Kelionių organizatoriai didėjant turistų srautui gidų ieško ir tarp studentų

  • Teksto dydis:

Turizmas – viena iš greičiausiai augančių verslo šakų visame pasaulyje. Kelionių ir turizmo verslo lyderius vienijančio forumo „World Travel & Tourism Council“ (WTTC) duomenimis, 2013-aisiais pasaulyje kas 11-as žmogus dirbo turizmo srityje. „Vis dėlto kartu su vis didesniais poilsiautojų srautais atsiranda ir kvalifikuoto juos lydinčio personalo stygius“, - su verslo plėtra susijusius galimus trūkumus vardijo Ričardas Nosevičius, tarptautinio kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ klientų aptarnavimo skyriaus vadovas. – Norėdami išvengti tokių pavojų, vasaros sezonu šalies poilsiautojus lydėsiančiais kelionių vadovais rūpinamės iš anksto“. 

Sistemingai investuoja į darbuotojus 

Jau trečius metus „Tez Tour“ ir aukštosios, aukštesniosios šalies mokyklos vykdo socialinės partnerystės projektą, leidžiantį jauniems turizmo specialistams greičiau įsilieti į darbo rinką ir sykiu keliantį kelionių sektoriuje dirbančiųjų kvalifikaciją. „Projekto esmė – studentai iš didžiausių šalies švietimo įstaigų kviečiami dalyvauti mūsų organizuojamose kelionių vadovų bei jų asistentų atrankose ir mokymuose. Kasmet atrankose dalyvauja apie 10 mokymo įstaigų. Geriausiai užsirekomendavę studentai vyksta į užsienio šalių kurortus, kur darbuojasi kelionių vadovų asistentais“, - pasakojo R. Nosevičius.

Šios praktikos naudos: į klientų aptarnavimą nuolat investuojantis kelionių organizatorius stiprina darbuotojų gretas, studentai įgyja patirties ir realų šansą įsidarbinti, o kylant klientų aptarnavimo kokybei laimi galutinis vartotojas – į savo išsvajotas atostogas išsiruošęs ir geriausio aptarnavimo besitikintis poilsiautojas.

Po praktikos turizmą renkasi 98 proc.

Gidų bei jų asistentų atrankose nuo pat projekto pradžios dalyvauja Vilniaus kolegijos studentai. Vilniaus kolegijos Verslo vadybos fakulteto Turizmo katedros atstovė Alina Katunian atkreipė dėmesį, jog galimybė suderinti teorines ir praktines žinias – tai pridėtinė nauda ne tik studentams, bet ir mokymo įstaigai: „Išvykę į svečią šalį studentai su tuo, ko mokome nuo pirmo kurso, susipažįsta praktiškai. Džiaugiamės, kad tarp savo socialinių partnerių turime vieną didžiausių Europos kelionių organizatorių ir galime pasiūlyti savo studentams 3-6 mėnesių praktiką. Užsienio pavyzdžiai rodo, jog kuo ilgesnė yra praktika, tuo ji vertingesnė ir tuo lengviau studentui apsispręsti tinka jam pasirinkta profesija ar ne. Praktikų vertę įrodo skaičiai: apie 98 procentai atlikusiųjų praktiką savo gyvenimo be turizmo sektoriaus ir kelionių nebeįsivaizduoja“.

Apie per praktikas įgytas vertingas patirtis pasakoja ir patys studentai. Štai Turkijoje pusę metų stažavusis Vilniaus kolegijos turizmo vadybos trečio kurso studentė Daiva Vaitkevičiūtė sakė ne tik išmokusi užsienio kalbos ir pasisėmusi drąsos kalbėti viešai, bet ir pagilinusi atsakomybės suvokimą: „Dirbdama su grupe, buvau atsakinga ne tik už save, bet ir už kitus žmones“.

Diana Kreminskaja, taip pat Vilniaus kolegijos trečiakursė, labiausiai džiaugėsi įgyta galimybe įsidarbinti netolimoje ateityje bei išsigryninusi gyvenimo tikslus. „Jei ne mano vasaros praktika Turkijoje, nebūčiau tokia pasitikinti savimi, nebūčiau susiradusi tiek draugų, nebūčiau suvokusi, ką iš tikrųjų reiškia dirbti turizmo sferoje, nebūčiau taip gerai susipažinus su Turkijos kultūra“, - sakė D. Kreminskaja. Poilsiautojų grupes lydėjusi mergina juokėsi, jog vienas didžiausių iššūkių jai buvo darbo ritmas – keltis anksti ir atrodyti žvaliai bei būti visuomet gerai nusiteikus.

Tuo tarpu „Tez Tour“ atstovas atkreipė dėmesį į projekto tęstinumo vertę verslui: „Esame ne tik kelionių organizatoriai, bet ir darbdaviai. Veikiame stabiliai, darbus planuojame mažiausiai keleriems metams į priekį ir kelionių vadovų poreikis – akivaizdus. Todėl džiaugiamės, kad praktiką atlikę studentai nori likti dirbti įmonėje nuolat. Tai rodo, kad „Tez Tour“ yra geras darbdavys, kad turime gerą vardą“.

Kelionių vadovų bei jų asistentų atrankoje bei kelis mėnesius vykstančiuose mokymuose kasmet dalyvauja ne tik studentai, bet ir patyrę specialistai, kurie dažniausiai pretenduoja į kelionių vadovo pareigas. „Apie 40 procentų atrankos anketų užpildo naujų iššūkių ieškantys turizmo sektoriaus profesionalai. Taip pat sugrįžta iš darbo rinkos dėl motinystės atostogų, emigracijos ar kitų priežasčių laikinai pasitraukę asmenys, - sakė R. Nosevičius. – Vis dėlto turizmo sektorius pasaulyje - vienas greičiausiai ir dinamiškiausių ne tik augančių, bet ir modernėjančių verslo šakų, ji nuolat kinta, daugėja technologijų, todėl ir patyrusiems gidams būtina nuolat tobulintis bei kelti kvalifikaciją. Gido ir kitų turizmo sektoriaus darbuotojų darbas niekuomet neleidžia sustoti ar užmigti ant laurų“.

Atrankas įveikia tik kas antras

Į 2015-uosius kelionių organizatorius žengė jau praktiškai suformavęs gidų komandą. Šiemet vasarą besidarbuosiančių „Tez Tour“ kelionių vadovų ir jų asistentų atrankos bei mokymai pradėti net pora mėnesių anksčiau nei pernai. Pagrindinės to priežastys – praktiką ir galimybę įsidarbinti siūlantis projektas tampa vis populiaresnis tarp besimokančiųjų, todėl norinčiųjų jame dalyvauti surenkama vis greičiau. „Dar prieš paskelbiant atrankas daugelis studentų jau būna apsisprendę dalyvauti. Tiesa, atrankas pereina tik kas antras – patenka geriausi“, - sakė A. Katunian. 

Kita šiemet ankstyvesnes nei įprasta gidų atrankas paskatinusi priežastis – rudenį didžiųjų kelionių organizatorių paskelbti smarkiai išaugę išankstiniai vasaros kelionių pardavimai. „Atsižvelgę į per juos išryškėjusią paklausą, turėjome didinti 2015-ųjų vasaros sezono kelionių programas. Tarp lietuvaičių itin populiarios Turkijos kryptimi suformavome 15 procentų daugiau kelionių nei pernai. Taip pat vis daugiau poilsiautojų iš Lietuvos atranda Bulgarijos, Graikijos kurortus. Sparčiai populiarėja ir pernai pasiūlytos naujos kryptys – Kipro ir Sardinijos salos, kur ir darbuosis naujieji kelionių vadovai bei jų asistentai, - pasakojo R. Nosevičius. – Jau kelerius metus iš eilės didėjant kelionių poreikiui, natūraliai auga ir poilsiautojus aptarnaujančių žmonių skaičiai. Nes kelionių kiekybė neįmanoma be greta einančios aukščiausios įmanomos kokybės“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių