulyje lauko reklamos grupė "JCDecaux" išsirinko kūrybiškiausią liepos mėnesio reklamos kampaniją. Ja paskelbta prekybos centro "Banginis" dešimties metų jubiliejaus proga Klaipėdoje įgyvendinta lauko reklama. Originalios idėjos kūrėjai iš Lietuvos nurungė apie 80 užsienio profesionalų projektų.
Nušluostė nosį net Kinijai
"JCDecaux Lietuva" uostamiestyje pristatytas projektas pelnė pirmąją vietą tarptautiniame lauko reklamos sprendimų konkurse. Lietuviams pavyko aplenkti lauko reklamos ekspertus iš tokių šalių, kaip Australija, Kinija ar Portugalija.
80 pasaulio valstybių, kuriose veikia "JCDecaux", kas mėnesį dalyvauja geriausios inovacijos konkurse ir pretenduoja į tam tikrą apdovanojimą. Vertinimui siunčiami patys kūrybiškiausi sumanymai.
Įmonių darbuotojai iš viso pasaulio balsuoja virtualiu būdu, tačiau už savo šalies inovaciją balsuoti negalima. Šį kartą Lietuva konkuravo su tokiomis šalimis, kaip Australija, Kinija bei Portugalija ir gavo daugiau nei trečdalį visų balsų.
Teigiama, kad Kinija ir Australija patenką į didžiausių pasaulio lauko reklamos rinkų dešimtuką, todėl ši pergalė lietuviams – itin reikšminga.
"Neduok žuvies, duok meškerę"
Liepą kūrybiškiausia pripažinta "JCDecaux Lietuva" reklaminė kampanija Jūros šventės metu sulaukė itin didelio lankytojų susidomėjimo.
Klaipėdiečiai ir miesto svečiai buvo kviečiami aplankyti prekybos centro "Banginis" koloną, kurioje tris dienas buvo žvejojamos parduotuvės 10-ojo gimtadienio dovanos. Iš banginiškos žvejybos kiekvienas dalyvis grįždavo su šventiniu prizu.
Savotiško žaidimo metu "JCDecaux Lietuva" kartu su prekybos centru išdalijo apie 800 "laimikių".
"JCDecaux Lietuva" vadovė Žaneta Fomova pasidžiaugė, kad inovatyvi reklaminė kampanija neliko nepastebėta užsieniečių. Pirmą kartą klaipėdietiškas projektas lauko reklamos grupės "JCDecaux" apdovanojimuose buvo pripažintas verčiausiu pergalės.
"Vasaros pradžioje į mus kreipėsi "Banginio" rinkodaros specialistai su konkrečiu tikslu. Dešimties metų gimtadienio proga norėjosi kažko įdomaus ir kūrybiško. Kadangi banginis asocijuojasi su jūra, vandeniu, kilo mintis surengti banginių gaudymą, o jūros šventė tokios idėjos įgyvendinimui – pats tinkamiausias laikas. Ne veltui sklando posakis "Neduok žuvies, duok meškerę. Pasiūlėme įdomią idėją ir gavę pritarimą ją įgyvendinome", – pasakojo vadovė.
Ž.Fomovos žodžiais, sėkmingi inovatyvūs sprendimai yra tie, kurie įtraukia žiūrovą.
Vilniuje nuskintos trys pergalės
Kiekvieną mėnesį vykstančiame "JCDecaux" konkurse konkurencija būna nemaža, tačiau pastaruoju metu lietuviai pasirodo puikiai.
"Tenka pripažinti, kad konkurentai – išties stiprūs ir gavo daug balsų. Džiugu, kad šįkart būtent Klaipėdoje gyvendinta inovacija "JCDecaux" tinkle buvo pripažinta geriausia visame pasaulyje. Taip mes skatiname savo kolegas, kitų valstybių gyventojus geriau susipažinti ne tik su Lietuva, bet ir jos miestais", – įsitikinusi vadovė.
Praėjusiais metais Vilniuje įgyvendintos reklaminės kampanijos net tris kartus buvo pripažintos geriausiomis.
Iš viso bendrovei "JCDecaux Lietuva" tai – jau ketvirtas apdovanojimas per pastaruosius dvejus metus.
"Dažniausiai Lietuva laimi vieną kartą metuose. Mums nepaprastai malonus yra kitų šalių – Kinijos, Australijos pripažinimas. Ypač žinant tai, kokie dideli yra mūsų rinkų skirtumai. Matyt ne visada sėkmę lemia pinigai, o dažnu atveju – kūrybiškumas ir idėjos paprastumas. Tikime, kad kūrybiškai stiprią idėją galima įgyvendinti ir turint mažą biudžetą", – kalbėjo Ž.Fomova.
Klaipėdoje pasigendama žmonių
Pašnekovė neslėpė, kad Klaipėdos reklamos rinka, palyginti su šalies sostine, smarkiai skiriasi.
"Žinome, kad demografinė situacija Klaipėdoje, deja, negerėja. Tarkime, Vilniuje per pastaruosius penkerius, šešerius metus senamiestis yra tapęs didžiausiu žmonių traukos centru. Žmonės palieka gyvenamuosius namus užmiestyje ir keliasi gyventi arčiau centro, į senamiestį. Jei anksčiau vilniečiai mąstė, kad turint mažų vaikų patogiausia gyventi už miesto nuosavame name, tai dabar požiūris ir įpročiai yra kardinaliai pasikeitę. Tėvai nebenori dirbti vairuotojais", – šyptelėjo Ž.Fomova.
Pašnekovės teigimu, senamiestis vilniečiams tapo patrauklus dėl įvairių priežasčių. Čia sparčiai kuriasi nauji lankytini objektai, restoranai, barai, muziejai.
"Vien šiemet duris atvers du nauji privatūs muziejai, pirmieji Baltijos šalyse. Pristatant produktą, pilni miestų centrai ir senamiesčiai reiškia didesnę tikimybę pritraukti maksimalų žmonių srautą", – kalbėjo vadovė.
Tuo metu Klaipėdoje reklamos kampanijoms galioja kiek kitokie standartai. Vasaromis senamiestis pilnas turistų iš kruizinių laivų, bet ne pačių klaipėdiečių, kurie laisvu nuo darbų metu mieliau leidžia laiką prie jūros, užmiestyje. Todėl kitoks yra ir reklamos sklaidos pobūdis.
Norint pasiekti uostamiesčio vartotoją koncentruojamasi į tris pagrindines gatves, kur didžiausias automobilių, viešojo transporto eismas.
Mažesnis ir biudžetas
Kalbant apie miestų skirtumus, nevienodi yra ir reklamos biudžetai.
"Jei planuojame nacionalinę kampaniją penkiuose didžiuosiuose miestuose, tai Klaipėdai, geriausiu atveju, atitenka 10 proc. reklamos biudžeto lėšų. Tuo metu 60–70 proc. nueina į Vilnių. Tokį pasiskirstymą lemia vartotojų kiekis", – aiškino pašnekovė.
Kauno pavyzdys rodo, kad įmanoma žmones sugrąžinti į senamiestį, tačiau tam reikia patrauklių sprendimų.
Vadovės teigimu, nėra vieno atsakymo ar unikalaus recepto, nulemiančio reklaminės kampanijos sėkmę.
"Pirmiausia daug priklauso nuo žinutės, kuri yra komunikuojama, taip pat nuo lauko reklamos išdėstymo ir jos pamatymų dažnio. Neužtenka vieno stendo, kad žmogus jį įsimintų. Tik pasikartojanti reklama bus paveiki. Sveikas vidurkis – kad žmogus pamatytų reklamą septynis kartus. Kaip jau minėjau, labai svarbi yra ir lokacija. Žinoma, reklama turi patraukti ir savo kūrybiškumu, nes tiek komercinių, tiek socialinių reklamų užsakovai nori pristatyt savo žinutę kuo įdomiau, o kartais net labai drąsiai", – aiškino Ž.Fomova.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prie Tvariųjų finansų forumo jau prisijungė 50 organizacijų2
Prie nacionalinei plėtros įstaigai „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) priklausančio Žaliųjų finansų instituto įsteigto Tvariųjų finansų forumo jau prisijungė 50 organizacijų. ...
-
„Tele2“ interneto apsauga per metus Lietuvoje sustabdė per 390 mln. grėsmių1
Nuo praėjusių metų pirmojo ketvirčio mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ tinkle veikianti interneto apsauga per metus padėjo klientams išvengti daugiau kaip 390 mln. kibernetinių grėsmių. Iš viso nuo šių grėsm...
-
Ministras: „Amber Grid“ priežiūros statant GIPL trūko, dokumentus klastojo „Alvora“1
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) konstatavus, jog dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ netinkamai prižiūrėjo Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) statybas, energetikos ministras Dainius Kreivys atsak...
-
Derybose su „Rheinmetall“ tariamasi dėl gamyklos statybų pradžios rudenį
Vokietijos karinės pramonės milžinės „Rheinmetall“ amunicijos gamyklos Lietuvoje statybas siekiama pradėti jau šių metų rudenį, skelbia derybas su koncernu pradėjusi Ekonomikos ir inovacijų ministerija. ...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Gera žinia vietos bendruomenei: „YIT Lietuva“ pradeda ilgai lauktą Kazbėjų tilto remontą1
Į Kultūros paveldą įrašytas Vilniaus pakraštyje esantis Kazbėjų tiltas, kurio rekonstrukcijos ilgai laukė vietos bendruomenė bei sostinės vairuotojai, pagaliau bus sutvarkytas. Jo kapitalinio remonto darbų imasi tvarios miestų ir infra...
-
„Teleloto“ studija virs podiumu
„Ar gali pasiūti „Teleloto“ palaidinę? Kaip išsinuomoti „Teleloto“ suknelę? Įmanoma nusipirkti „Teleloto“ kojines? Tokius ir panašius klausimus jaunoji dizainerė Karina Panina pastaraisiais metais gi...
-
„Fazer“ svarsto apie pokyčius gamyboje: sieks užtikrinti konkurencingumą Baltijos kepyklų rinkoje6
Greitojo vartojimo produktų įmonių grupė „Fazer“ siekia stiprinti savo pozicijas visose rinkose. Kaip vieną iš strateginių veiksmų, svarsto apie galimybę visas Baltijos šalių kepyklas sujungti į vieną gamybos padalinį Ogr...
-
„Panevėžio statybos trestas“ gavo 156 mln. eurų Ignalinos AE užsakymą2
Viena didžiausių šalyje statybos bendrovių „Panevėžio statybos trestas“ (PST) gavo 156 mln. eurų vertės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) užsakymą statyti radioaktyviųjų atliekų atliekyną, antradienį pranešė PST. ...
-
Sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 medžius: teks atlyginti per 11 tūkst. eurų žalą7
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) informuoja, kad sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 saugotinus medžius. ...