- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ketvirtadienį baigiasi Lietuvos Automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos paskelbto konkurso rekonstruoti tiltą per Nerį ties Jonava (kelio A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis 34 kilometre) pasiūlymų pateikimo terminas. Darbų vertė siekia vidutiniškai 2 mln. eurų, pasiūlymams parengti ir pateikti direkcija buvo nustačiusi 8 darbo dienų terminą.
Kelių statybos bendrovės „Latvijas tilti“ ir „Kauno keliai“ pateikė pasiūlymą dalyvauti konkurse. Bendrovės taip pat atkreipė konkursą rengiančios Automobilių kelių direkcijos bei ją kuruojančios Susisiekimo ministerijos dėmesį apie konkurenciją ribojančias konkurso sąlygas: itin trumpą terminą pasiūlymams pateikti bei nepagrįstai užaukštintus itin specifinius specialistų kvalifikacijos reikalavimus, kuriuos atitikti gali vos keletas įmonių, teigiama pranešime spaudai.
Konkurse galinčių dalyvauti įmonių skaičių riboja ir tai, kad vienu pirkimu perkami skirtingo pobūdžio darbai – tiek projektavimo, tiek darbų priežiūros, tiek kapitalinio remonto darbai jų neskaidant. Tai reiškia, kad norinčios dalyvauti įmonės turi turėti visų šių skirtingų rūšių veiklos patirtį, nors paprastai šias paslaugas teikia atskiros bendrovės.
„Jei konkurse galėtų dalyvauti daugiau įmonių, jos konkuruotų mažesne kaina, ieškotų efektyvesnių ir naujesnių statybos technologijų. Galutinis rezultatas būtų kokybiškesnis ir pigesnis, o visa rinka sparčiau tobulėtų bei žengtų pirmyn. Deja, šis atvejis kaip ir keletas ankstesnių kelių sektoriaus viešųjų pirkimų kelia rimtų abejonių, ar Lietuvoje, formuojant kelių infrastruktūros plėtros politiką, siekiama konkurencijos ir rinkos vystymosi“, – sako Genadijus Kamkalovas, „Latvijas tilti“ valdybos pirmininkas.
Rugpjūčio 21 dieną Automobilių kelių direkcijai paskelbus tilto per Nerį ties Jonava rekonstrukcijos darbų konkursą, bendrovių „Latvijas tilti“ ir „Kauno keliai“ konsorciumas kreipėsi į konkursą rengiančią Automobilių kelių direkciją su prašymu pratęsti pasiūlymų pateikimo terminą iki protingo termino – rugsėjo 21 dienos. Likus trims dienoms iki pasiūlymų pateikimo pabaigos – rugsėjo 1 dieną – direkcija prašymą atmetė neįžvelgusi tam priežasčių.
„Pasiūlymą pateikėme net ir tokiomis konkurso dalyviams nepalankiomis sąlygomis. Tikimės, kad ir daugiau įmonių – ne tik tos, kurios paprastai ir laimi Automobilių kelių direkcijos pirkimus, – bus pasiryžusios dalyvauti konkurse ir sąžiningai konkuruoti, o atrankos procesas vyks skaidriai ir, kiek įmanoma, viešai“, – sako „Latvijas tilti“ valdybos pirmininkas.
Ramūno Šilinio, „Kauno kelių“ generalinio direktoriaus, teigimu, situacija viešuosiuose pirkimuose būtų visiškai kitokia, jei būtų pašalintos konkurenciją ribojančios sąlygos, o Susisiekimo ministerija patvirtintų tipines sąlygas, kurios būtų taikomos visiems kelių sektoriaus pirkimams.
Šiuo metu kiekvienam konkursui skelbiami vis kitokie reikalavimai, dalyviams kas kartą tenka ruošti vis naujus dokumentus pagal paskelbtas konkurso sąlygas. Nors Automobilių kelių direkcija apie planuojamus pirkimus skelbia iš anksto, tačiau kvalifikacijos reikalavimus nustato tik paskelbusi oficialius viešojo pirkimo dokumentus. Tilto per Nerį ties Jonava rekonstrukcijos konkurse dalyviams keliama 18 kvalifikacijos reikalavimų, kurie taikomi tiek bendrai įmonės patirčiai, tiek atskiriems specialistams.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla4
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...
-
J. Petrauskienę antrai kadencijai siūloma skirti Valstybės duomenų agentūros vadove
Valstybės duomenų agentūros vadove antrai kadencijai siūloma skirti dabartinę įstaigos direktorę Jūratę Petrauskienę. ...
-
IAE valdyboje liko tie patys nepriklausomi nariai bei valstybės tarnautoja
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) valdyboje liko tie patys trys nepriklausomi nariai ir valstybės tarnautoja. ...
-
Teismas panaikino 4,8 mln. eurų „Alvoros“ turto areštą
Vilniaus apygardos teismas panaikino strateginio Lietuvos ir Lenkijos dujotiekio (GIPL) statybos pagrindinės rangovės „Alvorai“ 4,8 mln. eurų vertės turto areštą, trečiadienį pranešė „Alvora“. ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė60
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Birželį prasidės Jonavos aplinkkelio I etapo statybos darbai
„Via Lietuva“ praneša Birželį pradėsianti Jonavos aplinkkelio statybų I etapo ir kelio Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys rekonstravimo rangos darbus. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas1
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
„Amber Grid“ atsakomybę dėl GIPL verčia „Alvorai“, planuoja kreiptis į teismą1
Dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ atsakomybę dėl Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL) sumontuotų rusiškų detalių verčia pagrindinei jo rangovei „Alvorai“ bei planuoja skųsti praėjusią sa...
-
Nuo ko pradėti norint pastoviai gauti dividendus?1
Vis daugiau žmonių susidomi investavimo į akcijas galimybe. Tai ganėtinai rizikingas, tačiau nemažą grąžą generuoti galintis sprendimas. Visgi prieš pradedant investuoti svarbu plėsti savo žinias ir pasidomėti visomis su įmonių akcijomis ...